Jump to content
tReaX

Pakke afsendt med DHL leveres af Posten?!

Recommended Posts

Efter vi er flyttet til Arlöv har jeg oplevet et par gange at jeg har bestilt noget fra nettet, hvor jeg modtager T&T fra DHL, men det er Posten der "leverer" pakken. Andre der oplever det og kan man på nogen måde sikre det er DHL der leverer hele vejen? Troede egentlig kun at posten overtog leveringen når firmaet ikke var i SE også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det pakker sendt fra fx. Tyskland? Det nationale tyske postvæsen er jo DHL så hvis du sender en "almindelig" pakke i en postbutik i Tyskland bliver den leveret af svensk post - fx. Det har jeg oplevet flere gange. Umiddelbart ser jeg ikke noget problem for mig i at det er sådan det foregår.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha... Ja pakken er fra Tyskland. Bare lidt irriterende at man ikke kan følge pakken ordentligt via T&T. Og derudover er DHL noget mere villige til at levere pakken - også at sætte den i f.eks carporten. Og jeg er lidt doven hvad angår de her pakker, da de er jævnt tunge og det havde passet mig fint de var læsset af i carporten. Men lidt bonusstyrketræning er jo ikke at kimse af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja men så er det dérfor... :) Jeg har været ude i det samme - ringede til DHL for at høre hvor min pakke var... Og fik forklaringen at det var Posten der leverede den fordi bla-bla... Til gengæld kunne Posten faktisk godt ta' og få indført det som Post DK kalder for "ModtagerFlex" hvor man beder om at de stiller pakker osv et eller andet bestemt sted. Det ville være smart - specielt efter at Postens udleveringssted for mig er flyttet fra den lokale tankstation hvor der så at sige aldrig var kø til ICA Maxi Toftanäs hvor servicen er "delt" med kiosken/spil hvor der riiiigtig tit er temmelig lang kø...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg foreslå når jeg står nede på postkontoret i eftermiddag og griner når de skal finde mine store tunge pakker frem :D Og så ville det være rart at de genbrugte DHLs numre så man kan søge ens pakke via deres hjemmeside.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De skulle tage og lave det sådan, så man selv kunne vælge udleveringssted. Jeg kan huske at jeg engang købte en bog på Amazon og så sendte Amazon den med UPS. UPS kunne kun levere på et eller andet tilfældigt tidspunkt i dagtimerne, hvor jeg jo var på arbejde i Danmark - de nægtede at sende den over til min arbejdsadresse i Danmark for det var jo et andet land. Jeg spurgte også om de så ikke kunne sende den med post, så jeg kunne hente den i den lokale ICA Maxi - men næ. Svaret fra deres telefon"service" var at så måtte jeg køre ud og hente min pakke ved Sturup lufthavn inden for nogen bestemte tidspunkter. Jeg nægtede selvfølgelig at skulle bruge tid og benzin svarende til et endnu større beløb end den bog jeg havde købt. Jeg skrev så til Amazon at UPS var nogen så store idioter i Sverige, at de ikke kunne levere min pakke, og derfor ville jeg hermed udnytte min returret og have alle pengene tilbage (inkl. fragt) - hvilket jeg fik. Og derudover anbefalde jeg Amazon at blackliste UPS som udbringer i Sverige. Næste gang jeg bestilte den samme bog sendte Amazon med post.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det vil jeg foreslå når jeg står nede på postkontoret i eftermiddag og griner når de skal finde mine store tunge pakker frem :D Og så ville det være rart at de genbrugte DHLs numre så man kan søge ens pakke via deres hjemmeside.
Man kan ringe til posten og få "det svenske tracking nummer"......pisse besværligt....men sådan er der jo så meget der er besværligt i Sverige.... :-) Og skal DHL levere skal man jo være hjemme mellem 8-16, eller køre til deres udleveringssted.....i samme tidsrum....de er ikke gearede til privatpakker! det er der jo heller ingen af de andre der er, hverken TNT eller UPS..... Mistede en pakke fra DHL da chaufføren havde stillet den "et eller andet sted" og selv skrevet på kvitteringen, tog mig 2 måneder at få pengene, og fik kun "sælgers indkøbspris" og mistede også PAYPAL gebyret.....PAYPAL sagde bare, "sælger har afsendt pakken" så hans opgave er løst, DHL Sverige ville ikke køre sagen da det var en pakke sendt fra Tyskland.....sælger hjalp dog med at spore den, og returnerede den erstatning han fik..... Så meget for EBAY sikkerheden......det var dog kun ca. 50 EURO jeg mistede.....men alligevel!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites