maider 10 Anmeld indhold Skrevet July 23, 2011 Vi flytter til Skåne her lige om lidt om da manden arbejder i Danmark, kommer vi til at få danske børnepenge. Men da det svenske børnepengebeløb er højere, skal Sverige supplere op, sådan at vi får et beløb tilsvarende det svenske. Umiddelbart regner jeg med at det bliver noget bøvl at få i orden og kommer til at tage lang tid. Er der nogen der har erfaring med hvor hurtigt det tager? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2011 Det er da højere i dk så det er lige omvendt .... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
maider 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2011 Det er da højere i dk så det er lige omvendt .... Nej, da vi har 4 børn er beløbet højere i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2011 Nej' date=' da vi har 4 børn er beløbet højere i Sverige.[/quote'] Mener det som udgangspunkt er det land der har den sociale forpligtigelse, Sverige i dette tilfælde, der skal udbetale børnepengene. I tilfælde hvor begge arbejder i Danmark, kan "Forsikringskassan" beslutte at det er Danmark der har forpligtigelsen, og så skal i have penge fra dk, og suppleret op fra Sverige.....men der ønsker jeg jer held og lykke...forestiller mig at det kan tage MÅNEDER.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 24, 2011 Nej' date=' da vi har 4 børn er beløbet højere i Sverige.[/quote'] Ahh de nye regler ... Har "kun" 3 så mener ikke vi bliver ramt !?!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites