Gio 23 Anmeld indhold Skrevet August 19, 2011 http://kk.dk/Nyheder/2011/August/_Beredskab_1908_vers1.aspx 19. august 2011 Kog drikkevandet i store dele af Københavns Kommune og Frederiksberg Kommune: Hele området nord for Roskildevej – dvs Nørrebro, Østerbro, Brønshøj, Husum, Tingbjerg, Bispebjerg, Vanløse og Frederiksberg, samt hele Indre By og Christianshavn er muligvis ramt af en vandforurening. Én analyse viser et uacceptabelt højt indhold af bakterier i drikkevandet. Beboerne bør derfor koge vandet inden det drikkes, eller bruges til madlavning eller opvask. Hold hinanden orienteret! Borgerne kan løbende følge med på kk.dk, ligesom pressen løbende vil blive holdt orienteret. Pressen kan kontakte Københavns Kommune på 2779 2233 (Jes Vitting), Frederiksberg Forsyning på 2030 4948 (Vagn Bech) og Københavns Energi på 2795 2132 (Astrid Skotte) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2011 kk.dk's website er nu nede. Følg historien på eks. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42775412:advarsel-drik-ikke-vandet-i-kbh.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2011 Melder historien noget om hvornår dette begyndte ... siger manden som har drukket noget vand fra hanen i dag ...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2011 Melder historien noget om hvornår dette begyndte ... siger manden som har drukket noget vand fra hanen i dag ......Ikke præcis, nej. Både kk.dk og ke.dk er nede p.t., da de nok ikke kunne klare det pludselige pres - men mon ikke de opdaterer med flere detaljer senere. Evt. direkte igennem medierne, nu da deres eget talerør er på tønden ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2011 Lader til der er ved at komme liv i kk.dk og ke.dk igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2011 Ifølge en ansvarlig fra Kbhs kommune på News er den positive prøve fra igår. Deres nye prøver fra idag er først klar imorgen. Der kan de nærmere fortælle hvor den positive prøve er fra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2011 Deres nye prøver fra idag er først klar imorgen. Der kan de nærmere fortælle hvor den positive prøve er fra.Var den ikke fra Nørrebro, prøven? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2011 De der SMS'er som blev udsendt om at gå ind på kriseinfo og læse mere - gad vide hvad kriteriet er for at man modtager den? Jeg fik en på min arbejdstelefon, men ikke min private. Det kunne være noget med at abonnementet er registreret tilhørende end med adresse i København? Og må de egentlig udsende den slags SMS'er som jeg ikke har bedt om at modtage? :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2011 Hej Lars SMS'erne udsendes i afgrænsede områder til de abonnementer, som bor der. Der er tale om krise information - ikke nogen som prøver at sælge dig noget. Men du bør kunne framelde dig servicen og tilmelde telefoner, som ikke er registreret i området. KE køber servicen fra et privatfirma, som opsamler abonnenter på gadeniveau. I krise og mangelsituationer kan man som ekstraservice informere berørte borgere via sms. Mvh Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2011 Hej Ole - jeg er skam godt klar over at det ikke var for at fremme salget af f.x. vand på flaske de sendte sms'en :) Og tak for afklaringen af hvordan modtagerne udvælges. Det kunne være smart hvis man kunne udsendte SMS'en til de telefoner der befandt sig i de berørte områder dog - det ville nok ramme mere korrekt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites