Jump to content
3pac

hvad må man, fugning omkring vinduer?

Recommended Posts

Jeg har bytte nogle vinduer i hytten, det er træ vinduer, ikke noget pvc eller alu. De sider i et murstenshus , har mursten i for- og bagmur. Nu skal der jo lukkes lidt rundt om vindueren det blæser en smule ind pt. Jeg kan dog ikke finde ud af hvad man må i Sverige... Hvade det været i Danmark havde jeg stoppe vinduet med tjæret værk og lagt en mørtelfuge, men dette er jeg ikke sikker på man må i Sverige kan ikke finde noget om det på nette alt hvad jeg er kommet frem til er at man skal bruge "sidobleck" også kan jeg jo også ligeså godt bruge fönsterbleck selvom jeg heller ville havde brugt en skiffersålbænk... Er den eneste gangbar løsning "sidobleck" Eller evt. fugemasse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi havde besiktning på vores hus fik vi at vide at vi kunne fuge efter, der hvor der manglede fuge. Men det lyder lidt som om vores mellemrum er noget mindre end det du har - en enkelt streg med en fugepatron burde dække de fleste af vores.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har et sted mellem 1,1cm og 1,5cm i hver side gammelt hus og skæve vægge... Jeg har også set at man i byggemarked kan købe fuge til at fuge mellem væg og vindue så dette må man nok også... var bare ude efter om man måtte det andet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites