briped 10 Anmeld indhold Skrevet June 23, 2011 http://politiken.dk/politik/ECE1315430/sf-bilister-skal-betale-30-kr-for-at-koere-ind-i-koebenhavn/ Håber ikke at rød blok vinder, synes broen er dyr nok. Hvis man også skal til at betale 30 kroner hver gang man skal køre på arbejde, så nærmer vi os snart 4000 DKK om månede for at komme på arbejde . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2011 Kunne de ikke tage og få den offentlige transport til at fungere ordentligt først??? Og sørge for at der var tilstrækkeligt med p-anlæg ved S-togsstationerne ude i forstæderne??. Og få Kystbanen + Øresundstog til at køre til tiden?? Typisk rød stue - prøver at hindre og forbyde alt de ikke kan lide i stedet for at finde på fremadskuende løsninger. Jeg er sådan set ikke imod princippet om at opkræve bompenge for at komme ind i København. Da de lavede det i London forsvandt mange af trafikpropperne i centrum. Så dem der virkeligt har behov for at køre og vil betale, kan så få mere plads og komme hurtigere frem. Men det KRÆVER for helvede at der er et VELFUNGERENDE transportalternativ til stede FØR man begynder at opkræve bompengene. Det er fandeme nogen lortepolitikere vi har for tiden. Blå stue udpiner det offentlige transportsystem, og derefter kommer rød stue til og smadrer det private transportsystem. Resulat: Ingen kan komme nogen vegne - især ikke på arbejde - den økonomiske vækst bliver endnu mere negativ pga. den ødelagte mobilitet og Danmark fortsætter sin nedafgående spiral. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2011 *suk* Ja og man skal jo nok ikke regne med at det bliver som i Stockholm hvor udenlandske biler er fritaget..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2011 Jeg har søgt på SF's hjemmeside, uden at kunne finde en konkret plan? Det er mere små kommentarer hist og her om betalingsringen. Det er lidt for tyndt, når spørgsmålet er så vigtigt. Jeg er tilgengæld helt vild med hvad Malmø har gjort ude i Hyllie. Jeg ved ikke om deres p-hus fungerer så godt, og om prisen er rigtig, men billisterne har nu en reel mulighed for at lade bilen stå i Hyllie og forsætte ind til centrum med kollektiv trafik. Fremtidens p-hus er et koncept, hvor man ikke kun sørger for sikker parkering, men også for at tilknytte et servicekoncept. http://www.pmalmo.se/Tjanster/Parkeringsalternativ/P-huset-Hyllie-Park--Ride/P-hsuet-Hyllie---mer-an-bara-parkering/ Det ser umiddelbart ud til at være en vinder og jeg gad godt at se det samme omkring København. Så vil bilisterne få en mulighed for at stille bilen, og København kan måske tilgengæld frigøre parkeringsarealer til andre fornuftige ting? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2011 Typisk rød stue - prøver at hindre og forbyde alt de ikke kan lide i stedet for at finde på fremadskuende løsninger. Jeg er sådan set ikke imod princippet om at opkræve bompenge for at komme ind i København. Da de lavede det i London forsvandt mange af trafikpropperne i centrum. Så dem der virkeligt har behov for at køre og vil betale, kan så få mere plads og komme hurtigere frem. Men det KRÆVER for helvede at der er et VELFUNGERENDE transportalternativ til stede FØR man begynder at opkræve bompengene. Det er fandeme nogen lortepolitikere vi har for tiden. Blå stue udpiner det offentlige transportsystem, og derefter kommer rød stue til og smadrer det private transportsystem. Resulat: Ingen kan komme nogen vegne - især ikke på arbejde - den økonomiske vækst bliver endnu mere negativ pga. den ødelagte mobilitet og Danmark fortsætter sin nedafgående spiral. Kommer rød stue til magten tror jeg at mange af de "rige" som samfundet reelt skal lave af vil forsvinde til udlandet... Jeg vil ihvertfald kraftigt overveje det... The only problem with socialism is that you eventually run out of other peoples money... *suk* Ja og man skal jo nok ikke regne med at det bliver som i Stockholm hvor udenlandske biler er fritaget..... Det skal du nok ikke satse din opsparing på... De opfinder formentligt et eller andet vignette system i tråd med det udenlandske lastbiler idag skal bruge i DK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2011 The only problem with socialism is that you eventually run out of other peoples money... Ohh pleeeaaase! Det er sgu noget sludder. Eller måske har du fundet en løsning på dilemmaet kaldet "Tragedy of the commens"? Kom glad, jeg vil gerne høre din løsning. Socialisme har sin plads, men ikke alle steder, så langt kan jeg være enig. http://en.wikipedia.org/wiki/Tragedy_of_the_commons Jeg er ikke umiddelbar fan af SF's forslag, når de ikke beskriver hvordan de vil løse situationen med bedre kollektiv trafik og flere p-huse. SF's forslag ser mildest talt ufærdigt ud, og illustrere ganske godt det politiske håndværks forfald i Danmark. Hvorfor skal sagligheden vie for signalpolitikken? Man skulle næsten tro at SF med vilje vil se sit eget vage forslag afvist af de borgerlige partier. Så kan de bagefter sige "de borgerlige partier går ikke ind for et bedre miljø i København". Jeg har ikke kunne finde noget specifikt håndgribelig information på SF's hjemmeside, der var mere sigende end "jeg vil knokle for en... x" hvor x kunne være en betalingsring. Det er sgu lidt sløvt, når man tænker på hvor mange mennesker det påvirker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2011 Ohh pleeeaaase! Det er sgu noget sludder. Eller måske har du fundet en løsning på dilemmaet kaldet "Tragedy of the commens"? Kom glad, jeg vil gerne høre din løsning. Socialisme har sin plads, men ikke alle steder, så langt kan jeg være enig. http://en.wikipedia.org/wiki/Tragedy_of_the_commons Jeg er ikke umiddelbar fan af SF's forslag, når de ikke beskriver hvordan de vil løse situationen med bedre kollektiv trafik og flere p-huse. SF's forslag ser mildest talt ufærdigt ud, og illustrere ganske godt det politiske håndværks forfald i Danmark. Hvorfor skal sagligheden vie for signalpolitikken? Man skulle næsten tro at SF med vilje vil se sit eget vage forslag afvist af de borgerlige partier. Så kan de bagefter sige "de borgerlige partier går ikke ind for et bedre miljø i København". Jeg har ikke kunne finde noget specifikt håndgribelig information på SF's hjemmeside, der var mere sigende end "jeg vil knokle for en... x" hvor x kunne være en betalingsring. Det er sgu lidt sløvt, når man tænker på hvor mange mennesker det påvirker. Hvori ser du sludderet? Som det er lige nu, og vil blive endnu mere såfremt vi får et regeringsskifte, så er der for mange arme nede i den offentlige kasse og hente midler... Hvilket giver behov for høje skatter, hvilket igen prompter lysten til at slippe udenom... Socialisme som grundtanke er fint, men mennesket er sig selv nærmest og derfor vil det ikke virke ordentligt i praksis... Alle vil have en bid af kagen, men ingen vil af egen lomme betale... Derfor ser vi i DK at der indføres høje skatter til mindretallet (de "rige", dvs. dem som arbejder produktivt for samfundet) for de kan ikke mønstre nok stemmer til at stå imod... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2011 Hvori ser du sludderet? Som det er lige nu, og vil blive endnu mere såfremt vi får et regeringsskifte, så er der for mange arme nede i den offentlige kasse og hente midler... Hvilket giver behov for høje skatter, hvilket igen prompter lysten til at slippe udenom... Socialisme som grundtanke er fint, men mennesket er sig selv nærmest og derfor vil det ikke virke ordentligt i praksis... Alle vil have en bid af kagen, men ingen vil af egen lomme betale... Derfor ser vi i DK at der indføres høje skatter til mindretallet (de "rige", dvs. dem som arbejder produktivt for samfundet) for de kan ikke mønstre nok stemmer til at stå imod... Bor *du* ikke i Sverige..? Mvh. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2011 Bor *du* ikke i Sverige..? Mvh. Michael Din pointe...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2011 sup3rior skrev; "vi får et regeringsskifte" Kan du stemme..? Mvh. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2011 "vi får et regeringsskifte" Kan du stemme..? Kun med fødderne - dvs. stoppe med at lægge sit arbejde i Danmark. Stavsbåndet er heldigvis afskaffet, omend man nogen gange kan få mistanke om at Dansk Folkeparti og venstrefløjen kunne have lyst til at genindføre det overfor de største skattebetalere!. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2011 Hvori ser du sludderet? Det er dit Thatcher citat jeg hentyder til. Det er så overbrugt og taget ud af et engelsk politisk klima, hvor Labour i flere år havde kørt med budgetunderskud. Det var det, som Thatchers kommentar gik på. Socialisme har sin plads, blot ikke alle steder (og lad nu vær' med at sige at denne plads er i skraldespanden ;) ). Nuvel, jeg fik fat i trafikordfører Pia Olsen Dyhr og hendes kommentar er at forslaget er en del af Fair Løsning 2020, som de har fremlagt sammen med Socialdemokraterne. Man har således med vilje været sparsom med de nærmere detaljer. Dem venter man nemlig med til man muligvis vinder valget, så kan man benytte embedsværket til at foretage de nærmere analyser. Problemet med den fremgangsmåde er at det skaber en masse usikkerhed. Se blot denne debat. Der er sgu næsten ingen her, der overhovedet vil stemme for et sådant forslag i sin nuværende form! Man bliver nød til som politisk parti, at komme med nogle bud på hvordan man vil drage omsorg for dem der rammes - i dette tilfælde bilisterne. Hvor skal de parkere? Hvordan skal de komme fra p-hus til arbejdet? Hvor meget skal p-husene koste? Dette her er en kæmpe ændring af infrastrukturen og selvom man har høje forventninger til embedsværket, så når de ikke at klarlægge detaljerne inden valgperioden er slut! Mit bud er at rød stue skal vinde valget mere end én gang, før man overhovedet er klar til at tage det første spadestik til en betalingsring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2011 sup3rior skrev; "vi får et regeringsskifte" Kan du stemme..? Mvh. Michael Ja da... Med mine skattebetalinger... Og hentydningen "vi" henføres til os der arbejder i DK, da vi jo er underlagt den til enhver tid siddende regerings luner... Men af de 2 mulige alternativer (V eller S) som regeringsparti er der egentlig ingen af dem jeg gider se ved magten... Men skal jeg vælge ser jeg hellere V end S... Det er dit Thatcher citat jeg hentyder til. Det er så overbrugt og taget ud af et engelsk politisk klima, hvor Labour i flere år havde kørt med budgetunderskud. Det var det, som Thatchers kommentar gik på. Socialisme har sin plads, blot ikke alle steder (og lad nu vær' med at sige at denne plads er i skraldespanden ;) ). Nuvel, jeg fik fat i trafikordfører Pia Olsen Dyhr og hendes kommentar er at forslaget er en del af Fair Løsning 2020, som de har fremlagt sammen med Socialdemokraterne. Man har således med vilje været sparsom med de nærmere detaljer. Dem venter man nemlig med til man muligvis vinder valget, så kan man benytte embedsværket til at foretage de nærmere analyser. Problemet med den fremgangsmåde er at det skaber en masse usikkerhed. Se blot denne debat. Der er sgu næsten ingen her, der overhovedet vil stemme for et sådant forslag i sin nuværende form! Man bliver nød til som politisk parti, at komme med nogle bud på hvordan man vil drage omsorg for dem der rammes - i dette tilfælde bilisterne. Hvor skal de parkere? Hvordan skal de komme fra p-hus til arbejdet? Hvor meget skal p-husene koste? Dette her er en kæmpe ændring af infrastrukturen og selvom man har høje forventninger til embedsværket, så når de ikke at klarlægge detaljerne inden valgperioden er slut! Mit bud er at rød stue skal vinde valget mere end én gang, før man overhovedet er klar til at tage det første spadestik til en betalingsring. Haha, you beat me to it med skraldespanden ;) Men problemet med sådanne tiltag, ser man udover at det vil hæve den samlede skattebetaling og derved fjerne penge fra samfundet, er det at et parti i den grad vil spilde penge af vores samlede kasse på disse stunts... Det vil for det første koste en formue for embedsværket at komme frem til en nogenlunde holdbar model, derefter vil det koste kassen at få opført/indført og sidst men ikke mindst vil det koste boksen at administrere... Og da det ikke må koste penge at drive betyder det i sidste ende at det vil blive nogle ret så høje afgifter (som for øvrigt i forvejen eksisterer i form af parkeringsafgifter i KBH)... Dem som har muligheden vil formentlig fordufte over i den kollektive transport, hvilket efterlader endnu færre til at betale... Så det bliver os som ikke har noget alternativ der hænger på regningen og min påstand vil være at det primært vil være dem som i skattesystemet idag kaldes "rige"... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2011 Jeg ville hellere end gerne stille min bil udenfor indre by og så tage metroen ind. Men hvor skal jeg parkere den? Hvordan kunne man i sin visdom bygge fx. Flintholm, som var udset til at være den tredjestørste station i DK, og så kun lave 40 parkeringspladser? Giver Bananas fuldstændig ret. Lad os endelig betale for at køre ind i byen, men så giv os muligheden for lade bilen stå udenfor med parkeringspladser som på Hyllie eller den slags... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2011 Så længe infrastrukturen ikke er på plads, så er det jo netop piv-hamrende hul i hovedet at indføre en betalings-ring i indre Kbh. Det er jo politisk til grin i femte potens, at Xborg-juntaen slår dej op til nyt brød før de gamle er bagt færdig - og smagt på af offentligheden, og fundet i orden. Hvad faen er det for et land vi betaler skat i!!? *ørl* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2011 Det gi´r jo netop mening.. At tvinge folk til at betale trængselsfgift uden at stille alternativer og de nødvendige p-pladser til rådighed gi´r jo en indtjening i millard klassen, så kan landsbytosserne på Xborg jo fremture overalt og nok mest i medierne med hvor stor en succés ordningen er.. ! Endnu en skjult skat! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 http://politiken.dk/indland/ECE1354851/amager-faar-saerordning-i-betalingsring/ Gælder det mon så også for os der kommer fra Sverige, da vi jo lander på Amager (hvis vi tager broen)? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Det tror jeg ikke... Godt jeg valgte at ha' kontor på vestegnen! http://politiken.dk/indland/ECE1354851/amager-faar-saerordning-i-betalingsring/ Gælder det mon så også for os der kommer fra Sverige, da vi jo lander på Amager (hvis vi tager broen)? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Indføres der betalingsregulering af biltrafikken i København kommer vi til at se de sidste produktionsvirksomheder forsvinde fra selve København - muligvis til Malmø, da man skal rimelig langt væk fra København for at finde tomme erhvervsgrunde til nybyggeri af større omfang. Personligt synes jeg det ville være fedt, da min arbejdsplads i så fald vil være tvunget til at flytte - og i den sammenhæng ligger Malmø ganske lunt i svinget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elbilen 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 JA, lige präcis Poul. Men det rammer ikke kun pletvis på erhvervet, der er gennemströmstrafikken fra Tyskland til Sverige og videre op, og så den anden vej nedad. Og rammer det pendlerne som arbejder i kbh (som udgör 50 % af trafikken) så kan man roligt regne med at disse flytter til DK eller begynder at arbejde i SE og det scenarie er dräbende for Broen for hvis de betallende kunder forsvinder så falder prispolitiken til jorden og i 2038 vil den danske og den svenske stat stå med en samlet regning på 30 milliarder + de renter som igennem tiden ikke er betalt for byggeriet og så er der hellerikke regnet vedligehold med. Man kan iövrigt sige at hvis hr og fru Jensen hjemme i stuerne, som elsker at hade os pendlere fordi vi jo har store biler og fradrag så kan de jo slagte os pollitisk (som stemmerne antageligvis kommer til) ja så bliver regningen bare töret af på de danske og svenske skattebetalere hvilket egentlig er absurd for det er nettop dét betallingsaftalen udtrykkeligt foreskriver sig imod - derfor princippet og modellen brugerbetalling. Nuvel! I et såddan scenarie ender idiotien ikke her, derfor når vi 2038 konstaterer at pga mindre intjening til konsortiet så kan man ikke afdraget så meget som beregnet og man har istedet betalt en masse unödvendige renter hvorledes samme belöp kunne väre brugt til til booste betallingsballancen såddan så at man kunne sänke priserne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Men det rammer ikke kun pletvis på erhvervet' date=' der er gennemströmstrafikken fra Tyskland til Sverige og videre op, og så den anden vej nedad.[/quote'] Hvis man følger forbilledet i Stockholm hvad transittrafik angår - så skal man først betale når man forlader motorvejene, dvs. kører ind i byen. Klap lige hesten... Selvom det mest er for sjov at Malmø i folkemunde er omdøbt til København M, så tror jeg faktisk det bliver til den mentale virkelighed indenfor få år. Hvis produktionen flytter til Sverige, så vender pendlerstrømmen bare den anden vej - fra Danmark til Sverige. Husk på, at en stor del af dem som arbejder i København faktisk kommer fra Sjællland udenfor Storkøbenhavn, men spørgsmålet er hvor realistisk det vil være at flytte produktionen væk fra ét af vore største markeder, når man nu alligevel skal flytte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 http://politiken.dk/indland/ECE1354851/amager-faar-saerordning-i-betalingsring/ Gælder det mon så også for os der kommer fra Sverige, da vi jo lander på Amager (hvis vi tager broen)? Hvornår lærer politikerne at højere skat ikke giver større indtægter på længere sigt... For den enkelte person og virksomhederne finder jo bare andre løsninger for at undgå den... Med en betalingsring omkring København flytter virksomhederne ud af byen. hvorved pendlingscenariet med tiden vil vende rundt og der vil være køer ud af byen om morgenen og køer ind om aftenen... Alternativt stiger priserne inde i byen endnu mere da de virksomheder der bliver tilbage må give deres ansatte højere løn for at kompensere... Og derved igen gør det endnu mindre produktivt at ligge i København... At sætte skatten op er ligesom at pisse i bukserne for at holde varmen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 http://politiken.dk/politik/ECE1315430/sf-bilister-skal-betale-30-kr-for-at-koere-ind-i-koebenhavn/ Håber ikke at rød blok vinder, synes broen er dyr nok. Hvis man også skal til at betale 30 kroner hver gang man skal køre på arbejde, så nærmer vi os snart 4000 DKK om månede for at komme på arbejde . Oh well, den må arbejdsgiver sluge... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Hvornår lærer politikerne at højere skat ikke giver større indtægter på længere sigt... At sætte skatten op er ligesom at pisse i bukserne for at holde varmen... Nu har Stockholm haft trängselsskat i flere år, og alligevel har man vækstrater på 4½ procent mod København-Malmøs omkring 2 procent. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 Og det er tal der er troværdige? Med den svenske model for at regne mvæksten ud, så tror jeg snarere den er negativ... :D Nu har Stockholm haft trängselsskat i flere år' date= og alligevel har man vækstrater på 4½ procent mod København-Malmøs omkring 2 procent. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites