Jump to content
Thyper

Opsigning af avställningsforsikring

Recommended Posts

Jeg har avställt min bil, herefter gik forsikringen automatisk over til avställningsforsikring. Er denne forsikring lovpligtig ? Kan jeg opsige den ?
Ja - du kan ringe til dit selskab og afmelde helt. Det er bare en standard-automatik i det svenske forsikringssystem, når bilen avställs. https://www.insplanet.com/ordlista/avst%C3%A4llningsf%C3%B6rs%C3%A4kring.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har avställt min bil, herefter gik forsikringen automatisk over til avställningsforsikring. Er denne forsikring lovpligtig ? Kan jeg opsige den ?
Husk at den jo kan være en god idé... Skulle du være så uheldig at nogen nakkede bilen og efterfølgende crashede den, så er det din lomme der står først for når der skal betales erstatning...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis den bliver stjålet og efterfølgende gør skade på en anden bil så skal jeg betale ? Eller mener du bare skade på min bil ?
I sådant et tilfælde vil det være bilens forsikring som skal dække... I dit tilfælde vil der så ikke være nogen, hvorefter det vil være dig der skal dække... Og såfremt din bil vurderes til at være skyld i uheldet, så er det hele baduljen du skal slippe...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Försäkringen gäller för: • personbil • lätt lastbil Vad du får ersättning för Det här Skada som kan ersättas via • brandförsäkring • glasförsäkring • stöldförsäkring • rättsskyddsförsäkring Men inte det här Skada när fordonet brukas. Skada på grund av trafikolycka. Skada som är inifrån kommande, till exempel möss som orsakar skada på bilklädsel. Som jeg forstår det dækker avstälningsforsikringen ikke hvis bilen bruges. Det gælder vel også hvis andre stjæler og bruger den ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Försäkringen gäller för: • personbil • lätt lastbil Vad du får ersättning för Det här Skada som kan ersättas via • brandförsäkring • glasförsäkring • stöldförsäkring • rättsskyddsförsäkring Men inte det här Skada när fordonet brukas. Skada på grund av trafikolycka. Skada som är inifrån kommande, till exempel möss som orsakar skada på bilklädsel. Som jeg forstår det dækker avstälningsforsikringen ikke hvis bilen bruges. Det gælder vel også hvis andre stjæler og bruger den ?
Nej, men det her er jo også i forbindelse med tyveri... Og bortset fra det, så dækker den rent faktisk kørsel under specifikke vilkår...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når jeg skal bruge den igen bliver jeg dog nødt til at opsige avställningsforsikiringen da jeg vil skifte forsikringsselskab.
Det plejer det nye selskab at ordne for dig - men på den sikre side, så er det sundt at gøre det selv, præcis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites