Jump to content
slagteren

Hvad nu? (Glemt at betale skat af gevinst på boligsalg i Sverige)

Recommended Posts

Hej Jeg har sovet lidt i timen, desvære. Jeg har solgt et hus med en fortjenste på 950000 kr Jeg har brugt ca 500000 kr på at renovere det. Og alle de kviteringer jeg havde er smidt ud efter jeg er flyttet til dk igen. Jeg har en cd med billeder fra da jeg købte huset og et fra da jeg solgte kan jeg bruge det som bevis? Alle de penge jeg havede tilbage har jeg nu brugt på et hus i dk og på biler Så nu har jeg ikke en krone til staten i den afgift man skulle betale af ens overskud af hussalget. Jeg fik ikke noget af vide af min bank eller mægler kan se der står masser af det her inden men ser det så forsent efter jeg har snakket med en ven.. Så hvad vil der ske nu? vil de trække hele min løn indtil jeg ikke skylder mere, vil de kræve afgift af hele min fortjenste fordi jeg ikke har kvit på tingene osv? Håber der er nogen der ved hvad der vil ske med mig nu ;@) eller er der rki nu?? mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

U'r pretty fucked. Det skal være kvitteringer, reavinst skatten går, hvis du ikke betaler til kronfogden, som sender den til danske skattevæsen som opkræver hos dig. Kan du ikke betale bliver det løntilbageholdelse etc.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du slipper ikke udenom at betale skat af fortjenesten efter gældende regler. Hvis du ikke kan fremskaffe de originale kvitteringer på arbejdet, så kan du ikke fratrække dette i gevinsten. Så det ser sort ud, desværre. Du må tage kontakt til Skatteverket og finde en løsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig i de to ovenstående svar, men en ide kunne være at kontakte de håndværkere som har udført arbejdet, de må jo have kopier af kvitteringerne i deres regnskab og så bede om at få en kopi? Ja, ellers er det vel bare at lave en afdragsordning på det du skylder den svensk statskasse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har solgt 2 huse herovre og ingen af gangene er der fremvist kvittering, på nogle af punkterne i min oversigt som er sendt med, havde jeg tilmed skrevet at jeg ikke havde kvitteringerne og de blev stadigvæk godtaget. Mener godt du kan lave uppskov af skatten til en dansk bolig også, hvis du har solgt i år, skal det på din skatte deklaration til næste år, de mægler kan hjælpe dig med det... Good luck Og hermed ikke sagt at de aldrig beder om kvitteringerne !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har solgt 2 huse herovre og ingen af gangene er der fremvist kvittering, på nogle af punkterne i min oversigt som er sendt med, havde jeg tilmed skrevet at jeg ikke havde kvitteringerne og de blev stadigvæk godtaget. Mener godt du kan lave uppskov af skatten til en dansk bolig også, hvis du har solgt i år, skal det på din skatte deklaration til næste år, de mægler kan hjælpe dig med det... Good luck Og hermed ikke sagt at de aldrig beder om kvitteringerne !
Enig med Miriam. Vores mægler har også fortalt om, at han ofte har hjulpet sælger med en liste, som så bliver sendt ind med fotodokumentation fra før og efter. Du kan dog risikere at skulle hoste op med kvitteringer, men den tid, den sorg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites