Jump to content
bananas

Tråden om Dansk Valg 2011

Recommended Posts

... og Villy Søvndal skal være udenrigsminister :scared: Mon der følger en tolk med' date=' når han skal tale udenfor Danmarks grænser![/quote'] Ved nærmere eftertanke så er det måske ikke så slemt igen. Det kan jo dårligt blive værre end med Lene, og han vil jo have de samme embedsmænd til at søtte sig til. Nej det som jeg tror vil bringe DK ind i en ny gylden æra inden for udenrigspolitik må simpelthen være at Villys engelsk er så underholdende at et hvert møde må have grinpauser ... og tænk over det hvor overbærende bliver de fleste ikke når de sidder og klukler? =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sohn som erhvervsminister, Søvndal som udenrigsminister og 5 nye ministerier.....
Ok godt nok er Søvndal dårlig på engelsk - men det burde da trods alt være muligt for ham at komme til at undgå at erklære krig eller lign. pga. oversættelsfejl. Sohn som "erhvervs og vækstminister" skal nok få skabt nogen bommerter. Men læg mærke til at økonomi-ministeriet ikke længere følger med - det er Marianne Vestager, som er Økonomi og indenrigsminister. Jeg hæfter mig nu mere ved de positive overraskelser, hvilket efter min mening er hvor meget magt de radikale fik over selve regeringsgrundlaget, og hvor meget SF blev kørt over. http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/216442/fakta_hovedpunkterne_i_regeringsgrundlaget.html Dvs.
  • Efterlønsreformen gennemføres
  • Der skal laves en skattereform der sænker skatten på arbejde - der snakkes endda om at sænke topskatten!
  • Millionærskatten bliver ikke til noget - den ville nu heller aldrig have indbragt nogen penge af betydning. Den var bare udtænkt som valgkamps-retorik for at S-SF kunne score nogen jantelovs-stemmer.

Det er jo ikke videre beton-rødt - nærmest blåt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sohn som erhvervsminister, Søvndal som udenrigsminister og 5 nye ministerier..... For helvede....flytter til tyskland med firmaet....
Stakkels Danmark. Mon ikke der blive kø ved grænserne (ud af landet)...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/216442/fakta_hovedpunkterne_i_regeringsgrundlaget.html
  • Efterlønsreformen gennemføres
  • Der skal laves en skattereform der sænker skatten på arbejde - der snakkes endda om at sænke topskatten!
  • Millionærskatten bliver ikke til noget - den ville nu heller aldrig have indbragt nogen penge af betydning. Den var bare udtænkt som valgkamps-retorik for at S-SF kunne score nogen jantelovs-stemmer.

Det er sandt, det er lige nu, men jeg hæfter mig også ved, at der står: Skat: Partierne er enige om at forhandle videre om en skattereform, som fuldt finansieret skal sænke skatten på arbejde på en social afbalanceret måde. Samtidig bliver fradraget for private sundhedsforsikringer fjernet. Den bebudede millionærskat er i første omgang droppet, men kan blive taget op igen. Også bankskatten er droppet. Sænke skatten på arbejde på en social afbalanceret måde, som samtidigt er fuldt finansieret, lyder bestemt ikke som om, at topskatten skal fjernes. Tværtimod, så kan man sænke bundskatten meget og så hæve topskatten, for det er "socialt afbalanceret". Men okay, jeg arbejder jo ikke i Danmark mere, så jeg kan være ligeglad! Der står mange fine ting i regeringsgrundlaget, men der står ikke noget om, hvor alle pengene til tiltagene skal komme fra. Det er det, der bekymrer mig mest.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sænke skatten på arbejde på en social afbalanceret måde, som samtidigt er fuldt finansieret, lyder bestemt ikke som om, at topskatten skal fjernes. Tværtimod, så kan man sænke bundskatten meget og så hæve topskatten, for det er "socialt afbalanceret".
De radikale har altid været FOR at sænke/fjerne topskatten, så jeg tror ikke at de vil gå med til en hævning. Jeg tror at finansieringsforslagene kommer til at bestå at flere afgifter. Generelt lytter de radikale meget til de økonomiske vismænd. Det er spørgsmålet om det vil tage ejendomsskatterne op igen?. I øjeblikket er ejendomsskatten jo afskaffet på langt sigt fordi den er fastfrosset til 2001 niveau, hvilket jo på langt sigt vil gøre at den udhules af inflationen.
Der står mange fine ting i regeringsgrundlaget, men der står ikke noget om, hvor alle pengene til tiltagene skal komme fra. Det er det, der bekymrer mig mest.
Ja, det bekymrer også mig - der er ikke andre finansieringsforslag end "Højere afgifter på cigaretter og usund mad"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Interessant læsning: http://politiken.dk/politik/ECE1424799/regeringen-har-faaet-en-historisk-daarlig-start/ Hver gang rød har vundet folketingsvalget, har der været mindre tilslutning til regeringen en måned efter valget, hvor hver gang blå blok har vundet har der været mere tilslutning. Mon folk snart kan se den "røde" tråd? :)

1990: +0,83 procent : Socialdemokratiet (Svend Auken)
1994: -0,99 procent : Socialdemokratiet (Poul Nyrup Rasmussen)
1998: -0,91 procent : Socialdemokratiet (Poul Nyrup Rasmussen)
2001: +2,91 procent : Venstre (Anders Fogh Rasmussen)
2005: +0,37 procent : Venstre (Anders Fogh Rasmussen)
2007: +0,84 procent : Venstre (Anders Fogh Rasmussen)
2011: -2,10 procent : Socialdemokratiet (Helle Thorning-Schmidt)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... og Villy Søvndal skal være udenrigsminister :scared: Mon der følger en tolk med' date=' når han skal tale udenfor Danmarks grænser![/quote'] Ja, han skal seriøst til at alliere sig med nogle tolk, som konstant kan stå ham bi i at oversætte begge veje. Manden er håbløs på posten som udenrigsminister. facepalm.gif jwEX4nhYytY

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har kun ét at sige....
Sad but true... Nu er de nye vækst-tal kommet frem og giver en nedjustering i forhold til forventet... Sjovt at se som det er udefrakommende omstændigheder som er skyld i problemet når man spørger regeringen, hvorimod havde de været højere end forventet så havde det selvfølgelig været pga. vækst-pakkerne... Den er stensikker hvis en politisk plan ikke virker som tilsigtet, så er det alle andres skyld end planen... Og løsningen vil som regel være at poste endnu flere penge i planen, for så virker den naturligvis selvom den ikke gjorde før...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...