sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2011 Ja' date=' det var altså hvad Swedbank i Lund krævede, da jeg var inde med en kammerat for at indløse en check i onsdags. Det kan da være, de har forskellige satser alt efter, hvilken afdeling det er, hvem ved?[/quote'] Husk at der i Swedbank familien eksisterer en del mindre banker og sparekasser som er selvstændige banker... Färs och Frosta er et eksempel på en bank som opererer under Swedbank navnet her i Skåne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kiwi 10 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2011 Man skal ikke indløse en check fra Transportstyrelsen (som har Swedbank) i sin egen bank (Nordea)' date=' medmindre man synes 50,- er et helt iorden gebyr at betale for ydelsen! [/quote'] Da jeg fik samme type check skrev jeg til min bank og spurgte hvordan den slags foregik i Sverige og de bad mig blot indsende den med posten med underskrift på. Den blev sat ind på kontoen og det var helt gratis. Vi har Sparbanken Öresund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2011 Da jeg fik samme type check skrev jeg til min bank og spurgte hvordan den slags foregik i Sverige og de bad mig blot indsende den med posten med underskrift på. Den blev sat ind på kontoen og det var helt gratis. Vi har Sparbanken Öresund.Ja - det er tilsyneladende måden man skal gøre det på i Sverige. Idéen er tilsyneladende, at det skal koste alle mulige gebyrer at tage fysisk ind i en bank og udføre ganske almindelige bank-forretninger. Hvilket jo undrer mig. Nå...det er heldigvis meget sjældent jeg har brug for at frekventere en bank fysisk. Og til de priser, så er det vist godt det samme! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2011 Til gengæld får man jo så pengene udbetalt med det samme i Sverige. I Danmark går der 3-4 bankdage, inden du kan få penge fra en check, du indløser på din konto, udbetalt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites