credde 0 Anmeld indhold Skrevet July 19, 2011 Hej, Min kæreste har fået en parkeringsbøde i maj måned, hun holdt på en parkeringsplads, hvor man skulle betale for at holde. Hun havde betalt, men Q-Park () påstår, at hun har holdt udenfor de afmærkede pladser. Sagen er således, at der var ikke nogen bøde i forruden, da hun kom ud. Der kom et brev en måned senere med påminnelse om, at indbetale bøden. Jeg skrev så til Q-Park og fortalte, at der ikke sad nogen bøde i forruden, samt at måtte bede om et foto-bevis på, at min kæreste havde holdt uden for markeret bås. Havde hun det, så er der selvfølgelig ingen kære mor! Svaret fra Q-Park er en kopi af bøden, hvor der står, at de har taget foto, samt et lettere arrogant brev, hvori der blandt andet står, at p-bøden ikke kan nægtes, selvom den ikke var i forruden. Bare at indbetale. Det får mig så lettere op ad stolen, da de jo ikke har sendt noget foto bevis med. Nyt brev, hvor jeg igen beder dem om et fotobevis. Nu efter et par uger er nedenstående svar fremkommet - igen i en lettere arrogant tone. "Med anledning av din invändning mot vårt tidigare beslut meddelas att någon ändring av detsamma inte kommer ske då några nya uppgifter som skulle föranleda ändring av vårt beslut inte har framkommit. Vi har inom företaget tagit ett beslut om att inte skicka ut våra foton. Detta beslut av vi tagit bla för att väldigt många vill ha bilderna för bildernas skull, dvs vi skulle få lägga ned väldigt mycket tid och resurser just för att skicka bilder på något som vi vet är rätt. Vi använder istället fotona för att kvalitetssäkra parkeringsvakternas arbete samt för att bevisa att de har agerat rätt om saken drivs i domstol. Tyvärr är det många som är av den uppfattningen att vi är skyldiga att dels ta fotografier, dels skicka ut desamma, men detta är alltså inte korrekt. Med hänvisning till vad som ovan nämnts står vårt krav på 400 kr kvar. Beloppet emotses inom 10 dagar från detta brevs utskriftsdatum och inbetalas till vårt bankgirokonto nr 202-7001 med angivande av 7070891078731 som betalningsreferens (=OCR nummer)." De skriver altså, at jeg er nødt til at indbringe Q-Park for en domstol for at de skal vise fotografierne... Jeg mener, dette er en ren skræmmekampagne. Det tager dem mange flere ressourcer at skrive det brev, de har skrevet til mig end at maile et foto - som de jo siger de har taget... Men det kan være de skal bruge ressourcer på at photoshoppe billedet inden... Er der nogen, som kender nogle paragraffer eller andet godt, jeg kan skyde tilbage med. Mest af alt, så vil jeg faktisk endnu engang fremsende et brev, hvor jeg fastholder mit krav om, at det er Q-Park, som skal bevise, at min kæreste har holdt forkert og dette ikke skal gå til domstolen. Der er gået lidt princip i sagen, selvom det kun er 400 kroner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2011 Bare på dem!! Jeg er lige blevet knaldet for fart på Inre Ringvägen. Jeg lå i venstre bane med 100 på speedo og blev overhaldet indenom af en hvid Passat CC. De har målt mig fra Munkhättegatan og 336m i østlig retning. Det fede er at det ikke kan lade sig gøre....;) Længe leve Google Earth. Der er nemlig en bro og et sving i vejen for den måling....så den ryger i retten og så blir de helt til grin! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2011 Det lyder som om at de vil tvinge folk til at spille kvit eller dobbelt med hensyn til om de har et bevis eller ej, og at man skal kalde deres eventuelle "bluff". Sgu ikke nogen videre etisk forretningsmoral. Hvis du nægter, skal du vel skrive et brev til dem, hvor at du nægter at din bil har været parkeret ulovligt, og at deres krav derfor er uretmæssigt. Skriv samtidigt at de IKKE må sende kravet til inkasso, når det er et nægtet krav, og de skal sende den direkte til domstol hvor de bedes bevise deres uretmæssige påstand. Skal det være helt korrekt er man nødt til at sende dette brev anbefalet, så de ikke kan påstå at de aldrig har modtaget det brev. Hvis ikke de har fotoet så sker der nok ikke mere. Men øh - desværre er det nemmeste nok bare at betale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2011 Der er mange svenske link om Q-park, men dette er lidt som din historie: http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.3671231-svart-for-oskyldig-att-upphava-p-bot Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2011 Der er mange svenske link om Q-park, men dette er lidt som din historie: http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.3671231-svart-for-oskyldig-att-upphava-p-bot Tak for info. Jeg ved ikke, om kæresten er uskyldig, men siden vi ikke har modtaget et bevis på, at bilen har været parkeret forkert, så vil jeg anse kæresten for værende uskyldig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2011 Jeg fik et tips i en lang tråd på et andet forum. Foruden lidt andet skulle man efter sigende skrive nogenlunde som nedenstående (hvilket jeg naturligvis har sendt til Q-Park). "Ni vägrar fortfarande att skicka foto-bevis på, att min bil skulle ha felparkerad, då "kräver jag att Q-Park styrker att avtal om övertagande av markägarens rätt att ta ut kontrollavgift existerar. Detta kan t.ex. bestå av kopia av avtal eller intyg från markägaren. Vidare kräver jag att Q-Park eller markägaren styrker att Q-Park's P-vakt har för ändamålet lämplig utbildning. Detta kan t.ex. göras genom dokumentation av P-vaktens genomgångna utbildning samt eventuella kunskapskontroller. Jag ser fram emot att få ovanstående. " Det kan godt være, at det er "lettest" at betale, men de skal da have lov til at arbejde for sagen. Indtil de kan bevise andet, anser jeg kæresten som værende uskyldig. Det kan ikke være svært at fremsende nogle fotos. Hvis man ellers har styr på sit system, så burde de kunne lægge billederne - som de påstår de har taget (jeg tvivler stadigvæk) - i system og foldere under bøde nummeret. Fortsættelse følger, når jeg får svar fra Q-Park. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2011 Jeg fik et tips i en lang tråd på et andet forum. Foruden lidt andet skulle man efter sigende skrive nogenlunde som nedenstående (hvilket jeg naturligvis har sendt til Q-Park). "Ni vägrar fortfarande att skicka foto-bevis på, att min bil skulle ha felparkerad, då "kräver jag att Q-Park styrker att avtal om övertagande av markägarens rätt att ta ut kontrollavgift existerar. Detta kan t.ex. bestå av kopia av avtal eller intyg från markägaren. Vidare kräver jag att Q-Park eller markägaren styrker att Q-Park's P-vakt har för ändamålet lämplig utbildning. Detta kan t.ex. göras genom dokumentation av P-vaktens genomgångna utbildning samt eventuella kunskapskontroller. Jag ser fram emot att få ovanstående. " Det kan godt være, at det er "lettest" at betale, men de skal da have lov til at arbejde for sagen. Indtil de kan bevise andet, anser jeg kæresten som værende uskyldig. Det kan ikke være svært at fremsende nogle fotos. Hvis man ellers har styr på sit system, så burde de kunne lægge billederne - som de påstår de har taget (jeg tvivler stadigvæk) - i system og foldere under bøde nummeret. Fortsættelse følger, når jeg får svar fra Q-Park. Spænende..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites