Jump to content
Kapello

Ny brugt bil til Trelleborg

Recommended Posts

Det er jo et følsomt og varmt emne ... men jeg vil da gerne høre Jeres velovervejede og kvalificerede synspunkter omkring dette emne, efter at have søgt og læst i forskellige tråde herinde. Vi har haft en BMW 530 ..., touring, diesel og med automatgear siden vi flyttede herover, og nu er det tid til udskiftning. Vi har været glade for Jarlsbilservice i Helsingborg, men jeg er træt af turen dertil, og vil gerne skifte til noget mere "lokalt" ... derfor er Volvo et bud, da de har værksted i Trelleborg, og som jeg kun har kunnet finde en dårlig historie om på nettet. Alle lokale jeg har spurgt har ikke noget på værkstedet. Peugeot har flere skrækhistorier på nettet, samt at folk siger at franske biler hurtigere falder i værdi, men ellers synes er jeg glad for peugeot, tog kørekort i en sådan .. den var lækker. VW har også nogle mindre heldige historier på nettet ... jeg ved ikke lige hvad jeg skal synes om en passat ... deres Tiguan ser da frisk ud. Audi har jeg bare hørt SÅ meget dårligt om, specielt også deres værksted i Malmø, så det er udelukket. Mercedes er lækre ... men hvilket værksted - der skulle være et fedt et i Ystad, siger nogle, som også laver service på BMW og Volvo, men der fandt jeg også en påstand på nettet, som hiver i modsat retning - men kan man ikke finde det om stort set alle værksteder?? Jeg har ellers med glæde læst tråden herinde om anbefalelses værdige værksteder, og "regner" også ud fra den. Lige nu hælder jeg mest mod en V70 fra 07-08 stykker ... diesel og automatik er er must ... andet extraudstyr er bare bonus. Vi skal også helt klart have noget stationcar agtigt, uanset hvor lidt festligt det kan være i nogens øjne ... med 2 børn og en aupair, samt lidt oppakning kan mindre vist ikke gøre det ... Men er der noget I vil anbefale ... både bilmæssigt, mærke og model, samt værkstedsmæssigt?? God sommer!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Volvo V70 er pisse praktisk :) Jeg er meget glad for min! Ja man er svensson-agtig og er bare en i mængden, men damn hvor er der plads til meget:) Jeg har været tilfreds med alle bilia-værksteder jeg har været på (Ystad, Värnhem, Lund), så mon ikke Trelleborg også er god nok... ellers er der (aut. mærkes)værkstedet Mechanum i Malmö, de er også super! Forsikringspriserne er vel også ok og er også glad for mulighederne med Volvokortet. Så har ikke noget negativt at sige om Volvo:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ellers er glad for BMW - men blot ikke gider køreturen til Helsingborg... Må jeg så ikke varmt anbefale Autobahn Svedala og en BMW igen? Se lidt i tråden omkring værksteder man kan stole på der er flere positive indlæg om Niklas og hans lille værksted... Ét minus ved BMW ift. Volvo er dog nok forsikringspræmien... Desuden syn's jeg jo egentlig også at sådan en BMW i det store hele er ganske rimelig rent prismæssigt at servicere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en Skoda Superb i stationcar... Den nye model.. Den er super lækker, og der er tonsvis af plads... Et vennepar har den, og de er super glade for den... De gik fra en Audi A6 til denne... Samtidig kan man jo også få lidt mere udstyr for sine penge... Mht. værksted - så er der vist nogle steder der er anbefalet i den anden tråd, ifht. skoda...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil også pege på Skoda Superb som en mulighed. Plads er sikkert det sidste man vil mangle i kombi-udgaven. Er selv på min tredje Skoda siden jeg flyttede til SE. Skoda-service hos Motorcenter Skurup har hidtil været en succes. Spania Bil i Ystad har været gode at handle med, men jeg må indrømme, at jeg handlede hos Autoforum i Malmø sidste gang - bytteprisen var lidt bedre. Egentlig ville jeg helst handle hos Spania Bil i Ystad - flinke folk - en overskuelig "butik" - men jeg fik nok ikke presset sælgeren tilstrækkeligt denne gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det største problem med en Skoda er nok dels de kommentarer man må lægge ryg til over at man køber SÅDAN EN BIL i Sverige... Og så det at logoet ligner en flyvende ... Der er dog ikke så mange af dem brugt endnu. Sådan en her - http://www.bytbil.com/bilar/bmw/530/gvdsgkag/u0UBUDIAAYkF.yCi.rw4aOGoABPEwOAA! - var da ikke så skidt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Volvo Jeg har selv en volvo v70 med D5 motor, og kan kun anbefale den:thumbup:. Masser af plads og med D5 motoren er man virkeligt godt kørende. Eftersom ca 10% af alle biler solgt i Sverige er en Volvo v70, er der virkelige mange gode værksteder, der ved hvordan man fixer en sådan bil. Jeg har iøvrigt ikke haft nogle problemer med min siden jeg købte den for 2½ år siden. Held og lykke med den.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for feedbacken og tankerne. Her lige vendt det med en kollega, som gav udtryk for han hellere ville købe en 1-2 år ældre Mercedes eller BMW som havde kørt 20-25.000 km mere end en Volvo V70, som jeg ellers var ved at lande på - uhhh det er svært. Har på sin vis været super glad for vores BMW, men synes der har været et par dyre reps ... (bla. hoved renovering af autogear-kasse efter den havde kørt ca. 150.000 km), som også gør er jeg er lidt nervøs ved at skulle købe en BMW igen ... uhh det er ikke nemt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Her lige vendt det med en kollega' date=' som gav udtryk for han hellere ville købe en 1-2 år ældre Mercedes eller BMW som havde kørt 20-25.000 km mere end en Volvo V70[/quote']Hvorfor? (altså Mercedes og BMW er sikkert uden tvivl federe køretøjer, men det var ikke det du umiddelbart var ude efter, så ville gerne høre din kollegas argumentation:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var jo ikke fordi han kom med nogle specielle argumenter ... jeg kunne bare høre på ham hvordan han slet ikke kunne sætte sig ind i problematikken om 1 1/2 times kørsel til service skulle være et problem, når man til daglig kunne køre i en BMW. Men som han også sagde at uanset om jeg valgte temmelig ny Volvo, Mercedes eller BMW ville det være en bil helt uden for hans muligheder, med danske afgifter, og jeg ville uden tvivl få en fed bil. Det mener jeg jo også selv ... har faktisk været meget glad for Jarls bilservice ... bortset fra afstanden, og kan da godt mærke at trygheden ved et godt værksted hvor jeg kender folkene, mod noget nyt betyder noget, så tvivlen omkring hvad jeg skal gøre bliver forstærket. Jeg kan ikke afgøre hvilken bil som "er bedst" ... og prøver at opveje, trygheden ved noget bekendt, mod noget lokalt, mod andre muligheder ... årgang mod kilometertal ... og selvfølgelig også "fedheden" og køreglæden ... det er svært :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, nu er det her jo min helt personlige holdning :-) Volvo V70 har ikke ret meget plads og deres D5 motor er 5 cyl. som giver ubalance, dernæst er brændstoføkonomien ikke imponerende. BMW har heller ikke meget plads, men er absolut en drivers car. Har selv en 535d. Motoren er fantastisk, som du selv ved. Mercedes har vildt meget plads, og slår BMW og Volvo med flere længder. Dyr i indkøb, men billig og holde kørende - gå efter den facelifted model fra 2007. Ysta Bilcenter servicere BMW og Mercedes, og er et super godt værksted. Mvh. Mr. Kubik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej' date=' nu er det her jo min helt personlige holdning :-) Volvo V70 har ikke ret meget plads [/quote'] QUE???? Hvor meget plads behøver du???:p I vores V70 får vi plads til 2 store hunde i burer bagi, autostol og barnevogn på bagsæder + alt det løse og så de 2 voksne på forsæderne. Men selvfølgelig har man 3 børn i autostol kan det da være det kniber med plads til 2 voksne også, men så må du lige definere din personlige holdning til hvad "meget plads" er:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Oplysninger vedr. plads. Kilde: Bil Revyen 2010 Læsevejledning: Første tal angiver plads i liter når sæderne er slået op. Sidste tal, når bagsæder er slået ned. BMW 5 -serie: 500/1615 Volvo V70 : 575/1695 MB E - serie : 695/1995 Mvh. Mr. Kubik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oplysninger vedr. plads. Kilde: Bil Revyen 2010 Læsevejledning: Første tal angiver plads i liter når sæderne er slået op. Sidste tal, når bagsæder er slået ned. BMW 5 -serie: 500/1615 Volvo V70 : 575/1695 MB E - serie : 695/1995 Mvh. Mr. Kubik
Ok, men rent praktisk synes jeg nu alligevel der er riiigeligt med plads i en V70 :) Det burde ihvertfald ikke være det afgørende i Kapellos situation (3 voksne+2børn+bagage)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til dyre reparationer - så tror jeg nu også det vil være dyrt at få fikset en tomatkasse på en V70 hvis den crasher. Men du har ret, der kan være dyre ting på BMW. Det gælder nok også de andre luksus-mærker med en masse elektronik-gøgl i. Jeg har haft muntret mig med en defekt kurvelygte på min 3'er hvor eneste løsning fra BMW er at skifte hele lygten på trods af at det blot er et potentiometer i styremotoren til kurvelyset der er stået af. Ny lygte hos BMW koster på den gale siden af 10.000 sek... Efter noget søgen rundt på ebay fandt jeg dog en brugt lygte til en noget mere fornuftig pris...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op ... nu blev det "hot" ... forhåbentligt stadig med den gode stemning i baghovedet. Interessant med størrelses diskussionen ... synes umiddelbart at Volvoen også virker større end vores 530, men var ikke klar over at E-serien var så meget større ... hvor stor er C-serien så i forhold til vores 530 ... ville en C være nok til at "matche"?? Mht BMW har jeg også oplevet nogle meget dyre tal ... displayet gik i stykker i vores navi ...og der skulle det hele skiftes til 20.000+ ... jeg fandt også en brugt på E-bay og skiftede kun displayet til ca. 3.000 ... lidt af en forskel. Men Lars, vil du generelt mene at MErcedes er billigere i rep og service end en BMW?? Og hvor ligger Volvo prismæssigt i velligehold i forholdt til BMW og Mercedes? Ha' det skønt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites