ahmad.dk 10 Anmeld indhold Skrevet August 8, 2011 Har lige fået et godt tilbud af en vens ven for renovering af køkken og 2 badværelser. Er der nogen som ved om det er muligt/lovligt at bruge et DK firma og bruge de kvitteringer/regninger den dag man skal sælge sit hus til fx. trække fra i SKAT/salgs fortjeneste etc? //Ahmad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2011 Ingen kan bare gætte heller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2011 Gæt: jo du kan godt bruge de danske regninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2011 Kunne forestille mig Skatteverket ville foretrække firmaer med F-skatteseddel (altså svenske momsregistrerede firmaer) - men jeg er ikke sikker. Du må kunne finde informationen på Skatteverkets hjemmeside, under reglerne for fradrag i vinstskatt ved boligsalg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2011 Har lige fået et godt tilbud af en vens ven for renovering af køkken og 2 badværelser. Er der nogen som ved om det er muligt/lovligt at bruge et DK firma og bruge de kvitteringer/regninger den dag man skal sælge sit hus til fx. trække fra i SKAT/salgs fortjeneste etc? Jeg ved ikke med skat, men ift forsikringer kan det blive et problem at badevärelserne ved renovering af dansk firma mangler svensk "behörighet" =de däkker nok ikke hvis du får vandskade etc. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2011 Jeg ved ikke med skat' date=' men ift forsikringer kan det blive et problem at badevärelserne ved renovering af dansk firma mangler svensk "behörighet" =de däkker nok ikke hvis du får vandskade etc.[/quote'] Are you sure about that Sanne? Jeg mener hvad med al de polske/Østeuropæiske firmaer (som er moms reg.) som operer i bl.a. DK? er det hele volapyk for forsikringsselskaberne i tilfælde af skader etc? Findes der ikke et EU-aftale agtigt noget? Nu er der jo tale om et verificeret DK håndværker firma( Skandinavisk standarder?) Vil selvfølgelig lige ringe til mit forsikringsbolag og høre nærmere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2011 Are you sure about that Sanne? Jeg mener hvad med al de polske/Østeuropæiske firmaer (som er moms reg.) som operer i bl.a. DK? er det hele volapyk for forsikringsselskaberne i tilfælde af skader etc? Findes der ikke et EU-aftale agtigt noget? Nu er der jo tale om et verificeret DK håndværker firma( Skandinavisk standarder?) Vil selvfølgelig lige ringe til mit forsikringsbolag og høre nærmere. Danske og svenske vådrums regler er ikke ens så lige med vådrum ville jeg undersøge sagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2011 Jeg har uden problem trukket renovering fra dansk firma fra - altså ikke bare gjort det, men også haft det hele inde til kontrol på Skatteverket, sidste år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2011 Are you sure about that Sanne? Jeg mener hvad med al de polske/Østeuropæiske firmaer (som er moms reg.) som operer i bl.a. DK? er det hele volapyk for forsikringsselskaberne i tilfælde af skader etc? Findes der ikke et EU-aftale agtigt noget? Nu er der jo tale om et verificeret DK håndværker firma( Skandinavisk standarder?) Vil selvfølgelig lige ringe til mit forsikringsbolag og høre nærmere.Jep, som BS siger, er reglerne meget forskellige. De østeuropæiske håndværkere som findes her også, SKAL også ha svensk "behörighet" (hva f#n er det det hedder...?) for at forsikringen dækker. Visse siger godt nok at man bare skal kunne forevise at arbejdet er udført korrekt (billeder antager jeg), men lur mig om hvilket som helst forsikringsselskab -så som næsten er kutyme :-/-vil forsøge at fratage sig ansvaret i så fald. Så hvis jeg var dig jeg ville få det på skrift at dit forsikringsselskab godkender dansk aut. badeværelsesrenovering. Der er INTET der hedder skandinavisk standard!!! :-) Både DK og SE har fundet på hver sine elendige bygningskonstruktioner helt af dem selv ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2011 DK håndværker firma( Skandinavisk standarder?) Det findes ikke.. Bare se på stikkontakterne fx... :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2011 Det findes ikke.. Bare se på stikkontakterne fx... :p Jojo, men så Skandinavisk KVALITET standerder i det mindste.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2011 Jojo' date=' men så Skandinavisk KVALITET standerder i det mindste....[/quote']Nope, desværre ikke det heller :-( Kvalitet er en by i Rusland... eller noget:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jaz 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2011 Har lige fået et godt tilbud af en vens ven for renovering af køkken og 2 badværelser. Er der nogen som ved om det er muligt/lovligt at bruge et DK firma og bruge de kvitteringer/regninger den dag man skal sælge sit hus til fx. trække fra i SKAT/salgs fortjeneste etc? //Ahmad Pas godt på. Der er visse dele af VVS arbejder og el-arbejder som danske håndværkere ikke må udføre i Sverige, med mindre de arbejder for et svensk aut. firma. Hvis du bor i bostadsrät risikerer du store problemer med at få det godkendt af bostadsföreningen når du flytter, og problemet er dit. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2011 Pas godt på. Der er visse dele af VVS arbejder og el-arbejder som danske håndværkere ikke må udføre i Sverige, med mindre de arbejder for et svensk aut. firma. Hvis du bor i bostadsrät risikerer du store problemer med at få det godkendt af bostadsföreningen når du flytter, og problemet er dit. Kan du venligst uddybe? Skal som sagt renovere begge mine badværelser og semi-renovere køkkenet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2011 Kan du venligst uddybe? Skal som sagt renovere begge mine badværelser og semi-renovere køkkenet.Det ér skrevet en bunke gange tidligere i tråden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2011 Det ér skrevet en bunke gange tidligere i tråden. Ja det har jeg læst, men ingen kan sige hvad det er præcist som DK håndværkerne ikke må udføre. Såvidt jeg kan forstå så er der heller ikke enighed der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2011 Ja det har jeg læst, men ingen kan sige hvad det er præcist som DK håndværkerne ikke må udføre. Såvidt jeg kan forstå så er der heller ikke enighed der.Præcist er det jo helt enkelt at de ikke må udføre en skid, da de ikke har svensk behörighet (for badeværelser er det også vigtigt med vådrums-behörighet fx.). Men snak nu med dit forsikringsselskab, det er jo dem der skal give erstatning ved evt. skade og har du på skrift at de godkender DK håndværkere el. lign. så er du da et godt skridt på vejen... Men er fuldstændig enig med jaz's seneste indlæg! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2011 Hvis dit forsikringsselskab godkender det, så er det fint.... du kan faktisk lave det selv så længe forsikringen godkender det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2011 Synes jeg husker noget om at foreningen også skal godkende visse sager, så snart det er større el-ting og især vådrums-arbejde. Men igen - hvis forsikringen vil godkende det, så kan de vel ikke stille sig på bagben? Det er nok en god ting lige at høre dem ad, så man ikke bagefter skal stå og slås med dem, skulle uheldet være ude (og de vifter med städgarna) ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2011 ja, min forening skal også godkende større ombygninger Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites