Søren&Eva 10 Anmeld indhold Skrevet August 15, 2011 Hej jeg har tegnet en forsikring på min bil hos skåne forsikring eller hva de nu hedder og de startede med at sende mig en billet på over 10.000 kr. så ringede jeg til dem og sagde at det syntes jeg var noget dyrt. nå men så skulle jeg sende en mail med mit kørekort så ville den falde til ca 7000 kr, dette blev gjort. Meeen så d. 21/7 kom der en ny regning for ½ år på 5700 kr. jeg ringer så til dem og spørg om de ikke har modtaget denne mail, nej det har de ikke, så jeg får et fax nummer så jeg kan faxe mit kørekort til dem. Dette gør jeg med det samme og venter så at få en ny regning fra dem. det får jeg så idag, men det er fra trafik forsikringen på at de har afmeldt min bil d. 2/8 og jeg nu betaler 105 kr om dagen så ergo har jeg allerede skulle betale 1500 kr bare ind til nu plus de har krævet for forsikring på 1500 kr fra d. 22/6 til d. 2/8.... nu er mit spørgsmål så om ikke jeg burde kunne gå ind og slå i bordet og sige at det finder jeg mig simpelthen ikke i og at nu skal de se at spænde hjelmen og få lavet det rigtigt og få ringet til trafik forsikringen og så må de kunne føre lortet tilbage da det jo er deres fejl og jeg har kvittering på at jeg har faxet det som de sagde.. Jeg har overvejet at sige til dem at det er det de skal gøre og ellers må jeg tegne en forsikring et andet sted og så må vi mødes i retten for jeg finder mig ikke i det da jeg har gjort alt mit rigtigt og har kvittering med det hele på. at de så ikke gør deres arbejde ordenligt kan jo ikke skulle ramme mig. håber nogen kan hjælpe eller som måske har været ude for det samme... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2011 Hej jeg har tegnet en forsikring på min bil hos skåne forsikring eller hva de nu hedder og de startede med at sende mig en billet på over 10.000 kr. så ringede jeg til dem og sagde at det syntes jeg var noget dyrt. nå men så skulle jeg sende en mail med mit kørekort så ville den falde til ca 7000 kr, dette blev gjort. Meeen så d. 21/7 kom der en ny regning for ½ år på 5700 kr. jeg ringer så til dem og spørg om de ikke har modtaget denne mail, nej det har de ikke, så jeg får et fax nummer så jeg kan faxe mit kørekort til dem. Dette gør jeg med det samme og venter så at få en ny regning fra dem. det får jeg så idag, men det er fra trafik forsikringen på at de har afmeldt min bil d. 2/8 og jeg nu betaler 105 kr om dagen så ergo har jeg allerede skulle betale 1500 kr bare ind til nu plus de har krævet for forsikring på 1500 kr fra d. 22/6 til d. 2/8.... nu er mit spørgsmål så om ikke jeg burde kunne gå ind og slå i bordet og sige at det finder jeg mig simpelthen ikke i og at nu skal de se at spænde hjelmen og få lavet det rigtigt og få ringet til trafik forsikringen og så må de kunne føre lortet tilbage da det jo er deres fejl og jeg har kvittering på at jeg har faxet det som de sagde.. Jeg har overvejet at sige til dem at det er det de skal gøre og ellers må jeg tegne en forsikring et andet sted og så må vi mødes i retten for jeg finder mig ikke i det da jeg har gjort alt mit rigtigt og har kvittering med det hele på. at de så ikke gør deres arbejde ordenligt kan jo ikke skulle ramme mig. håber nogen kan hjælpe eller som måske har været ude for det samme... Du - og mange andre herinde - har det med, at "true" med retssag. Du kommer med bål og brand, og regner ( håber ) med, at de gør, som du siger. Hvor´n ville du ha´ det, hvis det var modsat? ( jeg ved godt det ikke kan lade sig gøre ( undskyld )) Mvh. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2011 Ja jeg vil også forslå den imødekommende / forstående tilgang - ring til forsikringen (altså Skåne forsikring) og sig at du ikke forstår hvad der er sket, men at det jo må være en fejl og hvad i gør nu. At true med bål og brand og retssager har nok næppe den store impact på en tilfældig telefonmedarbejder ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2011 At true med bål og brand og retssager har nok næppe den store impact på en tilfældig telefonmedarbejder ;) Helt enig, prøv evt at tale med en overordnet som kan se sagen fra en breddere vinkel, og har flere beføjelser til evt at ændre i sagen. Jeg ved det fra min tid som sagsbehandler på et forsikringsseskab, og får du ikke forståelse der, så er din absolut chance at skrive en skriftlig og meget detaljeret klage, for sådan nogen klager SKAL behandles af en teamleder/afdelingschef. (men det kan tage tid, og du har stadig det problem at du betaler til trafikforsäkringen- evt kan du afmelde bilen hvis du ikke bruger den i hverdagen) Om ikke andet så er du på den måde med til at gøre opmærksom på de problemer. //Ahmad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2011 Enig med de andre, du for ikke noget ud af at true løs. Men en vigtig lektie er lært, man skal aldrig bare sende en fax eller mail også tro at alt er i den skønneste orden. Hvis ikke man modtager en bekræftelse inden for 24 timer, så er det på telefonen og følge op på det. Det gælder både private og offentlige "firmaer". Af skade blive man klog med sjælden rig, desværre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2011 Jeg skulle også faxe kopi af kørekort til min forsikring, da jeg skulle forsikre min seneste bil (selvom jeg var kunde samme sted allerede!), hvis jeg skulle undgå en præmie 3 x så høj. Bad dem udtrykkeligt om at bekræfte modtagelsen. Havde de ikke vendt tilbage, så havde jeg prompte været i telefonen næste morgen. Desværre er det ret få ting man skal tage for givet - og i tilfældet med forsikringsselskaber, så er livrem, seler, fald-hat og waders obligatorisk påklædning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2011 Prøv evt. at tage en kopi af jeres mail korrespondance, kopi af faxen m.v. og kører ud til dem. Da jeg i sin tid (lige som andre) skulle sende en kopi af mit kørekort, valgte jeg, at køre ud til dem og tale med en sagsbehandler. Det tog ikke mange minutter og der har ikke været nogen problemer. PS. Det var hos samme forsikringsselskab Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Søren&Eva 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2011 Tak for jeres svar, nu var det også kun en tanke evt at sige jeg ville sagsøge dem vis de slet ikke var lydhør. Men jeg tog ud til dem igår med kvittering fra min fax og de måtte indrømme at der var deres fejl og de fik forhåbentlig rettet fejlen. De skulle printe et nyt forsikringsaftale ud til mig men 2 gange gik den i skid for ham så han ville sende det til mig... Så venter på det skal komme.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2011 Men sørg nu for at holde dem til ilden. Når sager skal over mange skriveborde kan de stoppe hvert enkelt sted pga. ferie eller underbetalte kulier som ikke gider at tage ansvar. Jeg oplever det især som et problem når jeg fremsender noget på dansk til sådan et sted. I en perfekt verden kører den slags perfekt, men du har nok mere succes med forsikringsselskaber hvis du ikke antager at verden er perfekt. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites