Jump to content
hrohibil

Fortrydelse af bilkøb???

Recommended Posts

Hejsa. Jeg ville lige høre om folk kendte til reglerne ang fortrydelse af bilkøb. Sagen er den at jeg har købt en bil for 2 måneder siden. Det eneste jeg har gjordt er at skive under. Selve bilen ville først kunne leveres til foråret sep/okt?? Han sagde cirka 6 måneder, måske mere. Jeg havde de 20 % i udbetaling klar, men de ville ikke have en eneste krone før den dag jeg henter bilen. Så mit spørgsmål er, jeg kan ikke vente så lang tid alligevel, og jeg har kigget på en anden bil i stedet. Jeg ved at de kommer til at ville have et lille beløb, måske en hvis procent, men hvor meget kan de tillade sig ?? Håber i kan hjælpe lidt her.... Mvh H

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa. Jeg ville lige høre om folk kendte til reglerne ang fortrydelse af bilkøb. Sagen er den at jeg har købt en bil for 2 måneder siden. Det eneste jeg har gjordt er at skive under. Selve bilen ville først kunne leveres til foråret sep/okt?? Han sagde cirka 6 måneder, måske mere. Jeg havde de 20 % i udbetaling klar, men de ville ikke have en eneste krone før den dag jeg henter bilen. Så mit spørgsmål er, jeg kan ikke vente så lang tid alligevel, og jeg har kigget på en anden bil i stedet. Jeg ved at de kommer til at ville have et lille beløb, måske en hvis procent, men hvor meget kan de tillade sig ?? Håber i kan hjælpe lidt her.... Mvh H
Du får en regning på det tab de lider ved at skulle sælge bilen til en anden... Så er bilen lidt speciel kan det være en bet... Påregn et sted mellem 10 og 20% mener jeg at have hørt man slipper af med...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay.. Jeg sidder og kigger på købeaftalen foran mig og jeg kan ikke finde nogle steder hvor der står noget om fortrydelse eller tab??? Jeg har bestilt den med alt muligt ekstra udstyr, men de er ikke gået igang med at bygge den endnu, det ville tidligst være en gang efter sommerferien. Så hvor meget tror i at jeg ville skulle slippe med?? Den koster 300.000SEK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Okay.. Jeg sidder og kigger på købeaftalen foran mig og jeg kan ikke finde nogle steder hvor der står noget om fortrydelse eller tab???
Underlig kontrakt! Men hvis der ikke står noget' date=' så skal de nok heller ikke have noget ;) (jeg tillader mig dog at tvivle voldsomt)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidder og kigger på den kontrakt jeg har på en Mini Countryman vi har i bestilling. Her står det at man som køber kun kan afbestille omkostningsfrit, såfremt kontrakten ikke er underskrevet af forhandler. Afbestilles indenfor en uge af den indgåede aftaledato, har forhandler ret til en erstatning på 1,5%, min kr. 3.000. Hvis der er ekstraudstyr skal omkostninger ifm. dette ligeledes dækkes (montering). Ved senere afbestillinger end dette, er det 7% der skal dækkes, igen min. kr. 3.000. Endvidere står der, at såfremt der er tale om specielbiler (mere end 7,5 prisbasbelopp, (2011 = SEK 321.000) etc. som må forventes at forvolde sælger en betydelig omkostning ifm. at finde en anden køber, er prisen 15%. Særskilt står der at hvis bilen er under 7,5 x prisbasbelopp, og køber uden skyld, har fået forringet betalingsevne, dvs. mistet job, sygdom, dødsfald etc, vil i så fald kunne komme ud af aftalen uden omkostninger. Dette er en std. kontrakt fra Forenede Bil i Malmö - løst oversat. Ved ikke om det hjælper, men du kan måske bruge det som referencepunkt. Blot af nysgerrighed, hvilken bil er der tale om?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites