Jump to content
bananas

Mandag den 4. juli - mon vi kan komme på arbejde??

Recommended Posts

Gårsdagens regnskyl har vist forårsaget store problemer. Amagermotorvejen er lukket pga. regnskyllet - forventes først at åbne i løbet af mandag eftermiddag Der er problemer med kystbanetogene og togforbindelsen mellem København H og Lufthavnen. Metroen skulle dog køre. Og der kommer mere regn i aften - dog ikke lige så kraftigt som i går.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvis man kan det nu' date=' burde jeg også kunne komme på arbejde i morgen :D[/quote'] Ja skulle man mene :) også lidt et dumt sted slet ikke at kunne frem og tilbage.. så noget må de jo gøre for det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nogen der kan komme på trafikken.dk ?
Der var noget med at vejdirektoratets hjemmeside er nede - vist nok noget med vand i serverrummet eller lign. Københavns Politis telefoner virker heller ikke. Jeg har heller ikke kunnet tjekke min e-mail hos surftown siden i går - formentlig samme problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Læg lige mærke til hvor på "Amager-motorvejen" der er lukket! Det er faktisk lidt misvisende, for det er lige hvor Amager-motorvejen går over i Køge Bugt-motorvejen, altså helt ude ved Avedøre, så hvis man skal fra Sverige til Sydvest-kvarteret og videre til centrum af København, ja... så er man altså ikke ramt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Iøvrigt, jeg er lidt overrasket over, hvor hurtigt det kæmpeskyl Malmø fik var væk igen fra overfladen. Er der nogen som ved om Malmø ligger højere end København, og om underlaget (jorden) har en bedre sugeevne? For vi fik også en ordentlig røvfuld vand i går, men det var væk efter meget kort tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bare der kom mindre regn end i Kbh - de fik 15 cm regn derovre på et par timer, det er godt nok meget!! For nogen år siden - 3 eller 4 år siden - kom der rigtig meget regn herovre hvor specielt Inre Ringväg var rigtig hårdt ramt. Edit - det var i 2007 http://www.sydsvenskan.se/sverige/article248310/Vattnet-star-fortfarande-hogt.html og http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/article249709/Vatten-vatten-vatten.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var på arbejde i nat. Kører til Rigshospitalet via Amager Strandvej, Chr. havn osv - der er absolut ingen problemer. På Østerbrogade fungerede lysreguleringen ikke, og første gade til venstre efter Østerport Station er oversvømmet, men det er også alt der er at se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Update: Lolland til sverige = 5.5 timer. øv øv øv sikke en tur
Ja man skal kende områdets vejnet for at komme hurtigt gennem kaoset - vi kørte lige igennem søndag eftermiddag :) Her til morgen var vejene gabende tomme - mod og igennem Kbh (Malmö - Hellerup - Glostrup)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja man skal kende områdets vejnet for at komme hurtigt gennem kaoset - vi kørte lige igennem søndag eftermiddag :) Her til morgen var vejene gabende tomme - mod og igennem Kbh (Malmö - Hellerup - Glostrup)
Var vejene gabende tomme???... hmmm så har vi vist ikke været samme sted... jeg kender absolut ikke området... blev også ledt af motorvejen efter 1 time i kø... og dernæst måtte jeg sidde med livline hjemmefra, men stadig sad jeg fast i kaoset... så måtte ringe til jobbet og bede om fri... og så tage mig ud af kaoset igen og hjem af... jeg skal køre ekstremt tidligt i morgen, hvis jeg skal nå på arbejde..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvilken vej kørte du om jeg må spørge, via Sjællandsbroen eller via Kalvebodbroen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De leder tydligen av trafiken vid avfart 21 (Avedøre), så jag hade kört där och fortsatt hela vägen till Roskildevejen. Det är broarbeten på Holbækmotorvejen, så håll dig borta från den. Å andra sidan är det många som tänker så, så Roskildevejen är oftast helt igenstoppad. Det har tagit mig upp till 1,5 timme att komma hem (Kastrup - Høje-Taastrup) vissa dagar, och det är utan översvämmningar... Jobbar hemma idag och imorron och hoppas att de pumpat bort vattnet till onsdag för då SKA jag fysiskt till jobb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville nok tage park alle igennem til albertslund, og måske (for at undgå køen ved afkørsel 21) tage sjællandsbroen og ud af folehaven og op på avedøre havne vej til højre og så venstre af park alle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan vi ikke få nogle meldinger fra folk der har med bil til Sjælland idag, gerne vest for København, om hvordan trafiken har flydt (evt. tidsmålinger). Jeg vil gerne vide om det er umagen værd at tage fysisk på arbejde imorgen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites