ronny85 10 Anmeld indhold Skrevet July 16, 2011 Hej Hvad kører du i til at pendle og hvad kører du i? Ligenu er det bus+tog for mig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2011 Golf 6 Bluemotion og Mercedes E55 AMG.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2011 Pendler dagligt i en BMW 335i cab og nyder fritiden i en Porsche 911 turbo :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2011 Golf 6 Bluemotion og Mercedes E55 AMG.. Pendler dagligt i en BMW 335i cab og nyder fritiden i en Porsche 911 turbo :) Hvordan er pendler økonomien i sådan en E55 og 335i? Og til TS, pendler i en Mercedes B 200 CDI... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2011 Den er såmænd okay, i forhold til hvad vi har prøvet førhen.. Kører 30 km hver vej på arbejde... og kører ved blandet kørsel en 6-7 km / l... ved pæn kørsel har den da været oppe og ramme 9 km/l... Golfen kompensere lidt for det den anden vej :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mammut 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2011 Jeg pendler i en Passat CC V6. Jeg har 60 km hver vej. Jeg kører lidt over 10 km/l (i følge kørecomputeren). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2011 Hvordan er pendler økonomien i sådan en E55 og 335i? Min BMW 335i kører ø10 km/l, og jeg bruger ofte kræfterne, ligesom hastigheden på motorvejen er mindst 130 km/t. Jeg burde sælge bilen, fordi jeg kører 40.000 km om året, men jeg kan ikke nænne det. Den har ikke været fejlfri i ejertiden, men kæft hvor jeg "ælsker" den. Den har alt i udstyr inkl. M-undervognen - også surround sound :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2011 Bus/tog til daglig pendling, men Volkswagen Lupo 3L når togene skaber sig og til privat kørsel. 30+ km/literen under pendling (40 km hver vej). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2011 Nogen gange tog, nogen gange chrysler300C/peugeot107 alt efter hvad der står nærmest når jeg har lyst til at tage bil en måned... chryslere kører ca. 10 literen og peugeoten kører ca. 23 literen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2011 wow det må koste meget. Jeg har det sådan, at hvis man skal køre meget hverdag, så er diesel det bedste og det billigste! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2011 wow det må koste meget. Jeg har det sådan, at hvis man skal køre meget hverdag, så er diesel det bedste og det billigste! Ikke fordi jeg er en ekspert, men køber man en diesel-bil nytter det ikke noget "kun", at ha´ f.eks. 10 km på arbejde. Diesel-biler skal man ( vist ) kun købe, hvis man har større afstande, at køre. Mvh. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2011 også surround sound :) Ja - og det dér lyd de kan stoppe i den er bestemt ikke skidt (det gælder så også lyden fra motoren som lyder ganske dejlig - specielt når radioen er slukket) - har jeg også i min 330iAut som jeg pendler i - den har udover surround et par subwoofers under forsæderne og formår at spille både højt og klart. Min kører nok nærmere 9,5 km/L hvis man regner kø trafikken hele vejen igennem København med (jeg skal til Ydre Østerbro, så det er hele vejen ind over Kgs Nytorv osv). Og ja der findes nok mere fornuftige pendlerbiler end dem 6 benet benzinmotor - men den ér nu engang vældig dejlig at køre i... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2011 Diesel biler kan kun svare sig når man kører over 35.000 km om året - har jeg hørt - hvilket jeg tror på er rigtig.. Vi havde en passat diesel på et tidspunkt og mener vi kørte omkring 15 eller 20000 om året.. det var alt alt for dyrt... Vi har kun vores Golf, den er også diesel, fordi jeg kører 140 km om dagen mindst... vi kører rundt en 50000 om året, hvis ikke mere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2011 Diesel biler kan kun svare sig når man kører over 35.000 km om året - har jeg hørt - hvilket jeg tror på er rigtig.. Vi havde en passat diesel på et tidspunkt og mener vi kørte omkring 15 eller 20000 om året.. det var alt alt for dyrt... Vi har kun vores Golf, den er også diesel, fordi jeg kører 140 km om dagen mindst... vi kører rundt en 50000 om året, hvis ikke mere... http://www.vibilagare.se/reportage/dieselbilen-dyr-for-privatpersoner-32219 Det kommer altså an på bilenmodellen hvor langt man skal køre for at det kan betale sig. Selv er min eneste og bedste bil en 2006 Fabia 1.9 TDI med chip en god lille pendlerdåse, bortset fra at den har et ret højt støjniveau når man nu triller 35K+ om året. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2011 http://www.vibilagare.se/reportage/dieselbilen-dyr-for-privatpersoner-32219 Det kommer altså an på bilenmodellen hvor langt man skal køre for at det kan betale sig... Arbejder man i DK, har man mulighed for at reducere dieseludgiften, grundet en lavere dansk liter-pris på diesel, hvorfor regnestykket ser anderledes ud og break/even-punktet dermed ved et lavere mil-tal... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2011 Hvad mener du med arb i dk og reducere? Diesel er kun godt hvis du køre +35.000 om året! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2011 Hvad mener du med arb i dk og reducere? Diesel er kun godt hvis du køre +35.000 om året! Jeg mener, at man jo i DK kan købe brændstoffet til en lave pris end i Sverige - og det gir alt andet lige et bedre regnestykke. Iøvrigt har Mercedes sagt til nabo (han har netop købt en spritny Mercedes) at de vil gi mere for en brugt diesel-Mercedes end en tilsvarende benzinudgave (samme salgspris som ny). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2011 Men diesel afgiften i swe. er rimelig højt! Vagskat? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2011 Men diesel afgiften i swe. er rimelig højt! Vagskat? Ikke hvis man køber en miljøbil.. For vores vedkommende er der inge årsskat i 5 år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2011 ...og med DPF er det heller ikke så galt endda. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2011 dpf? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2011 dpf? DieselPartikelFilter?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2011 Kan man ikke selv montere det i. men hvad så med de forsk. certifikater? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2011 Det kan næppe betale sig at eftermontere - find én hvor det allerede er monteret... Der er solgt en del af dem i Sverige da man i en del år gav direkte tilskud til DPF hvor man i visse andre lande valgte at lægge afgift på filterne i stedet :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2011 Da jeg undersøgte det ville de svenske myndigheder ikke acceptere DPF såfremt det ikke var fabriksmonteret... Så man kunne ikke slippe billigere af den grund... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites