Jump to content
briped

Betalings-ring rundt om København

Recommended Posts

Og i ovenstående har jeg slet ikke indregnet at offentligt ansatte gennem deres fagforbund skal have mere i løn for mange myndigheder og ministerier ligger jo i KBH...
Jeg tror heller ikke du har indregnet den mulighed, at folk som arbejder i Københavns Kommune flytter til Københavns Kommune for at slippe for at pendle og dermed betale bompenge. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror heller ikke du har indregnet den mulighed' date=' at folk som arbejder i Københavns Kommune flytter til Københavns Kommune for at slippe for at pendle og dermed betale bompenge. :)[/quote'] God pointe :) Den betalingsring vil blive hæmmende for erhvervslivet i KBH... Både for virksomheder som ligger indenfor ringen og virksomheder som kører ind for at udføre arbejde... Og jeg så lige prisskemaet på betalingsringen: http://www.b.dk/politiko/s-sfs-udspil-til-betalingsring Læg mærke til at taksten er højere på visse tider af døgnet... Sjovt nok er den højest på de tidspunkt hvor lavindkomstgrupper skal bevæge sig ind eller ud af byen, eks. rengøringsfolk, håndværkere, folk i industrien med videre, dem som ikke har muligheden for at tilpasse sine arbejdstider...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De skal jo være sikre på indkomst..... ;)
Ja, men sjovt at de laver politik som skader dem de kalder deres kernevælgere mest :) Men de rige svin bare kan arbejde hjemmefra eller lægge deres arbejdstid lidt senere på dagen, så de betaler mindre... Men mon ikke det fremkommer som argument når den først er lavet så taksten bliver lige høj hele tiden :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sup3rior; hvornår har det, at være håndværker + industriarbejder været, at kategorisere, som, "lavindkomstgruppe"? Menace; ja, men du kommer jo alligevel til, at betale når du skal hjem fra arbejde... Nu har jeg ikke læst samtlige indlæg - men findes der ikke "en rapport" fra "ringen" rundt om Stockholm? Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sup3rior; hvornår har det, at være håndværker + industriarbejder været, at kategorisere, som, "lavindkomstgruppe"? Mvh. Michael
Ud fra de lønninger jeg kender til indenfor håndværksfaget som almindelig faglært vil jeg klassificere dem som lave indkomster... Jeg iregner i min tekst ikke modtagere af diverse offentlige ydelser som indkomstgrupper da de jo ikke har noget behov for at passere indover betalingsringen, hvilket jo flytter billedet af hvem der har en "lav" indkomst og hvem der ikke har...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad hvis nu man fløj på arbejde?? Altså i en helikopter? Inden i griner er det altså meget normalt i lande der omgiver os.
Det er nu ikke lige dér det sjove ligger i... det sjove ligger i tankegangen, at man (du) vil spare 11.000 kroner årligt ved at benytte en helikopter, som koster en bondegård og en håndmad i drift... :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er nu ikke lige dér det sjove ligger i... det sjove ligger i tankegangen' date=' at man (du) vil spare 11.000 kroner årligt ved at benytte en helikopter, som koster en bondegård og en håndmad i drift... :lol:[/quote']Plus PPL-licens til et par hundrede tusind ;) Nå ja...og en helikopter. Den kan jo ikke koste meget mere end en mille eller to *fnis* (læs: besparing bye-bye)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jaaaaajaaaaaaaaaaaaa men ingen bro ;) Trafikkøer og emsige bilister :lol: Dét er også penge værd....
Nu er der jo al'så også regler og autoriteter i luften. Og de er endda endnu mindre til diskussion, end dem der gælder i bil på landjorden. Så jeg tror ret hurtigt du ville ønske dig ned på jorden igen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til dem som tænker på de stakkels statsansatte så bruger de skam allerede det offentlige. Da jeg arbejdede for staten havde jeg HK kolleger som pendlede helt fra midtsjælland, Til trods for at det var langt hurtigere i bil. Desuden så ligger de store ministerier i fornuftig afstand til offentlig transport. I øvrigt så synes jeg det er pudsigt at det er SF og S som kommer med dette forslag? Udbud og efterspørgsel plejer jo gerne at være argumenter for Venstre eller LA. Men jeg kan sgu ikke bebrejde københavnerne folk er villige til at betale og det giver trods alt bilpendlerne færre køer og mindre stress ;-) Jeg tror dog nok at folk skal finde en løsning, eftersom vi (dem som gerne vil have det meste ud af vor penge) nok skal undersøge alternativerne når det bliver for dyrt. Og så er virksomhederne jo allerede ved at flytte ud, Københavns Energi og Rambøll er jo nogle af de store, plus alle dem som bor rundt om Fields ;-) Desuden hvis der er færre biler indenfor betalingsringen, så kan man jo køre ret hurtigt ind til f.eks. centrum hvis man skal mødes med statsansatte ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er som om alle pengene i statskassen forsvinder ned i et stort sort hul.? Hvor blir alle pengene af.? Vi betaler halvdelen af vores løn i skat, har dyre tandlæger, elendige veje, biler der ikke er til at betale, cigaretter der ikke er til at betale, benzin der ikke er til at betale! Vi skal betale stort alt hvad vi ejer til staten, men hvilke fordele har vi i forhold til Sverige siden de betaler mindre i skat end os danskere.? Vi har ingen fordele....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er som om alle pengene i statskassen forsvinder ned i et stort sort hul.? Hvor blir alle pengene af.? Vi betaler halvdelen af vores løn i skat' date=' har dyre tandlæger, elendige veje, biler der ikke er til at betale, cigaretter der ikke er til at betale, benzin der ikke er til at betale! Vi skal betale stort alt hvad vi ejer til staten, men hvilke fordele har vi i forhold til Sverige siden de betaler mindre i skat end os danskere.? Vi har ingen fordele....[/quote'] Så kunne jeg da godt tænke mig, at se dine skatteoplysninger / løn-. 50% i skat?? Dyre cigaretter?? Er de billigere i S? Er benzin / diesel billigere i S? Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så kunne jeg da godt tænke mig, at se dine skatteoplysninger / løn-. 50% i skat?? Dyre cigaretter?? Er de billigere i S? Er benzin / diesel billigere i S? Mvh. Michael
Du kan få cigaretter til nogenlunde samme pris som dk, alt efter hvad man ryger selvfølgelig.. Benzin er squ da billigere....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DSB trækker i land om betalingsring Nye toner fra DSB om betalingsring, der nu ikke bare kan sige, om selskabet vil kunne klare pres i myldretid. http://jp.dk/indland/indland_politik/article2520980.ece
Det er vel det, de fleste, har tænkt. Hvordan skulle DSB klare presset i myldretiden ved en betalingsring, når de dårligt nok kan klare det i dag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også noget ordentligt sludder at de kunne øge med 50%. Allerede idag er flaskehalsen omkring Nørreport max belastet og sende ydelige regionaltog igennem dér lyder ikke muligt. Som en skrev så bruger mange statsansatte det offentlige men selvom Slotsholmen ligger suverænt i forhold til offentlig transport så ændrer det jo ikke på at Kystbanen/Øresundstoget stadig sutter max. Desværre er trafikken derinde endnu værre så med en betalingsring kunne det jo være man ville droppe de upålidelige toge og begynde at tage bilen :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DSB trækker i land om betalingsring Nye toner fra DSB om betalingsring, der nu ikke bare kan sige, om selskabet vil kunne klare pres i myldretid. http://jp.dk/indland/indland_politik/article2520980.ece
Det er vel det' date=' de fleste, har tænkt. Hvordan skulle DSB klare presset i myldretiden ved en betalingsring, når de dårligt nok kan klare det i dag![/quote'] Mon ikke den nyhed kommer i forbindelse med en telefonopkald fra Transportministerens kontor til DSBs ledelse? Dog vil jeg give ret i at Nørreport i de næste par år ikke bliver et hit, pga. ombygningen. Derimod tror jeg det ville være et hit at lave nogle omfattende cykelparkinger som de har gjort i forbindelse med Citytunneln. Men dette er jo ud fra devisen at der bliver indført ... der kommer nok til at gå mange år, selv hvis rød blok kommer til fadet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites