RS6 10 Anmeld indhold Skrevet August 8, 2011 Jeg kører på mc. Nyder oplevelsen og følelsen af frihed. Jeg pendler til jobbet når vejret er til det, og jeg ikke skal have habit på... Jeg forsøger at agere i trafikken så mine medtrafikanter kan forudsige mine handlinger, det mener jeg er det vigtigste stykke sikkerhedsudstyr jeg har.... Men noget genere min afslappede natur.... Indimellem slår en "medtrafikant" blinklyset til når jeg er ved at overhale (selvfølgelig altid venstre om) på motorvejen, og "ligger" uden på siden af bilen, eller lige uden på bagskærmen af bilen. Det får mine sidste mørkeblonde hår, til at stå i kø for at blive grå. Jeg har så i år forsøgt at lave lidt statestik på fenomenet, og kan glæde de blonde kvinder med at brunetterne og de rødhårede er præcis lige så dårlige til at glemme rækkefølgen i trafikken. Samlet står kvinderne for ca. 90% af tilfældende. De sidste 10% forhindrer svensk lovgivning mig i at nævne.... Altså, har man et ønske om at skifte kørebane er rækkefølgen; 1) orienter sig i spejlet (sidespejlet, det venstre hvis du vil overhale) 2) orienter sig over skulderen 3) er der plads, og har man besluttet sig for at skifte kørebane, slår man blinklyset til, og skifter! MAN SLÅR IKKE BLINKLYSET TIL FØR!!! Jeg har jo ikke en jordisk chance for at vide at du, blondine, brunette eller rødhårede, har set mig!! Og en tur i autoværnet er noget mere smertefuldt for en mc'ist end en billist..... Pas på hinanden der derude.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Det er ikke for at generalisere, men herreløse biler er bare SKIDE farlige!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dk-se-borger 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Jeg kører på mc. Nyder oplevelsen og følelsen af frihed. Jeg pendler til jobbet når vejret er til det, og jeg ikke skal have habit på... Jeg forsøger at agere i trafikken så mine medtrafikanter kan forudsige mine handlinger, det mener jeg er det vigtigste stykke sikkerhedsudstyr jeg har.... Men noget genere min afslappede natur.... Indimellem slår en "medtrafikant" blinklyset til når jeg er ved at overhale (selvfølgelig altid venstre om) på motorvejen, og "ligger" uden på siden af bilen, eller lige uden på bagskærmen af bilen. Det får mine sidste mørkeblonde hår, til at stå i kø for at blive grå. Jeg har så i år forsøgt at lave lidt statestik på fenomenet, og kan glæde de blonde kvinder med at brunetterne og de rødhårede er præcis lige så dårlige til at glemme rækkefølgen i trafikken. Samlet står kvinderne for ca. 90% af tilfældende. De sidste 10% forhindrer svensk lovgivning mig i at nævne.... Altså, har man et ønske om at skifte kørebane er rækkefølgen; 1) orienter sig i spejlet (sidespejlet, det venstre hvis du vil overhale) 2) orienter sig over skulderen 3) er der plads, og har man besluttet sig for at skifte kørebane, slår man blinklyset til, og skifter! MAN SLÅR IKKE BLINKLYSET TIL FØR!!! Jeg har jo ikke en jordisk chance for at vide at du, blondine, brunette eller rødhårede, har set mig!! Og en tur i autoværnet er noget mere smertefuldt for en mc'ist end en billist..... Pas på hinanden der derude.... JEg synes dit indlæg er meget sobert og relevant. Jeg håber at der er en masse kvinder som vil læse disse informationer eller i hvert fald nogle få som vil læse og give disse informationer videre til deres "medsøstre" (er det ikke det kvinder kalder andre kvinder?)... Og vil så lige sige at kvinder er ofte meget gode til at snakke sammen om alt muligt, især mænd hehehe... men nu må I kvinder altså gerne bruge disse evner til at sprede ovenstående budskab mellem jer, så vi alle kan blive mere sikre i trafikken :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Jeg skal overhovedet ikke bestride det rigtige i statistikken, men kunne dog godt tænke mig at høre, hvor mange kvinder der foretager manøvren i forhold til hvor mange kvinder der kører bil, sådan samlet set. Og så kunne jeg godt komme med min egen statistik over det andet køns manglende evner, men det vil jeg for husfredens skyld undlade i denne omgang... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Jeg kører på mc. Nyder oplevelsen og følelsen af frihed. Jeg pendler til jobbet når vejret er til det, og jeg ikke skal have habit på... Jeg forsøger at agere i trafikken så mine medtrafikanter kan forudsige mine handlinger, det mener jeg er det vigtigste stykke sikkerhedsudstyr jeg har.... Men noget genere min afslappede natur.... Indimellem slår en "medtrafikant" blinklyset til når jeg er ved at overhale (selvfølgelig altid venstre om) på motorvejen, og "ligger" uden på siden af bilen, eller lige uden på bagskærmen af bilen. Lad mig starte med at sige, at jeg ikke føler mig stødt over dit budskab! Det jeg føler mig stødt over, er din direkte placering af skyld! Nu kan jeg ikke tale for de ''blondiner'', brunetter'', og '''rødhårede'' du refererer til, jeg kan kun sige, at generalisering er en rigtig skidt vej at køre ned af! Hvis vi skal kaste ''hvem orienterer sig bedst'' bomben, vil du nok blive overrasket over statistikkerne. Det du som motorcyklist skal huske på er, at ikke alle bilister har erfaring med motorcyklister, og har derfor ikke nogen chance for at vide, hvor hurtigt vi pludselig sidder i bakspejlet. Både du og jeg ved, at hanen køres i bund på visse strækninger, og når det er tilfældet er det fandeme ikke ''Blondinen'', ''Brunetten'', eller den ''Rødhårede'' som har skylden for en eventuel ''pludselig'' indikering af vejbaneskift. Du bør kunne læse føreren af den bil du forventer at overhale - hvis du ikke kan det, bør du la' cyklen stå! Just my 5 cents Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Lad mig starte med at sige' date=' at jeg ikke føler mig stødt over dit [i']budskab! Det jeg føler mig stødt over, er din direkte placering af skyld! Nu kan jeg ikke tale for de ''blondiner'', brunetter'', og '''rødhårede'' du refererer til, jeg kan kun sige, at generalisering er en rigtig skidt vej at køre ned af! Hvis vi skal kaste ''hvem orienterer sig bedst'' bomben, vil du nok blive overrasket over statistikkerne. Det du som motorcyklist skal huske på er, at ikke alle bilister har erfaring med motorcyklister, og har derfor ikke nogen chance for at vide, hvor hurtigt vi pludselig sidder i bakspejlet. Både du og jeg ved, at hanen køres i bund på visse strækninger, og når det er tilfældet er det fandeme ikke ''Blondinen'', ''Brunetten'', eller den ''Rødhårede'' som har skylden for en eventuel ''pludselig'' indikering af vejbaneskift. Du bør kunne læse føreren af den bil du forventer at overhale - hvis du ikke kan det, bør du la' cyklen stå! Just my 5 cents Køre GS'er i dag.....kører aldrig med hanen i bund....følger trafikken!!! Har aldrig haft et uheld på mc.....og mener selv jeg er meget god til at læse trafikken....og jeg ender indimellem, med at holde mig bag de tåber der kører og øver sig i at blinke....hvorefter de fortsætter med at køre og blinke..... Men der er ganske mange bag rettet der aldrig skulle opholde sig der....bare mine 5 Din kommentar har ingen værdi i min verden.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Køre GS'er i dag.....kører aldrig med hanen i bund....følger trafikken!!! Har aldrig haft et uheld på mc.....og mener selv jeg er meget god til at læse trafikken....og jeg ender indimellem, med at holde mig bag de tåber der kører og øver sig i at blinke....hvorefter de fortsætter med at køre og blinke..... Men der er ganske mange bag rettet der aldrig skulle opholde sig der....bare mine 5 Din kommentar har ingen værdi i min verden.... Sgu bange for, at det bli'r en klassiker; ''Typisk mænd'' kommentar fra mig. Hvorfor: Fordi der ikke er en skid hold bag din kommentar Ér det altid kvinder, som ikke ser dig? Kører du aldrig hurtigere end tavlerne angi'r? At min kommentar ikke har nogen værdi, viser blot hvor meget du har at lære Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Sgu bange for, at det bli'r en klassiker; ''Typisk mænd'' kommentar fra mig. Hvorfor: Fordi der ikke er en skid hold bag din kommentar Ér det altid kvinder, som ikke ser dig? Kører du aldrig hurtigere end tavlerne angi'r? At min kommentar ikke har nogen værdi, viser blot hvor meget du har at lære Som sagt 90% af gangene er det kvinder! Så ja....ingen pis!!! Jeg kender masser af kvinder der er gode billister, men mit indlæg er baseret på konkrete observationer, så bare kom i gang med sms'er til veninderne!!! Og jo det gør jeg....som sagt....følger trafikken. Din kommentar har stadig ingen værdi, fordi du kender ikke mine køre vaner.....og du kører (sikkert) ikke på mc.....hvordan jeg kan lære noget af dit indlæg er mig stadig en STOR gåde....haha Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Må være super at være så hellig, at det er alle andre der laver fejl - og man selv kører 110% efter loven :D Du blir så den første MC-fører jeg har hørt om, der gør det griner Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Må være super at være så hellig' date=' at det er alle andre der laver fejl - og man selv kører 110% efter loven :D Du blir så den første MC-fører jeg har hørt om, der gør det griner[/quote'] Tror du læser noget jeg ikke har skrevet....ommer! Jeg forholde mig bare konkret til, at jeg dagligt oplever at kvinder slår blinklyset til, uden at se sig over skulderen....ikke andet....at du kan grine af, det siger mere om dig end om mig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Jeg kan godt se det irriterende - det er ikke morsomt at blive presset mod autoværnet specielt på en MC! Det er lige så irriterende for os, der kører i bil, at folk slår blinklyset til i blinde. Jeg har dog ikke siddet med en notesblok og ført statistik. Derudover bør du nok fortælle mange af dine frænder på motorcykel, at de er mindst lige så dårlige til at blinke når de skifter vognbane - som billister! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Hmm... Ofte ser jeg en bil en varm, solrig sommerdag med bagrude-viskeren kørende på fuld knald. Eller bilisten, som over en strækning på 5 kilometer har venstre blinklys tændt, så man er i tvivl om vedkommende har tænkt sig at skifte bane. ELLER bilisten, som ligger i venstre spor henover hele broen og et godt stykke ned i tunnellen med 100 km. i timen hele vejen og ikke flytter sig, selvom man blinker, dytter og råber og skriger (det sidste hjælper slet ikke, desværre!) Jeg er kvinde. :o Jeg er en skidegod bilist. :o Min erfaring siger, at de fleste kvinder er røvdårlige til at køre bil. En erfaring, jeg har, fordi jeg kører omkring mellem 150 og 200 km. om dagen og har gjort det i en hel del år efterhånden. Ovenstående eksempler er ganske ofte set af undertegnede. I 9 ud af 10 tilfælde sidder der en kvinde bag rattet (den ene ud af 10 er en mand med blød hat, omkring 55-60 år og med en broderet pude i bagruden). Kvinden i bilen sidder ofte med hænderne 10 minutter i 2, helt oppe i forruden og ser også ganske stresset ud. De kvinder er UDE AF STAND til at orientere sig i trafikken! De kigger ikke i deres bakspejl (så havde de nok opdaget viskeren, der er ved at brænde gummiet af eller måske lagt mærke til den meget sure bilist, der rigtig gerne vil forbi og har forsøgt det de seneste 5 km...) De kigger ikke på deres instrumentbord (for så havde de opdaget at deres blinklys kører derudaf eller måske set den der tågelygte være tændt kl. 10 en solbeskinnet formiddag) De koncentrerer sig så meget, at det er lige før der kommer røg ud af ørerne på dem. Det er ikke fordi de har en bestemt hårfarve, det er fordi de i bund og grund er bange for at køre bil! De kigger sig heller ikke over skulderen - eller gør det i så fald så kort tid inden de trækker ud, at de er til fare for andre. Hvis de nu havde orienteret sig bagud liiiidt oftere, så ville den situation jo slet ikke opstå! Jeg kender kun ganske få kvindelige bilister, der er deciderede gode til at køre bil. De har erfaring og de TØR. De er ikke bange for deres bil! Med fare for at generalisere, så vil jeg vove den påstand, at de kvinder, der er gode til at køre bil, kører bedre end de fleste mænd - og samtidig vil jeg vove den påstand, at faktisk er de fleste mænd gode til at køre bil (jeg kender også et par stykker, der er håbløse dog!!!) Ovenstående tekst er ikke lovprisning af dem, der kører med hovedet under armen, helt oppe i røven på andre, for stærkt eller uansvarligt. Det er ikke DET, denne tråd handler om :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Det er ikke for at generalisere' date=' men herreløse biler er bare SKIDE farlige!![/quote']Heh, jeg læste det som "førerløse" i første læserunde :P Jeg har faktisk primært positive oplevelser med MC'ere på Øresundsbroen. De enkelte gange jeg har irriteret mig, er det de samme ting jeg har irriteret mig over som ved biler, nemlig at enkelte ikke holder til højre :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Hmm... Ofte ser jeg en bil en varm, solrig sommerdag med bagrude-viskeren kørende på fuld knald. Eller bilisten, som over en strækning på 5 kilometer har venstre blinklys tændt, så man er i tvivl om vedkommende har tænkt sig at skifte bane. ELLER bilisten, som ligger i venstre spor henover hele broen og et godt stykke ned i tunnellen med 100 km. i timen hele vejen og ikke flytter sig, selvom man blinker, dytter og råber og skriger (det sidste hjælper slet ikke, desværre!) Jeg er kvinde. :o Jeg er en skidegod bilist. :o Min erfaring siger, at de fleste kvinder er røvdårlige til at køre bil. En erfaring, jeg har, fordi jeg kører omkring mellem 150 og 200 km. om dagen og har gjort det i en hel del år efterhånden. Ovenstående eksempler er ganske ofte set af undertegnede. I 9 ud af 10 tilfælde sidder der en kvinde bag rattet (den ene ud af 10 er en mand med blød hat, omkring 55-60 år og med en broderet pude i bagruden). Kvinden i bilen sidder ofte med hænderne 10 minutter i 2, helt oppe i forruden og ser også ganske stresset ud. De kvinder er UDE AF STAND til at orientere sig i trafikken! De kigger ikke i deres bakspejl (så havde de nok opdaget viskeren, der er ved at brænde gummiet af eller måske lagt mærke til den meget sure bilist, der rigtig gerne vil forbi og har forsøgt det de seneste 5 km...) De kigger ikke på deres instrumentbord (for så havde de opdaget at deres blinklys kører derudaf eller måske set den der tågelygte være tændt kl. 10 en solbeskinnet formiddag) De koncentrerer sig så meget, at det er lige før der kommer røg ud af ørerne på dem. Det er ikke fordi de har en bestemt hårfarve, det er fordi de i bund og grund er bange for at køre bil! De kigger sig heller ikke over skulderen - eller gør det i så fald så kort tid inden de trækker ud, at de er til fare for andre. Hvis de nu havde orienteret sig bagud liiiidt oftere, så ville den situation jo slet ikke opstå! Jeg kender kun ganske få kvindelige bilister, der er deciderede gode til at køre bil. De har erfaring og de TØR. De er ikke bange for deres bil! Med fare for at generalisere, så vil jeg vove den påstand, at de kvinder, der er gode til at køre bil, kører bedre end de fleste mænd - og samtidig vil jeg vove den påstand, at faktisk er de fleste mænd gode til at køre bil (jeg kender også et par stykker, der er håbløse dog!!!) Ovenstående tekst er ikke lovprisning af dem, der kører med hovedet under armen, helt oppe i røven på andre, for stærkt eller uansvarligt. Det er ikke DET, denne tråd handler om :) Godt indlæg.....grinede også anden gang jeg læste det.....kald mig bare tungnem, haha Og du har jo faktisk forstået pointen med mit indlæg.....modsat "nogle" andre.... ....men jeg husker at blinke ved vognbaneskift!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2011 I 9 ud af 10 tilfælde sidder der en kvinde bag rattet (den ene ud af 10 er en mand med blød hat, omkring 55-60 år og med en broderet pude i bagruden). Og i 8 ud af 10 tilfælde er der så også dk-plader på bilen, især på dem der insisterer på at trække ud i venstre bane med 100 km/t, foran en hurtigere kørende bil og så ikke accelerere.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2011 Heh, jeg læste det som "førerløse" i første læserunde :P Sådan fangede jeg den sku også indtil du lige uddybede den :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2011 Sgu bange for, at det bli'r en klassiker; ''Typisk mænd'' kommentar fra mig. Hvorfor: Fordi der ikke er en skid hold bag din kommentar Ér det altid kvinder, som ikke ser dig? Kører du aldrig hurtigere end tavlerne angi'r? At min kommentar ikke har nogen værdi, viser blot hvor meget du har at lære Well, jeg synes nu også dit indläg var omend endnu mere generaliserende end RS6's! -sagt som pensioneret mc'ist (og kvinde). Jeg körte da heller aldrig med hanen i bund (for mig var det fint nok at have begge hjul på vejbanen:p), så drop mc-fordomsklassikeren og kig på det der reelt blir diskuteret:) P.s. Det er SÅ tydeligt på om det er en kvinde der körer foran en på vejen (har dog taget fejl enkelte gange, hvor det i så fald har väret en tusse-gammel mand:laugh:) -er fuldständig enig med missCath! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2011 Kvinden i bilen sidder ofte med hænderne 10 minutter i 2' date=' helt oppe i forruden[/quote'] Ja, det ser simpelthen så dumt ud. Why....? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites