Troejborg 10 Anmeld indhold Skrevet July 15, 2011 I morges, på vej mod Sverige... Ser jeg en gut lægge noget af et hjulspor efter betalingsanlægget.. Jeg undrer mig lidt, og tænker om der egentlig sker noget ved det?... får han ikke en bøde for den kørsel eller er broen ligeglad?... Der var næsten ingen mennesker der, hverken toldere eller de der andre medarbejdere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Han kom vel bare til at træde lidt for hårdt på den larmende pedal.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Ja tydeligvis :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Busk 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Eller en EU kontrollant som var sur over der ikke var noget at kontrollere ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Eller en EU kontrollant som var sur over der ikke var noget at kontrollere !'LOL*...ja, det kontrolbesøg var da den største vittighed længe. 19 minutter var de der - og "der er desværre ingen toldkontrol i dag - så hér er en kop kaffe og en basse, og dér er en masse skærme vi kan se folk pille næse på". Typisk Øresundsbro-taktik *pfft* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Hvis der alligevel ikke var et øje - hvorfor (og hvem) skulle så give en bøde når man gi'r den gas EFTER betalingsanlægget? Det er da alligevel mest han egne dæk det går ud over... så... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Nu tænker jeg jo at der er kameraer... Kunne godt være at der skete noget ved den slags kørsel, ud fra betalingsanlægget.. Nok bare mig der er mærkelig så :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Nok bare mig der er mærkelig så :) Ja :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Nok bare mig der er mærkelig så :) Ja Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Gad vide om der er en grund til i begge hedder Lars .. hmm.. nå spøg til side ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Vi er ikke tvillinger hvis det er det du tænker... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Synes da det er mere generende, dem der absolut skal trække over i venstre bane op mod betalingsanlægget, selvom der er en kilometer fri bane i højre bane, også selvom der kommer biler bagfra og er ved at overhale. Tip: Højre bane leder også til brobizz bommene. Der er 4 af dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Synes da det er mere generende, dem der absolut skal trække over i venstre bane op mod betalingsanlægget, selvom der er en kilometer fri bane i højre bane, også selvom der kommer biler bagfra og er ved at overhale. Tip: Højre bane leder også til brobizz bommene. Der er 4 af dem. Sig det til turisterne specielt ;).. men det ikke fordi jeg syntes det var generende, jeg er sådan set ligeglad - jeg undrede mig bare lige.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Sig det til turisterne specielt ;).. men det ikke fordi jeg syntes det var generende, jeg er sådan set ligeglad - jeg undrede mig bare lige.. Det er sgu pendlerne (kun en person i bilen, svenske eller danske plader) jeg ser gøre det mest. Lige så snart de er ~100m fra 90 KM/T skiltet kører de fleste over i venstre bane, og en del af dem bremser så også allerede ned der, så man kan snøvle med 90 KM/T bag dem, på 110 KM/T strækning. Og lige sådan når man er kommet gennem betalingsanlægget, så snøvler (70 - 90 KM/T) de fleste sig også afsted i overhalingssporet (sporene, 2 af dem til de fletter) i stedet for at trække over i højre bane, som også er fri. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Ja, hvis de vil melde det til politiet, og kan bevise noget - specielt måske hastighed, så er der jo 30 km/t i de første par hundrede meter EFTER betalingsanlægget - hvem overholder det af jer (gør det dog ikke selv) ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Der er da ikke nogen skilte der står 30 km/t efter betalingsanlægget?.. det har jeg aldrig set i hvert fald = jeg har aldrig selv overholdt det :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Ganske sjovt at bizz bane 1+2 kan samle kø indimellem mens 3+4 står gabene tomme. Men dejligt nok for dem af os der har øjne i hovedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Der er da ikke nogen skilte der står 30 km/t efter betalingsanlægget?.. det har jeg aldrig set i hvert fald = jeg har aldrig selv overholdt det :D Ophævelsen af de 30 km/t sker først ved motorvejens begyndelse - som først starter et par hundrede meter efter betalingsanlæget ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Og lige sådan når man er kommet gennem betalingsanlægget, så snøvler (70 - 90 KM/T) de fleste sig også afsted i overhalingssporet (sporene, 2 af dem til de fletter) i stedet for at trække over i højre bane, som også er fri. Yes - det er nok derfor at nogen klamper pedalen i bund lige efter tolden og tager idioterne højre om med 170-190 i timen inden de ekstra baner forsvinder!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Ophævelsen af de 30 km/t sker først ved motorvejens begyndelse - som først starter et par hundrede meter efter betalingsanlæget ;) Det kan da umuligt passe... det er jo helt gak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Det kan da umuligt passe... det er jo helt gak Nej, den er god nok. Læg mærke til skiltningen næste gang du passerer :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2011 Snakker i om det 30 KM skilt der er ved første bom, og som vel sagtens kun er gældende til man er forbi anden bom? Derudover så har det åbenbart været et møgvejr den dag Google bilen kørte over broen. Der var skiltningen på 10 :D http://maps.google.com/?ll=55.565995,12.905803&spn=0.015458,0.045447&z=15&layer=c&cbll=55.56601,12.905998&panoid=CdaWSJP9ARfplz7yZN0a7A&cbp=12,252.78,,0,13.34 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2011 Snakker i om det 30 KM skilt der er ved første bom, og som vel sagtens kun er gældende til man er forbi anden bom? Derudover så har det åbenbart været et møgvejr den dag Google bilen kørte over broen. Der var skiltningen på 10 :D http://maps.google.com/?ll=55.565995,12.905803&spn=0.015458,0.045447&z=15&layer=c&cbll=55.56601,12.905998&panoid=CdaWSJP9ARfplz7yZN0a7A&cbp=12,252.78,,0,13.34 Længere fremme, er der vejarbejde og vejindsnævring til nødsporet :D - ja jeg har for meget tid til at lege hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2011 Snakker i om det 30 KM skilt der er ved første bom, og som vel sagtens kun er gældende til man er forbi anden bom? Derudover så har det åbenbart været et møgvejr den dag Google bilen kørte over broen. Der var skiltningen på 10 :D http://maps.google.com/?ll=55.565995,12.905803&spn=0.015458,0.045447&z=15&layer=c&cbll=55.56601,12.905998&panoid=CdaWSJP9ARfplz7yZN0a7A&cbp=12,252.78,,0,13.34 Ja, ca. 100 m før det igen bliver til to vognbaner starter motorvejen - og dermed 110 km/t igen - de 30 km/t bliver ikke skiltet med ophør før. EDIT: Jeg snakker desværre af erfaring, da jeg sidste år fik en bøde på motorring 3 mod nord der hvor vejarbejdet sluttede, og hvor vejen blev til 3 vognbaner. Hastighedsbegrænsningen var på 70 km/t, og den blev først ophævet ved den første tavlebro over motorvejen, ca. 500 m efter at vejen var blevet til tre spor. En civil politibil havde kørt efter mig gennem vejarbejdet, og da jeg accelereret op på de 110 km/t (som jeg mente at jeg måtte, da der før har stået et manuelt 110 skilt, men det var der 'bare' ikke længere), satte han sin policepilot til og målte mig over 380 m til en tid på 13,20 sek - som er en gennemsnitshastighed på 103,63 km/t - som er over 30% over det tilladte og derved et klip i kortet - pga. at jeg ikke kørte efter færdselstavlerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2011 Ja, ca. 100 m før det igen bliver til to vognbaner starter motorvejen - og dermed 110 km/t igen - de 30 km/t bliver ikke skiltet med ophør før. EDIT: Jeg snakker desværre af erfaring, da jeg sidste år fik en bøde på motorring 3 mod nord der hvor vejarbejdet sluttede, og hvor vejen blev til 3 vognbaner. Hastighedsbegrænsningen var på 70 km/t, og den blev først ophævet ved den første tavlebro over motorvejen, ca. 500 m efter at vejen var blevet til tre spor. En civil politibil havde kørt efter mig gennem vejarbejdet, og da jeg accelereret op på de 110 km/t (som jeg mente at jeg måtte, da der før har stået et manuelt 110 skilt, men det var der 'bare' ikke længere), satte han sin policepilot til og målte mig over 380 m til en tid på 13,20 sek - som er en gennemsnitshastighed på 103,63 km/t - som er over 30% over det tilladte og derved et klip i kortet - pga. at jeg ikke kørte efter færdselstavlerne. Ja, lokal hastighedsbegrænsning skal åbenbart explicit ophæves/ændres af anden skiltning. Det kan eks. være motorvejsskiltning. Her har jeg gået og bildt mig selv ind at forbudsskiltning ophører når man passerer til-/frakørsel og kryds, men det er der så specifikt undtagelse for ved lokal hastighedsskiltning. Men så snakker du så også om retning mod Sverige: http://maps.google.com/?ll=55.56517,12.918162&spn=0,0.033023&z=16&layer=c&cbll=55.565142,12.918457&panoid=L431f9YGbOzJUadOroqrxQ&cbp=12,88.22,,0,5.61 For retning mod Danmark kommer motorvejsskiltningen ret tidligt, allerede før tilkørslen fra Lernacken (efter bom), altså mens der er 4-5 spor: http://maps.google.com/?ll=55.566541,12.912272&spn=0,0.016512&z=17&layer=c&cbll=55.566437,12.911494&panoid=-tQmcOUKkHUP-FoDmi6f4Q&cbp=12,262.38,,0,11.52 Referencer: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22583 http://webapp.vd.dk/vejregler/pdf/VR05_G_Frdtavler_H3_Forbud_V3_070804_JGJ.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites