Benzino 10 Anmeld indhold Skrevet August 4, 2011 Jeg fik for nogle uger siden en bøde hvor politiet har målt mig til 103 km/t på en vej med max hastighed på 70 km/t. Jeg syntes ikke jeg var helt deroppe i fart, men havde da acceleret og ikke set politimanden pga. en større lastbil forude. Nu overvejer jeg at indgive en indsigelse som går på at jeg ikke tror deres laser udstyr er kalibreret korrekt. Det er ikke fordi jeg blot vil undgå bøden, men som allerede nævnt virker det lidt mærkeligt at han måler mig med over 100 km/t fra en distance på 341 meter. Er der andre på forummet som har indgivet en indsigelse og hvad kom der ud af det? Kan der overhovedet komme noget godt ud af det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2011 Jeg fik en på Inre Ringvägen for ikke så lang tid siden.....glæder mig til den skal i retten. Jeg nægtede at ha' kørt så stærkt. Fandt så ud af efterfølgende at det var krop umuligt at måle mig på den afstand de påstod....der var nemlig en bro i vejen :D Så jeg glæder mig til at se deres ansigter i retten når den blir smidt foran dem! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2011 Jeg fik en på Inre Ringvägen for ikke så lang tid siden.....glæder mig til den skal i retten. Jeg nægtede at ha' kørt så stærkt. Fandt så ud af efterfølgende at det var krop umuligt at måle mig på den afstand de påstod....der var nemlig en bro i vejen :D Så jeg glæder mig til at se deres ansigter i retten når den blir smidt foran dem! Beklager min naivitet, men hvorfor kan politiet ikke måle dig når du passere en bro? Køre der en Mondeo bag mig og måler kan jeg ikke se hvordan passage af en bro kan undskylde min "eventuelle hastighedsoverskridelse"?! Hvis det er en helikopter kan jeg se argumentet, hvis man kører under broen, og dog alligevel tror jeg man skal ramme en heldig dag hos dommeren for at få medhold....men jo, vi bruger jo politiets tid (de ellers kunne bruge på at fange fartsyndere) ved at forfølge sagen i retten :) I DK oplevede jeg for 15 år siden at en betjent havde målt mig, og skrevet forkerte "vejpræste" på bøden, altså som om det var et andet sted på strækningen. Det var dommeren ligeglad med, han havde tallene fra "Policepiloten", værsegod 1500 at betale....det var på mc.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2011 Jeg fik en på Inre Ringvägen for ikke så lang tid siden.....glæder mig til den skal i retten. Jeg nægtede at ha' kørt så stærkt. Fandt så ud af efterfølgende at det var krop umuligt at måle mig på den afstand de påstod....der var nemlig en bro i vejen :D Så jeg glæder mig til at se deres ansigter i retten når den blir smidt foran dem! Du kan være pænt sikker på dommeren tager politiets parti... Det har jeg prøvet, selvom mine vidner modsagde én betjents forklaring som for øvrigt dårligt kunne lade sig gøre i første omgang... Og FYI, så kan færdselsforseelser ikke ankes ud af byretten... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2011 Der stod en betjent og målte mig fra en bro....imellem mig og betjenten er der en bro. Line of sight er altså blokeret og det mener jeg ikke selv en laser kan komme udover :D Så jeg betvivler ikke at de har foretaget målinger....jeg betvivler bare rigtigheden af den. Og det hele blir præsenteret via en bærbar, projektor og Google Earth.... Forpulet svært at løbe fra GPS og billeder. Tag broen ved Munkhättegatan over Inre Ringvägen og skyd 336m ud imod det gamle Ikea....Tag så Google streetview. No can do..... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2011 De står der jo næsten 1 gang om ugen på broen ved munkhättegatan og skyder folk (jeg bor lige ved siden af og er pænt irreterende fordi jeg skal ind der, hvor alle folk bliver vinket ind og så tror de politifolk der står derinde at jeg er vinket ind.... og så kommer forvirringen at jeg ikke er, men så skal jeg vise kørekort osv. fordi nu er jeg jo alligevel kørt ind.....) Jeg har også betvivlet om de overhovedet kunne tage billederne, men stiller dig op på den ene bro og så den anden bro (som er en gangsti som jeg løbetræner rigtigt meget hen over) så vil jeg mene at kameraet har frit udsyn, men super hvis du vinder :-) Hvis det er en radardmåling så måler de først efter den anden bro er passeret alligevel da måling foretages ca. 25 fra måleren..... Broens måling (den påstået med linjerne på vejbanen) kaldes en stopurs måling og skal være mindst 500 meter, men kan ikke samlignes med radar, der er fint plads mellem broen på munkhättegatan og den anden gangbro til målingen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2011 Du kan være pænt sikker på dommeren tager politiets parti... Det har jeg prøvet, selvom mine vidner modsagde én betjents forklaring som for øvrigt dårligt kunne lade sig gøre i første omgang... Og FYI, så kan færdselsforseelser ikke ankes ud af byretten... Hvad var betjentens forklaring som ikke kunne lade sig gøre? Rikke - Går der lang tid før du skal i retten med det? Er der nogen der har udfordret det med om udstyret er kalibreret? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2011 Hvad var betjentens forklaring som ikke kunne lade sig gøre? At jeg skulle have kørt ud lige foran ham og han undgik kun ved at undvige bagom mig... Men et af mine vidner ku fortælle at han kørte lige bag ved mig, hvilket betyder at han jo ville være blevet påkørt såfremt betjentens forklaring var sandfærdig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2011 Aner det ikke...har ikke fået en indkaldelse endnu :) Hvad var betjentens forklaring som ikke kunne lade sig gøre? Rikke - Går der lang tid før du skal i retten med det? Er der nogen der har udfordret det med om udstyret er kalibreret? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mbm 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2011 Der stod en betjent og målte mig fra en bro....imellem mig og betjenten er der en bro. Line of sight er altså blokeret og det mener jeg ikke selv en laser kan komme udover :D Så jeg betvivler ikke at de har foretaget målinger....jeg betvivler bare rigtigheden af den. Og det hele blir præsenteret via en bærbar, projektor og Google Earth.... Forpulet svært at løbe fra GPS og billeder. Tag broen ved Munkhättegatan over Inre Ringvägen og skyd 336m ud imod det gamle Ikea....Tag så Google streetview. No can do..... :D Umiddelbart synes jeg da godt det kan lade sig gøre, med mindre jeg har misforstået din beskrivelse. Som jeg har forstået det: 1 : Google Earth, og mål de ca 336 m mod øst via Inre Ringväg. Korrekt? (altså du kom kørende mod vest) 2 : Google Street View, kig mod øst og se broen, som skulle blokere LOS. Korrekt? Når jeg kigger på Google Street View kan man se 3 lygtepæle efter broen (som blokerer) og stadig tydeligt se en bil. Hvis man måler afstanden til broen over Munkhättegatan og ud til 3. lygtepæl er der så vidt jeg kan måle ca 375 m. Prøv evt at stå på Inre Ringvägen og kig op mod broen på Munkhättegatan. Synes nu sagtens at det kan lade sig gøre. Og husk at billederne fra Google Street View er lavet med et kamera på et stativ på en bil, altså billederne er tager fra ca 2,5 m´s højde. Politiets udstyr er nok lavere (fartmålingsudstyr brugt af en betjent er vel ik meget højere end 1,80m) og giver dem en bedre LOS under broen. Men har jeg misforstået der hvr du er blevet målt? Hvis ikke er det da ganske plausibelt. Mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2011 Du er sikker på at de ikke har målt den tid det har taget dig at køre fra A til B? Når de har tid og distance så kan hastigheden jo udregnes let. Så er sagen ikke værd at spilde tid på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2011 Ja.... Det var laser. Du er sikker på at de ikke har målt den tid det har taget dig at køre fra A til B? Når de har tid og distance så kan hastigheden jo udregnes let. Så er sagen ikke værd at spilde tid på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2011 Umiddelbart synes jeg da godt det kan lade sig gøre, med mindre jeg har misforstået din beskrivelse. Som jeg har forstået det: 1 : Google Earth, og mål de ca 336 m mod øst via Inre Ringväg. Korrekt? (altså du kom kørende mod vest) 2 : Google Street View, kig mod øst og se broen, som skulle blokere LOS. Korrekt? Når jeg kigger på Google Street View kan man se 3 lygtepæle efter broen (som blokerer) og stadig tydeligt se en bil. Hvis man måler afstanden til broen over Munkhättegatan og ud til 3. lygtepæl er der så vidt jeg kan måle ca 375 m. Prøv evt at stå på Inre Ringvägen og kig op mod broen på Munkhättegatan. Synes nu sagtens at det kan lade sig gøre. Og husk at billederne fra Google Street View er lavet med et kamera på et stativ på en bil, altså billederne er tager fra ca 2,5 m´s højde. Politiets udstyr er nok lavere (fartmålingsudstyr brugt af en betjent er vel ik meget højere end 1,80m) og giver dem en bedre LOS under broen. Men har jeg misforstået der hvr du er blevet målt? Hvis ikke er det da ganske plausibelt. Mvh Bliver spænende at høre hvad dommeren siger.....jeg har 10kr på betjent Jönson.....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rva 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Husk en advokat......... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Hvorfor det? Jeg er jo ikke kriminel.... Husk en advokat......... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Bliver spænende at høre hvad dommeren siger.....jeg har 10kr på betjent Jönson.....:) Uagtet hvor meget jeg helst så det anderledes må jeg give dig ret... Mine penge er også på Svensson og Jönsson... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Taber jeg sagen ser jeg set som udskudt skat...vinder jeg, ser jeg det som en hyggeaften med drengene på SkyBar!! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mbm 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Rikke/Brian, jeg ved ikke du har overset min post fra igår, men kan du ik bekræfte om min antagelse er korrekt? I så fald er jeg ret sikker på det den bliver første udfald, altså det med skatten :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Ja den så jeg. :) Jeg prøver....går den så går den :D Rikke/Brian' date=' jeg ved ikke du har overset min post fra igår, men kan du ik bekræfte om min antagelse er korrekt? I så fald er jeg ret sikker på det den bliver første udfald, altså det med skatten :-)[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Ja den så jeg. :) Jeg prøver....går den så går den :DDu lyder ikke så skråsikker som tidligere!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mbm 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 OK, det er selvfølgelig en mulighed :-) Men når man kan se biler ud til 375 m+, bliver ens argument jo hurtigt skudt i stykke. Hvis du altså stadig har tænkt dig at bruge Google Maps + Earth, det er jo ikke umiddelbart til din fordel.. Men held og lykke og skriv lige resultatet når det en gang kommer... Mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Der er altid 2 politifolk på broen, en der sidder ned med radar-udstyr som kun skal måle 25 m fra broen (selve målingen tager et ms eller 10 cm vejbane) og en med laser som kan pinpointe personer ud på længere afstand så de kan advisere at de politimotorcyklerne, så der kan afhentes... Man kan jo gå lige hen og stå 30 cm fra dem og deres udstyr...... anyway, der er frit udsyn så langt øjet kan se fra broen - hvis man tager et billed og sammenligner med google streetview så er det et andet udsyn man har. Men held og lykke .-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 (selve målingen tager et ms eller 10 cm vejbane) Godt du skrev eller og ikke og - i så fald skulle Mulens kørekort nok klippes med en hækkesaks ;) (læs: 360 km/t hvis de ti cm blev tilbagelagt på 1 ms -> (10 cm)/(1 ms) = 100 m/s....eller sjovere: Mach 0.29) Nå...sidespring. Tilbage til kaffen :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Nej....dét har du ret i :) Du lyder ikke så skråsikker som tidligere!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Der var kun én med laser....de andre stod på tanken og skrev bøder... Der er altid 2 politifolk på broen, en der sidder ned med radar-udstyr som kun skal måle 25 m fra broen (selve målingen tager et ms eller 10 cm vejbane) og en med laser som kan pinpointe personer ud på længere afstand så de kan advisere at de politimotorcyklerne, så der kan afhentes... Man kan jo gå lige hen og stå 30 cm fra dem og deres udstyr...... anyway, der er frit udsyn så langt øjet kan se fra broen - hvis man tager et billed og sammenligner med google streetview så er det et andet udsyn man har. Men held og lykke .-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites