Jump to content
Gio

50,- i gebyr for at indløse en check i sin egen bank

Recommended Posts

Ja' date=' det var altså hvad Swedbank i Lund krævede, da jeg var inde med en kammerat for at indløse en check i onsdags. Det kan da være, de har forskellige satser alt efter, hvilken afdeling det er, hvem ved?[/quote'] Husk at der i Swedbank familien eksisterer en del mindre banker og sparekasser som er selvstændige banker... Färs och Frosta er et eksempel på en bank som opererer under Swedbank navnet her i Skåne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man skal ikke indløse en check fra Transportstyrelsen (som har Swedbank) i sin egen bank (Nordea)' date=' medmindre man synes 50,- er et helt iorden gebyr at betale for ydelsen! :rolleye:[/quote'] Da jeg fik samme type check skrev jeg til min bank og spurgte hvordan den slags foregik i Sverige og de bad mig blot indsende den med posten med underskrift på. Den blev sat ind på kontoen og det var helt gratis. Vi har Sparbanken Öresund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg fik samme type check skrev jeg til min bank og spurgte hvordan den slags foregik i Sverige og de bad mig blot indsende den med posten med underskrift på. Den blev sat ind på kontoen og det var helt gratis. Vi har Sparbanken Öresund.
Ja - det er tilsyneladende måden man skal gøre det på i Sverige. Idéen er tilsyneladende, at det skal koste alle mulige gebyrer at tage fysisk ind i en bank og udføre ganske almindelige bank-forretninger. Hvilket jo undrer mig. Nå...det er heldigvis meget sjældent jeg har brug for at frekventere en bank fysisk. Og til de priser, så er det vist godt det samme!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites