Jump to content
MKE

Har nogen fået leveret den nye Peugeot 508?

Recommended Posts

Er der nogen herinde, som har fået ( købt ) den nye Peugeot 508? Jeg ved godt, at den havde premiere for 3 måneder siden - og netop derfor spørger jeg, om nogen har fået den. Hvis du / I har fået *den* - er den "go´"? Mvh. MKE

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde bestilt en til levering december men leasingfirmaet kunne ikke levere flere med denne type motor 140 hk hdi pga ag krisen i Japan mangler de en del til denne....var ude og køre denne flere gange super bil dejlig lydløs og masser af udstyr for pengene havde selv valgt en allure udstyrsmodel...valgte en Passat i stedet :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Havde bestilt en til levering december men leasingfirmaet kunne ikke levere flere med denne type motor 140 hk hdi pga ag krisen i Japan mangler de en del til denne....var ude og køre denne flere gange super bil dejlig lydløs og masser af udstyr for pengene havde selv valgt en allure udstyrsmodel...valgte en Passat i stedet :-)
Grunden til, at jeg spørger er, at jeg pt. har ventet 3 måneder på "min" 508´er - og skal vente én måned til!! Og vente 4 måneder på en bil er *lang* tid. Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Grunden til, at jeg spørger er, at jeg pt. har ventet 3 måneder på "min" 508´er - og skal vente én måned til!! Og vente 4 måneder på en bil er *lang* tid. Mvh. Michael
Føler med dig - er p.t. i vente-mode på vores nye Mini Countryman. Den er sat til produktionsuge 36, så hvis alt går vel så har vi den i starten af Oktober. Bestilt for 3 uger siden. Det er nærmest tortur :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik i ikke alle jeres respektive leveringstider oplyst ved bestilling!? I så fald, så burde det vel ikke komme som den store overraskelse. Hvis automobilet bliver yderligere forsinket, så står det jer jo frit for at ophæve aftalen - alt efter hvad der er skrevet under på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fik i ikke alle jeres respektive leveringstider oplyst ved bestilling!? I så fald, så burde det vel ikke komme som den store overraskelse. Hvis automobilet bliver yderligere forsinket, så står det jer jo frit for at ophæve aftalen - alt efter hvad der er skrevet under på.
Jeg fik se´fø´li en dato for, hvornår jeg kunne forvente bilen, kære Gio. Men nu er 4 mdr. altså lidt ventetid - for mig. Mvh. MKE

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fik se´fø´li en dato for, hvornår jeg kunne forvente bilen, kære Gio. Men nu er 4 mdr. altså lidt ventetid - for mig.
Jo jo - selvfølgelig er det aldrig sjovt at vente på nyt guf - men det vidste du jo da du bestilte den. Men det er selvfølgelig ok at lukke lidt damp ud i ny og næ, hvis forventningens glæde koger over i ventetiden ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo jo - selvfølgelig er det aldrig sjovt at vente på nyt guf - men det vidste du jo da du bestilte den. Men det er selvfølgelig ok at lukke lidt damp ud i ny og næ, hvis forventningens glæde koger over i ventetiden ;)
*forventningens glæde* - ja, der har du ret!! Jeg er en uheldig dansker, som indtil august ´09 kørte med offentlige transport, men så havde jeg et par situationer med et par andre kunder. Det var hverken noget med "vold" eller trusler, men 14 dage efter stod "min" Volvo klar til mig!! ( Det skal lige tilføjes, at jeg så´en set var rimelig godt tilfreds med DSB. ) Og med biler - er det jo, som så meget andet - bli´r man jo klogere ( tror jeg ) - og skiftede så bilen ud sidste år, til en med automatgear. Peu´go´en har naturligvis også automatgear. Ha´ en skøn dag!! MKE

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal lige tilføjes, at jeg hører til blandt de skuffede... ( mig som startede indlægget, og regnede med, at købe bilen d. 9.8.11 ) I onsdags sendte jeg en mail til forhandleren for, at høre, om det gik, som forventet. Jeg fik et svar tilbage fra en receptionist, hvor hun skrev, at han først ville vende tilbage til arbejde dagen efter. Om torsdagen hørte jeg heller ikke noget, så derfor ringede jeg til ham kl. ca. 16.30, og hvilken skuffelse... Nu stod min dyt til først, at blive lavet til september... Nu er jeg en hel ny / grøn bilkøber; hvad gør man? Be´r om en kopi af "den seddel", hvor der står september... Hvad gør I? Eller, hvad ville I gøre? Mvh. MKE

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad skulle du bruge en seddel hvor der står september på? Enten venter du eller også ophæver du dit køb og finder en anden bil, som du måske skal vente lige så lang tid på :-)
Jeg kan jo ophæve mit køb d. 9.8.11 +14 dage, så det er ikke derfor. Bilforhandleren blev først opmærksom på, at min bil først blev lavet 2 mdr. senere i onsdags, da jeg ringede... Ifølge ham. Det synes jeg er lidt mærkeligt... Jeg tror på, at en go´ butik melder eventuelle forsinkelser ud så tidligt, som det er muligt. Derfor. Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan jo ophæve mit køb d. 9.8.11 +14 dage, så det er ikke derfor. Bilforhandleren blev først opmærksom på, at min bil først blev lavet 2 mdr. senere i onsdags, da jeg ringede... Ifølge ham. Det synes jeg er lidt mærkeligt... Jeg tror på, at en go´ butik melder eventuelle forsinkelser ud så tidligt, som det er muligt. Derfor. Mvh. Michael
Nu ved jeg ikke hvordan det er med Peugeot, men for BMW / Mini gælder nye modelår først hvis bilen er produceret i September, hvorfor at vi valgte at vente det længere, således at det blev en 2012 model. Så måske er det ikke så skidt at den bliver produceret senere, hvis det betyder at det også bliver en 2012 model.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I går fik bilen så dødsstødet; Bestilt d. 9.4.11 - forventet levering d. 9.8.11. 3 uger forinden det blev der sagt, at forventet start på produktionen af bilen var blevet udsat til september. Den købte jeg. I går var den dato så blevet udsat til 1.10.11. Game over!! Jeg var nede hos forhandleren og annullere ordren i går.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Surt... :( De tilbød dig ikke at løse det? For nogen år siden havde jeg bestilt en ny Pug 207CC som også pludselig blev forsinket 1,5 måned (mener jeg). Truede den med at annullere ordren med henvisning til at jeg skulle bruge bilen som aftalt - og vupti - så fandt de en låne-peugeot kvit og frit til rådighed i venteperioden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Surt... :( De tilbød dig ikke at løse det? For nogen år siden havde jeg bestilt en ny Pug 207CC som også pludselig blev forsinket 1,5 måned (mener jeg). Truede den med at annullere ordren med henvisning til at jeg skulle bruge bilen som aftalt - og vupti - så fandt de en låne-peugeot kvit og frit til rådighed i venteperioden.
Måske, han "tilbød" mig nogle flere kilometer i den bil jeg havde. Men jeg altså regnet med, at ha´ en 508´er... Og tålmodighed er ikke verdens længste, men der er mennesker jo også forskellige. Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har lige fået leveret min Peugeot 508 2' date='0 HDI allure. Fantastisk bil. De har virkleigt oppet sig hvad design og køreegenskaber angår.[/quote'] Det er da godt, at høre!! Tillykke med bilen!! ( og rent faktisk gik jeg ned til forhandleren - og snakkede med en anden sælger - og bestilte en 508´er. Forventet levering medio december / januar )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hihi... :) Så er det bare at håbe at den kommer "til tiden" denne gang... :p
Det håber jeg da også. Du kan i hvert fald læse fortsættelsen herinde. Nu har jeg kun haft bil i 2 år, og er såmænd blevet 45 år. De to første biler jeg købte var der ingen problemer med, men situationen er åbenbart fuldstændig anderledes med Peu´go...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har lige fået leveret min Peugeot 508 2' date='0 HDI allure. Fantastisk bil. De har virkleigt oppet sig hvad design og køreegenskaber angår.[/quote'] Du har jo allerede fået din 508´er - og jeg har et spørgsmål, som du måske kan hjælpe mig med; Bilen bli´r leveret med en Webasto - kan du f.eks. via IPhone ( eller en Android ) sætte Webasto´en i gang? Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mange tak for tippet, men det gjorde mig altså ikke helt klog alligevel. Og dog... Jeg kan ikke rigtig læse mig til, om man kan "tænde" Webasto´en "hjemmefra" via sin mobil, men det er vist noget et par tusind kroner kan rode bod på... Tror jeg. Tak for hjælpen. Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites