Jump to content
larscph

Telia 60 mbit bredband

Recommended Posts

Hehe.... Lad være med at brænde det af - det er vist Telias ejendom, ikk? ;) Løsningen med at plugge sin egen router i r*ven af Thomson og så blot forwarde relevante porte til routeren - fungerer imo fint og performancemæssigt helt OK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Små-nørderne smiler! Indtil Telia officielt kommer med muligheden for at bridge Thomson-burken, så er her den definitive guide til at oprette Superuser på TG789vn - og tilhørende config af din eth_port1->bridged mode. http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-natverk/1104423-guide-hur-man-bryggar-thomson-tg78x-telia/ Vedr. Telia's påståede opdatering af softwaren på samme, så vi kan smide vores egen router på dyret, så er der ingen garanti for at denne rent faktisk slippes til TG789vn - men nok snarere bliver implementeret i en nye Thomson (TG799vn). Men NU skal der pilles ved TG789vn, så jeg kan få lov at opsætte den skod-dåse af en router som jeg vil! :D EDIT: Bridging kan kun lykkes for folk med vanlig ADSL - ikke VDSL, da ADSL er ETHoA og VDSL er ETHWAN i TG789vn'eren, og bruger ikke de samme interfaces internt. Ergo fungerer opskriften ikke for os VDSL-brugere p.t. Men det er nok bare et spørgsmål om tid. Men SuperUser fungerer! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm - er der andre end mig som har fået Thomson tingen opdateret automatisk? Eller det tror jeg den er - den er pludselig på svensk igen, og der er en side "information" nederst i menuen hvor den viser en opsummering af forskellige parametre - den har da ikke altid været der?! Jeg opdagede at den pludselig havde fået aktiveret wifi - og det er jeg 110% sikker på at jeg slog fra da jeg modtog routeren og ikke har slået til. På en eller anden måde er det blevet slået til igen, det kan næsten ikke være andet end Telia ser syn's jeg havde fortjent en opdatering... Hmmm... Burde de ikke sige den slags??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså med hvilken hastighed jeg kan hente ting ned til min computer her hvor jeg sidder... Er da (blandt andet) begrænset af hastigheden på min forbindelse... Så det er da ikke ligegyldigt hvis det er det jeg har brug for :) Med en 10 mbit forbindelse kan jeg downloade - med maximalt 10 mbit...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skal du ha noget på din lokale pc??

Altså med hvilken hastighed jeg kan hente ting ned til min computer her hvor jeg sidder... Er da (blandt andet) begrænset af hastigheden på min forbindelse... Så det er da ikke ligegyldigt hvis det er det jeg har brug for :) Med en 10 mbit forbindelse kan jeg downloade - med maximalt 10 mbit...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke gå i så mange detaljer omkring det, uden at begynde at levere lidt hemmeligheder over disken, men ja. Grundlæggende er det det det handler om :)

Du mener en virtuel desktop i et datacenter med en phat pipe? Ellers må du lige forklare hvordan "the last mile" pludselig er ligegyldig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fordi jeg ikke gider have data liggende tilfældige steder rundt omkring i skyen... Men nu forstår jeg hvad du mener - og det er skam smart nok hvis man sidder på en dårlig/langsom forbindelse. Men jeg er bare helst fri for at have min private PC hosted i et eller andet datacenter - sådan er jeg nu engang nok en smule gammeldags... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fordi jeg ikke gider have data liggende tilfældige steder rundt omkring i skyen... Men nu forstår jeg hvad du mener - og det er skam smart nok hvis man sidder på en dårlig/langsom forbindelse. Men jeg er bare helst fri for at have min private PC hosted i et eller andet datacenter - sådan er jeg nu engang nok en smule gammeldags... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan ikke gå i så mange detaljer omkring det' date=' uden at begynde at levere lidt hemmeligheder over disken, men ja. Grundlæggende er det det det handler om :)[/quote'] Hvad er specs så på sådan en VDI kværn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jow men du er jo ikke kunde :D De kunder jeg gider at ha', får den information, men de skræddersyes som regel til kundens behov udfra det de skal bruge..... Nogle skal køre Adobes Master Collection, andre AutoCAD 2012 og nogle skal bruge dem til at trade med.... :) Men AutoCAD er hurtigere på en virtuel med 2GB ram end på en fysisk med 16GB ram....Det kom lidt bag på et par af de store byggefirmaer i DK. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jow men du er jo ikke kunde :D De kunder jeg gider at ha', får den information, men de skræddersyes som regel til kundens behov udfra det de skal bruge..... Nogle skal køre Adobes Master Collection, andre AutoCAD 2012 og nogle skal bruge dem til at trade med.... :) Men AutoCAD er hurtigere på en virtuel med 2GB ram end på en fysisk med 16GB ram....Det kom lidt bag på et par af de store byggefirmaer i DK. :D
Hvorfra ved du det? ;) Men nu gjorde du jo så heftig reklame herinde for dit produkt, så det er vel ganske naturligt at give lidt info om det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites