Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2012 Det fede er at Ørestaden ser ud til at slippe....stakkels den der har virksomhed indenfor ringen....eller har job de skal udføre. Prøve at retfærdiggøre det overfor en kunde at man skriver et betragteligt beløb på regningen for passager af betalingsringen.... Nogen der sagde at mange ting derfor blev dyrere og derved stiger inflationen og derved argumentet om højere renter for at bremse den selvsamme.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2012 Ja, det kan godt være at Ørestaden slipper, men der er vist fire modeller i omløb, hvis ikke flere?! http://ing.dk/artikel/124792-se-de-fire-modeller-for-betalingsringen Nogle af disse modeller ligger ring om hele Amager. Når man betragter den nye cityring metro, så kommer den til at koste adskillige milliarder. Finansieringen skal bl.a. komme fra salg af grunde i Ørestaden og Nordhavn. Dog har de økonomiske konjunkturer bidraget til at man nok ikke kan sælge disse grunde til den pris man engang forventede. Politikerne siger at indtægten fra betalingsringen skal dække investeringer i kollektiv trafik. Derfor kan man meget passende bruges disse penge til at finansiere Cityringen, da den oprindelige finansieringsplan nok ikke holder? Hvis dette er tilfældet, så vil en meget stor betalingsring "fange" flere bilister og forbedre økonomien for Cityringen. Holder antagelsen, så har betalingsringen ikke i første omgang så meget med miljøet at gøre, men mere om at redde det store metroprojekt. Det kunne også forklare hastværket med at få betalingsringen etableret i 2013/2014? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
annaogmichael 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2012 Det fede er at Ørestaden ser ud til at slippe....stakkels den der har virksomhed indenfor ringen....eller har job de skal udføre. Prøve at retfærdiggøre det overfor en kunde at man skriver et betragteligt beløb på regningen for passager af betalingsringen.... Nogen der sagde at mange ting derfor blev dyrere og derved stiger inflationen og derved argumentet om højere renter for at bremse den selvsamme.... Hvorfor skal man skrive noget ekstra på regningen, da man efter ringens indførelse, kan nå dobbelt så mange jobs på samme tid, og slipper for at sidde i kø. Med de tudehistorier jeg lægger øre til, så tyder det på at det kun bliver håndværkere der kommer til at krydse betalingsanlægget, så der bliver masser af plads i byen "som jo er grunden til at man bygger ringen" :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2012 Jeg er på tynd is her, men den betalingsring skal være stor, for at fange så mange bilister som muligt! Under dække af miljø skal betalingsringen finansiere Cityring metroen, når nu salget af grunde i Ørestaden og Nordhavn svigter. På den lange bane drejer det sig om miljø, på den korte bane om at rede Cityring projektet. Det er måske derfor politikerne har så pokkers travlt med at træffe beslutningen om betalingsringen? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2012 Bemærk lige hvor meget dækning af togstationer både London og Stockholm har. At sammenligne Københavns betalingsring med London og Stockholm, er jo næsten som at sammenligne nat og dag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2012 Så hvad synes i? Meningen med kortene er at skabe en debat og gerne vise at København har nogle udfordringer med den kollektive trafik. Jeg ved godt at A-busserne i København sørger for meget transport inden for den kommende ring. Problemet med busser er dog at de sidder ligeså fast i køer som biler gør. Bare prøv at tage 18'eren ned ad jagtvej i myldretiden. Man kunne måske tegne den nye Cityring ind på kortet, men der går jo nok yderligere 8-10 år før den tages i drift. Da betalingsringen skal være operationel allerede i 2013/2014, vil der jo gå mange år før pendlerne får glæde af den. +1 Jeg synes det er godt at få en visuel sammenligning af betalingringene, som de danske politikkere bruger som inspiration. Så mangler det bare at blive slået op i et medie lidt flere end bare os Sund Debattører ser :) Noget af det jeg finder mest trist, er at kun ca. 1/3 af punkterne for kollektiv trafik, er på eller lige udenfor betalingsringen. Så der er større mulighed for at komme rundt med kollektiv trafik udenfor, eller i periferien af betalingsringen, end der er indenfor. Så vi kan få lov at stille vores biler på dyre parkeringspladser udenfor ringen, og gå eller cykle resten af vejen på arbejdet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2012 Det er sundt :) +1 Jeg synes det er godt at få en visuel sammenligning af betalingringene, som de danske politikkere bruger som inspiration. Så mangler det bare at blive slået op i et medie lidt flere end bare os Sund Debattører ser :) Noget af det jeg finder mest trist, er at kun ca. 1/3 af punkterne for kollektiv trafik, er på eller lige udenfor betalingsringen. Så der er større mulighed for at komme rundt med kollektiv trafik udenfor, eller i periferien af betalingsringen, end der er indenfor. Så vi kan få lov at stille vores biler på dyre parkeringspladser udenfor ringen, og gå eller cykle resten af vejen på arbejdet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2012 Det er sundt :) Selvom det er sundt Brian, så behøver du ikke at frygte at skulle betale for at komme til arbejdet uden for København. Det ser nemlig ud til at der kommer til at være en motorvejskorridor, der fører en gratis igennem betalingsringen. Man skal først betale hvis man tager en afkørsel inden for ringen. Der er en rapport på trafikministeriets hjemmeside, der danner grundlag for en høring med deadline d. 22 februar. www.vejdirektoratet.dk/pdf/Traengselsring/1%20Rapport407_Traengselsafgift_i_Hovedstaden.pdf Rapporten består af fire forslag. Det forslag jeg har tegnet på kortet, i indlæg 250, er det arealmæssige mindste forslag! De andre tre forslag er store! Så store at kommunegrænsen er det næstmindste forslag?! Vi taler her om en betalingsring der bliver den største i Europa! Jeg har læst i S-SF's oprindelige forslag at man regner med at tage betalingsringen i drift i 2013/2014. Dog benytter rapporten 2016 som basisår, hvad det så end betyder. Ikke desto mindre, så er Cityringen ikke færdig på det tidspunkt og man kan spørge sig selv, hvorfor den betalingsring haster så meget, at man ikke kan vente på at metroen bliver færdig. Men måske skal indtægterne fra betalingsringen dække Cityringens anlægsbudget? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2012 Høringssvar Alle kan åbenbart deltage i den offentlige høring. Husk deadline er d. 22 februar. http://www.vejdirektoratet.dk/dokument.asp?page=document&objno=303308 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 København vs. Stockholm Her er to kort i samme skala. Det ene viser Stockholms betalingsring og det andet viser Motorring 3 forslaget til en betalingsring omkring København. Bemærk at motorvejskorridor og at lufthavnen i København er uden for betalingsringen. Bemærk også den overlegne dækning med tog, som Stockholm har i forhold til København. Stockholm har kort sagt mindre betalingsring og flere tog stationer. I omegnen af København har man ofte flere kilometer til den nærmeste tog station. At en by som Herlev kun har én tog station virker lidt vildt, når man har set svenskernes tog net. Jeg fatter næsten ikke at man fra regeringens side har medtaget Motorring 3 forslaget som et seriøst forslag? Både Stockholm og Londons betalingsringe kunne tilsammen ligge inde i Motorring 3 forslaget. Derudover er der ikke de store parkeringsfaciliteter ved togstationerne uden for ringen. Stationer som f.eks. Ishøj, Høje Tåstrup, Albertslund og Glostrup har kun få parkeringspladser. Til sammenligning har Hyllie station her i Sverige suveræne parkeringsmuligheder. Jeg slutter lige af med et par ord fra transportminister Henrik Dam Kristensen: http://www.trm.dk/da/ministeren/taler+og+artikler/2011/tale+til+bedre+mobilitet+konference+om+en+tr%C3%A6ngselsafgift+i+hovedstaden/ Og så viser erfaringer fra f.eks. Stockholm, at det (betalingsringen) også er en god investering for samfundet som helhed. Ja, det ser nu ud til at Stockholm også har investeret en hel del mere i deres kollektive trafik end vi har. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 "Det skal kunne betale sig at arbejde!" Bare ikke i storkøbenhavn.. :( Europa største betalingsring for verden mindste metropol, en "hoved"stad med rundt regnet 1-1½ million indbyggere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Evil 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Betalingsringen i hovedstaden kommer til at følge den københavnske kommunegrænse - inklusiv Frederiksberg og hele Amager. http://ing.dk/artikel/126483-transportpolitikere-betalingsringen-foelger-kommunegraensen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Markowitch. Har du også et lignende kort over Oslo området, printet i sammenlig skala? Jeg mindes den ring er pænt stor også, men kender ikke til de norske transport muligheder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Markowitch. Har du også et lignende kort over Oslo området' date=' printet i sammenlig skala? Jeg mindes den ring er pænt stor også, men kender ikke til de norske transport muligheder.[/quote'] Jo, jeg arbejder på et kort over Oslo. Du har ret i at deres betalingsring er stor og der er ikke så mange togstationer, som i Stockholm og London. Tilgengæld har de et større sporvognssystem kaldet Trikken. Der er et linjekort her: http://www.trikken.no/Images/File/Trikk2011-08Web.pdf Jeg mener at det kun koster penge at køre ind i Oslo, men ikke når man kører ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Det ser jo ud til at de eneste steder man skal have biler, er ude på landet, eller i sin garage. Især hvis regeringen nu får fjernet loftet for hvor høje afgifterne må være.Det koster penge at køre ud og ind af byen, og der arbejdes på at give frit løb på parkeringsafgifter. Jeg kan lige se det for mig; man vil parkere sin bil i et parkeringshus udenfor betalingsringen: 2000 kroner (arbitrært tal, for en måned), tak. Kryds betalingsringen og parker i København, 1000 kroner, tak, og så lige 2500 kroner (arbitrært tal) for parkering, tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Endnu et søm i ligkisten for Danmarks økonomi. Det mest groteske er jo, at siden krisen ramte Danmark i 2008, er trafikken i København faldet mere og mere på grund af lavere og lavere økonomisk aktivitet. Der kan knap nok kaldes for en trængselsafgift mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Korrekt og der er tillæg for pigdæk. Jo, jeg arbejder på et kort over Oslo. Du har ret i at deres betalingsring er stor og der er ikke så mange togstationer, som i Stockholm og London. Tilgengæld har de et større sporvognssystem kaldet Trikken. Der er et linjekort her: http://www.trikken.no/Images/File/Trikk2011-08Web.pdf Jeg mener at det kun koster penge at køre ind i Oslo, men ikke når man kører ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Her er to kort i samme skala. Det ene viser Stockholms betalingsring... Jeg vil lige tilføje, at Lidingö reelt er med i betalingsringen selvom den geografisk ligger udenfor. Det skyldes, at man kun kan komme til Lidingö via betalingsringen, noget lidingöboerne betalingsmæssigt er fritaget fra og noget man som besøgende udefra ikke er fritaget for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Jeg vil lige tilføje' date=' at Lidingö reelt er med i betalingsringen selvom den geografisk ligger udenfor. Det skyldes, at man kun kan komme til Lidingö via betalingsringen, noget lidingöboerne betalingsmæssigt er fritaget fra og noget man som besøgende udefra ikke er fritaget for.[/quote'] Inde på wikipedia står der at alt trafik til og fra Lidingö er fritaget for betaling, hvis man krydser en kontrolpost på ringen og kontrolposten ved broen til Lidingö inden for 30 minutter. https://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_congestion_tax Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Inde på wikipedia står der at alt trafik til og fra Lidingö er fritaget for betaling' date=' hvis man krydser en kontrolpost på ringen og kontrolposten ved broen til Lidingö inden for 30 minutter.[/quote'] Okay, det vidste jeg ikke. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Nyt kort af København med den mest sandsynlige betalingsring, der går langs kommunegrænsen og dækker Amager. Som før er de lilla linier skinner og ikonerne er togstationer. Alle kort er i samme skala. Ca. område af betalingsringene: København: 99.0 km^2 Den nedre del af Amager: 55.3 km^2 Stockholm: 43.86 km^2 London: 21.64 km^2 Den københavnske betalingsring vil blive større end betalingsringene i London og Stockholm til sammen! Derudover har København også det mest spredte net af togstationer af dem alle. London: Stockholm: København: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Nu kommer den åbenbart til at dække hele Amager se http://ekstrabladet.dk/template/v3-0/direct/article/picProxy.jsp?url=http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00755/BetalingsringStor-N_755594o.jpg&iw=925&ih=749&secid=2523 I øvrigt fremgår det at der skal faktureres på baggrund af fotos af nummerplader, hvilket vel bliver noget svært ved udenlandsk registrerede køretøjer Så måske slipper man for at betale hvis man bor i Skåne ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 I øvrigt fremgår det at der skal faktureres på baggrund af fotos af nummerplader, hvilket vel bliver noget svært ved udenlandsk registrerede køretøjer Så måske slipper man for at betale hvis man bor i Skåne ? Hehe - det kunne være fedt Futz, hvis vi slipper så let. :). Dog kommer der en motorvejskorridor igennem betalingsringen, så bl.a. dem der bor her i Skåne og arbejder uden for ringen eller i lufthavnen, slipper for at skulle betale trængselsafgift. PS. I øvrigt ser ekstrabladets kort lidt anderledes ud. I post 258 i denne tråd, er der et link til en rapport, samt et kort over de 4 ringforslag. Det forslag der hedder "kommunegrænse og Amager" inkluderer ikke Nordhavnen. Så måske har man ændret på forslaget? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Nu kommer den åbenbart til at dække hele Amager se http://ekstrabladet.dk/template/v3-0/direct/article/picProxy.jsp?url=http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00755/BetalingsringStor-N_755594o.jpg&iw=925&ih=749&secid=2523 I øvrigt fremgår det at der skal faktureres på baggrund af fotos af nummerplader, hvilket vel bliver noget svært ved udenlandsk registrerede køretøjer Så måske slipper man for at betale hvis man bor i Skåne ? Som jeg læser det, bliver det både affotografering af nummerpladser OG BroBizz, hvor BroBizz så bliver brugt til automatisk betaling her og nu. Som jeg kan læse det, er det den løsning de bruger i Oslo. Er udenlandske biler undtaget i Oslo? Eller får de bare lov til at betale via BroBizz eller evt. ved en bom? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Hvis motorvejen går fri og de lægger betalingsanlæg ved opkørelse, så vil fields da få et problem, vil jeg mene (hvis de ikke kun holder åbent om søndagen) 50 kr ekstra for at gå i fields.... nejtak :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites