Naddi 10 Anmeld indhold Skrevet July 15, 2011 Hej folkens. Jeg er desværre gået hen og blevet en dårlig betaler :( eller det står der ihvertfald jeg er blevet. Jeg flytter nu til sverige og skal studere i dk. dvs jeg får kun su. ( forhøjet da jeg har barn) men mit spørgsmål er, at jeg vil så pokkers gerne ud af det L**T men den er desværre så høj at jeg ikke bare lige kan komme ud af den på 1-2år på suén. Jeg ville derfor høre om der er nogle der kender til det at være registreret i rki og låne i sverige? så man kan få sin gæld ud af rki. ?? ( ca. 40-50.000kr) Håber virkelig på nogle seriøse svar :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 hmm hvis det er et almindelig privatlån du tænker at tage i Sverige.. Så har jeg fået at vide det ikke kan lade sig gøre, når man har indkomst fra DK.. Da de så ikke kan se hvad man deklarere.. Correct me if i'm wrong... Men det sagde handelsbanken til os.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Det lyder umiddelbart lidt svært. De svenske banker ved godt at der er noget som hedder RKI i Danmark. For at låne penge ud til en person, som kommer fra Danmark, vil de som regel bede om, at man fremskaffer en erklæring fra RKI om, at man IKKE står i deres register. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 hmm hvis det er et almindelig privatlån du tænker at tage i Sverige.. Så har jeg fået at vide det ikke kan lade sig gøre, når man har indkomst fra DK.. Da de så ikke kan se hvad man deklarere.. Correct me if i'm wrong... Men det sagde handelsbanken til os.. Det kan godt lade sig gøre.. Har jeg hos Nordea Sverige og har haft hos Ikano bank tidligere. Blancolån uden sikkerhed og ingen indkomst i Sverige. Dog skulle jeg dokumentere min indkomst og faste job i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Det kan godt lade sig gøre.. Har jeg hos Nordea Sverige og har haft hos Ikano bank tidligere. Blancolån uden sikkerhed og ingen indkomst i Sverige. Dog skulle jeg dokumentere min indkomst og faste job i Danmark. Jeg sagde også til dem, at vi sagtens kunne dokumentere det hele også at vi ikke er i rki... men der var intet at gøre.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Vi har fået lån uden sikkerhed uden problemer i sverige.. skulle bare fremvise RKI-attest (som man udbeder fra RKI) og så var pengene gået ind på min konto.... tror det var 110.000 sek jeg lånte på mit skallede æg :-) Hvis vi stod i RKI ville lånet ikke have været gået igennem dog..... Husk at når du får SU fra danmark og bor i svarige, at søge fritagelse fra at betale skat af din SU, se andre tråde på dette forum om dette...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Du får ikke lån i SE hvis du står hos RKI i DK, medmindre det er hos et af de selskaber som låner ud til folk uanset om de er hos kronofogden eller RKI (men her betaler du så også heftigt for den risiko de tager)... Jeg er dog mere bekymret over at du vil låne til at betale gæld, jeg kan dårligt komme i tanke om en mere skidt idé... Hvis jeg var dig ville jeg kontakte kreditor i DK og indgå en afdragsordning med dem... Du ryger jo kun i RKI i Danmark såfremt du ikke betaler på trods af rykkere og inkasso... Er du ærlig overfor dem og siger hvordan landet ligger vil de fleste nok gå med til at nedsætte dine afdrag, eventuelt give dig en lavere rente... De har jo en interesse i at du betaler, nemlig deres egen pengepung... Og tag registreringen som en erfaring, den vil være væk i løbet af et par år, og så kan du starte på en frisk... Men du skal ikke låne til at betale, det bliver blot værre... Undgå at optage et nyt lån for at betale afdragene på gamle lån – det kan hurtigt forværre din situation med øget gæld. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Naddi 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Dette har jeg prøvet, lige nu betaler jeg 4000kr af om måneden, og det betaler kun liige renterne.. derfor ville jeg låne et andet sted til en lavere rente, og selvfølgelig huske at betale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 så man kan få sin gæld ud af rki. ?? ( ca. 40-50.000kr) Dette har jeg prøvet, lige nu betaler jeg 4000kr af om måneden, og det betaler kun liige renterne.. derfor ville jeg låne et andet sted til en lavere rente, og selvfølgelig huske at betale. 4000 kr om måneden kun i rente er 48.000 kr. om året. Og du siger at din gæld kun er på 40-50.000 kr. ???? Det giver en rente på 100% om året eller mere????? Det hænger slet ikke sammen det der. Der er noget, som ikke stemmer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Dette har jeg prøvet' date=' lige nu betaler jeg 4000kr af om måneden, og det betaler kun liige renterne.. derfor ville jeg låne et andet sted til en lavere rente, og selvfølgelig huske at betale.[/quote'] Hvad pokker er det for et lån hvor hovedstolen udgør 40-50.000 kroner, du afdrager med 4.000 om måneden og det tager mere end 2 år at betale tilbage? Det er da et firma jeg skal styre langt udenom skulle jeg få lånebehov... Du betaler jo alene over de 2 år 96.000 kroner til kreditor og er lånets løbetid længere er beløbet jo endnu højere... Og dækker de 4.000 kroner kun renter er den årlige rentesats jo omkring de 100% når hovedstolen "ikke er mere"... Men det firma må du gerne lige fortælle hvem er så andre kan styre langt udenom dem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Hvorfor vil du flytte til SE? Det bliver næppe billigere for dig at bo der.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Hej folkens. Jeg er desværre gået hen og blevet en dårlig betaler :( eller det står der ihvertfald jeg er blevet. Jeg flytter nu til sverige og skal studere i dk. dvs jeg får kun su. ( forhøjet da jeg har barn) men mit spørgsmål er, at jeg vil så pokkers gerne ud af det L**T men den er desværre så høj at jeg ikke bare lige kan komme ud af den på 1-2år på suén. Jeg ville derfor høre om der er nogle der kender til det at være registreret i rki og låne i sverige? så man kan få sin gæld ud af rki. ?? ( ca. 40-50.000kr) Håber virkelig på nogle seriøse svar :) Seriøst svar; bliv i DK, få dig et studiejob, hold dig langt fra danske cafeer og natklubben.... Sandsynligheden for, at en svensk bank vil låne idg penge uden sikkerhed, og til en dansk studerende, er mindre end den er for at få 7 rigtige i lotto....de har brændt fingerne på for mange gange på "danskere" Bliver du i DK har du langt større mulighed for at få en aftale med kreditor på plads.... Og ja, med en hovedstol på 40-50kg forstår jeg heller ikke de 4000 i renter hver måned. Men du mente måske 400...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2011 Jeg forstår da godt nok heller ikke den afdragsordning :S... Men jeg tror det ville blive langt dyrere for dig at flytte til Sverige... Transportomkostningerne forøges lige pludselig også jo... og som RS6 skriver, chancen er ikke stor, for at kunne få lov til at tage et fornuftigt lån. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Naddi 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2011 Haha kan skam ikke blive i dk bor sammen med manden :) men ja lånet er taget hos en der gav mig kæmpe renter :/ derfor det næsten ikke kan gå op... Jeg må vel bide i det sure æble et par år endnu :( nogen der ved hvor længe man kan stå i RKI? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2011 5 år :-) Registreringer står i max. 5 år Hvis du ikke kan betale, må du vente 5 år, hvorefter registreringen bliver slettet. Du skal dog være opmærksom på, at gælden stadig består, selvom registreringen i RKI registret bliver forældet og slettet efter 5 år. Registreringer på samme gældsforhold kan ikke gentages Man kan kun blive registreret igen, hvis der er tale om en anden misligholdt fordring. Man kan altså ikke gentage den samme registrering efter de 5 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2011 Haha kan skam ikke blive i dk bor sammen med manden :) men ja lånet er taget hos en der gav mig kæmpe renter :/ derfor det næsten ikke kan gå op... Jeg må vel bide i det sure æble et par år endnu :( nogen der ved hvor længe man kan stå i RKI? Fra straffeloven: § 282. For åger straffes den, som udnytter en anden persons betydelige økonomiske eller personlige vanskeligheder, manglende indsigt, letsind eller et bestående afhængighedsforhold til i et aftaleforhold at opnå eller betinge en ydelse, der står i væsentligt misforhold til modydelsen, eller som der ikke skal ydes vederlag for. Det er ikke lovligt at tage ågerrenter. Måske du skal lægge op til en genforhandling, og evt. en gældsnedsættelse hvis du har betalt så mange renter nu. Hvis det er morarenter de opkræver som er så høje, så er det ulovligt ifølge renteloven. Morarenter må maksimalt ligge på 8,30% om året. Dvs små 0,6% om måneden. http://www.nationalbanken.dk/DNDK/minfo.nsf/%28sysPrintViewDefault%29/Morarenteprocesrente!OpenDocument&popUpWindow+CloseWindow+PrintIcon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2011 Haha kan skam ikke blive i dk bor sammen med manden :) men ja lånet er taget hos en der gav mig kæmpe renter :/ derfor det næsten ikke kan gå op... Jeg må vel bide i det sure æble et par år endnu :( nogen der ved hvor længe man kan stå i RKI? Hvorfor kan du ikke blive i dk?... hvis oddsene for dig, om jeg må være så fri, er bedre for dig i dk... der er jo ingen der siger du skal bo klods op og ned af manden.. men altså, jeg siger det bare, der er rigtig mange der er overraskede over hvor mange omkostninger der kan være ved at bo i sverige alligevel.. Edit: og skal jeg være helt ærlig, så synes jeg lidt at det er af de forkerte grunde du ønsker at flytte herover... Men det skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2011 .... men ja lånet er taget hos en der gav mig kæmpe renter :/ derfor det næsten ikke kan gå op... Jeg må vel bide i det sure æble et par år endnu :( nogen der ved hvor længe man kan stå i RKI? Seriøst! Tag dig sammen - du laller rundt - i hvert fald med hensyn til at fortælle om gælden herinde. Jeg tror ikke på, at du betaler omkring 100% i rente - du vrøvler eller lyver overfor os. Jeg tror at du blander ydelse, afdrag og rente sammen i en stor pærevælling. Ydelse består af renter + afdrag. Læs og forstå hvad hvert element er, hvis du ikke har styr på det. Og find derefter ud af præcist hvor meget du betaler af hvert. Og find til sidst ud af hvad rentesatsen er på dit lån. Hvis du rent faktisk betaler omkring 100% i rente om året, så ER der tale om åger som fdhin skriver. Hvis du har vrøvlet på samme måde, når du har forhandlet afdragsordning med dem som har lånt dig pengene, så forstår jeg godt at du ikke har fået en videre god deal. Så det er meget sandsynligt, at du nu betaler en form for inddirekte "dummebøde" for ikke at have læst på lektien. Som den eneste herinde vil jeg dog ikke råde dig til at blive i Danmark. Hvis manden er her, og I elsker hinanden, så er det for dumt, hvis en mindre gæld skal holde jer adskildt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2011 nåå jeg forstod det sådan at manden bor i dk og derfor kan hun ikke blive i dk.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites