Jump to content
Hernrik TB

Reparation af bil.

Recommended Posts

Nogen der ved ,hvor længe en reparation må tage i Sverige? Min bil gik død for 3 uger siden. Det tog dem 1 uge før de kiggede på den. Det tog så endnu en uge før de fandt fejlen, og nu har de så ventet på reservedelen 1 uge. Dette har de gjort, uden at tilbyde nogen form for lånebil, eller nogen anden hjælp. Ved I, om der er en lovgivning omkring dette? Mangler min bil, og er træt af at skulle låne svigermors.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske har de så meget, at lave, så det ikke gør så meget, hvis du henter din bil. Jeg tror ikke umiddelbart, at der er en lov vedr. dette specifikke spørgsmål. Men prøv da, at snakke med dem.. Held og lykke... Mvh. MKE

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah.. Er det fabriksgaranti? For så kan du nok godt få en anden autoriseret til skifte den. Problemet er måske at pumpen er i restordre fra fabrikken og så er der jo ikke så meget at gøre. Surt det skulle tage en uge i første omgang dog. Irriterende da - håber det løser sig snarligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gå evt, ind på konsumentverket og læs under reklamation. I Danmark skal fejlen udbredes inden for rimelig tid, hvilket for virksomheder oftest er 2 uger (i DK). Eftersom det er en EU lov, så er der jo en sandsynlighed for at det samme gør sig gældende i SE.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv med hyrbil bliver det hurtigt dyrt. Man skal betale 1/3 af kmforbrugsomkostninger selv + evt. ekstra forsikring på 60,- pr. dag, så det løber hurtigt op på flere hundrede kroner om dagen selv om man har hyrbilsforsikring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Selv med hyrbil bliver det hurtigt dyrt. Man skal betale 1/3 af kmforbrugsomkostninger selv + evt. ekstra forsikring på 60' date='- pr. dag, så det løber hurtigt op på flere hundrede kroner om dagen selv om man har hyrbilsforsikring.[/quote'] Jo jo, men tilgengæld sparer man jo KM afskrivningen på egen bil ligesom man kan avställe den da den jo ikke anvendes = spare på forsikringen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Selv med hyrbil bliver det hurtigt dyrt. Man skal betale 1/3 af kmforbrugsomkostninger selv + evt. ekstra forsikring på 60' date='- pr. dag, så det løber hurtigt op på flere hundrede kroner om dagen selv om man har hyrbilsforsikring.[/quote'] ok, mærkeligt at jeg ikke har skullet det de par gange jeg har været nødsaget til at sige ja til en hyr bil, men ok sådan er det jo så forskelligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites