Jump to content
Alexia

Pendler konto i nordea - Hvor?

Recommended Posts

Min kæreste og jeg flytter til det svenske om en lille måned og har snakket med Nordea i Odense og de kender INTET til en pendlerkonto - så hvordan og hvorledes har i fået oprettet jeres? I den danske eller den svenske?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med pendlerkonto ? Du har en konto i nordea.dk og nordea.se og så overfører du bare som du lyster..... I andre banker er der pendlerkontier hvor man kan overfører gratis 1 gang om måneden ellers koster det (så vidt jeg har læst i andre tråde, kan være begrænsningerne er fjernet nu)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til det "internationale overførselsgebyr" mener jeg at kunne huske at EU har tvunget bankerne til max at tage 10 kr. / 1 EUR eller lign. i gebyr ved overførsel til en konto i et andet EU land. En "EU Overførsel" hedder det. Så skaden for de dovne er mere begrænset end tidligere. Jeg overfører stadig fra Danmark til Sverige via Nordnet og dermed helt uden gebyrer (og med mindre kurs-spread), men har lavet nogen andre overførsler fra Sverige til andre EU lande, hvor det kun kostede 10 SEK gebyr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan få Nordea DK til at skrive en anbefaling af dig og hvilket fordels-niveau du er på som du kan tage med i Nordea SE - de opretter så en konto mv til dig i Sverige og udsteder svensk VISA kort hvis du vil ha' sådan et. Herefter kan du overføre penge fra din DK konto til SE uden andet omkostning end hvad de tjener på kursen. Det med fordelsniveauet gør at du får den billigste pris - dvs hvis du er Fordel+ i DK bliver du Förmånskund i SE. Det kan godt være at andre kun tager en 10'er per gang - men hvis man nu overfører en gang om måneden så bliver det alligevel hurtigt til en god flaske vin på et år :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

husk at dine produkter i nordea.se tæller med i nordea.dk hvis du fremviser dokumentaiton på dette. f.eks hvis du ikke har et lån i danmark, men kun i sverige, så send lånepapirne til din danske rådgiver, så får du et plus opad .-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mystisk' date=' jeg har fået svar fra Nordea Sverige at man ikke kan overføre sit fordelsniveau fra Danmark til Sverige..[/quote']Utroligt. Men det fungerer fint S<->DK med ancienniteten. Jeg er Fordel+ i DK og Förmånskund i S, netop p.g.a. dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Utroligt. Men det fungerer fint S<->DK med ancienniteten. Jeg er Fordel+ i DK og Förmånskund i S' date=' netop p.g.a. dette.[/quote'] Også her... De ville se dokumentation for det - men det var også alt. Huslån i SE tæller i fordelspgorammet i DK og tilsvarnede lønkonto i DK tæller i SE...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved faktisk ikke med nordea i sverige, men jeg får da mit lån i sverige overført til danmark da jeg ellers ikke ville være pluskunde i danmark. Men jeg skal hvert år sende en oplysning til min danske afdeling med dokumentation at jeg stadig har et lån i sverige hos nordea.se Både min kone og jeg får så et nøk opad.... Men det er rimeligt nemt at have 5 produkter i nordea.se, hvis man har lån til hjem, netbank, kort, konto, at man kan betale via sin netbank (er åbenbart også et produkt hos nordea.se, særskilt fra bare at have netbank) og så hvis man så tager sit billån eller andet så er man oppe på 6 produkter.... http://www.nordea.se/Privat/Kundförmåner/Förmånskund/Produktgrupper/803782.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites