larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2011 Hehe.... Lad være med at brænde det af - det er vist Telias ejendom, ikk? ;) Løsningen med at plugge sin egen router i r*ven af Thomson og så blot forwarde relevante porte til routeren - fungerer imo fint og performancemæssigt helt OK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2012 Små-nørderne smiler! Indtil Telia officielt kommer med muligheden for at bridge Thomson-burken, så er her den definitive guide til at oprette Superuser på TG789vn - og tilhørende config af din eth_port1->bridged mode. http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-natverk/1104423-guide-hur-man-bryggar-thomson-tg78x-telia/ Vedr. Telia's påståede opdatering af softwaren på samme, så vi kan smide vores egen router på dyret, så er der ingen garanti for at denne rent faktisk slippes til TG789vn - men nok snarere bliver implementeret i en nye Thomson (TG799vn). Men NU skal der pilles ved TG789vn, så jeg kan få lov at opsætte den skod-dåse af en router som jeg vil! :D EDIT: Bridging kan kun lykkes for folk med vanlig ADSL - ikke VDSL, da ADSL er ETHoA og VDSL er ETHWAN i TG789vn'eren, og bruger ikke de samme interfaces internt. Ergo fungerer opskriften ikke for os VDSL-brugere p.t. Men det er nok bare et spørgsmål om tid. Men SuperUser fungerer! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Hmm - er der andre end mig som har fået Thomson tingen opdateret automatisk? Eller det tror jeg den er - den er pludselig på svensk igen, og der er en side "information" nederst i menuen hvor den viser en opsummering af forskellige parametre - den har da ikke altid været der?! Jeg opdagede at den pludselig havde fået aktiveret wifi - og det er jeg 110% sikker på at jeg slog fra da jeg modtog routeren og ikke har slået til. På en eller anden måde er det blevet slået til igen, det kan næsten ikke være andet end Telia ser syn's jeg havde fortjent en opdatering... Hmmm... Burde de ikke sige den slags?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Når man har en cloud løsning hos mig, er den slags ikke vigtigt længere....:) [ATTACH]4360[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Hmmm... Bum-tjaeh-men... Det hjælper da ikke meget på hastigheden og at nogen ændrer på opsætningen af modem'et her hos mig :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 He :D Nej....men din hastighed på din internet forbindelse blir helt ligegyldig....Du får 500+mbit på en 10mbit uden problemer. Resultat fra den trådløse jeg sidder på nu... [ATTACH]4361[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Det forstår jeg ikke - hvordan kan hastigheden på min internet forbindelse være ligegyldig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Fordi den betyder intet i forhold til en cloud løsning..... :) Du får en helt ekstrem performance uanset hvilken forbindelse du kører på! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Altså med hvilken hastighed jeg kan hente ting ned til min computer her hvor jeg sidder... Er da (blandt andet) begrænset af hastigheden på min forbindelse... Så det er da ikke ligegyldigt hvis det er det jeg har brug for :) Med en 10 mbit forbindelse kan jeg downloade - med maximalt 10 mbit... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Du mener en virtuel desktop i et datacenter med en phat pipe? Ellers må du lige forklare hvordan "the last mile" pludselig er ligegyldig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Det her resultat får jeg på en trådløs forbindelse fra 3 på min laptop.... [ATTACH]4362[/ATTACH] Så gør jeg det samme på cloudpc'en... [ATTACH]4363[/ATTACH] Så ja dit internet er helt ligegyldigt :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Hvorfor skal du ha noget på din lokale pc?? Altså med hvilken hastighed jeg kan hente ting ned til min computer her hvor jeg sidder... Er da (blandt andet) begrænset af hastigheden på min forbindelse... Så det er da ikke ligegyldigt hvis det er det jeg har brug for :) Med en 10 mbit forbindelse kan jeg downloade - med maximalt 10 mbit... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Jeg kan ikke gå i så mange detaljer omkring det, uden at begynde at levere lidt hemmeligheder over disken, men ja. Grundlæggende er det det det handler om :) Du mener en virtuel desktop i et datacenter med en phat pipe? Ellers må du lige forklare hvordan "the last mile" pludselig er ligegyldig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Hvorfor skal du ha noget på din lokale pc?? Fordi jeg ikke gider have data liggende tilfældige steder rundt omkring i skyen... Men nu forstår jeg hvad du mener - og det er skam smart nok hvis man sidder på en dårlig/langsom forbindelse. Men jeg er bare helst fri for at have min private PC hosted i et eller andet datacenter - sådan er jeg nu engang nok en smule gammeldags... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Hvorfor skal du ha noget på din lokale pc?? Fordi jeg ikke gider have data liggende tilfældige steder rundt omkring i skyen... Men nu forstår jeg hvad du mener - og det er skam smart nok hvis man sidder på en dårlig/langsom forbindelse. Men jeg er bare helst fri for at have min private PC hosted i et eller andet datacenter - sådan er jeg nu engang nok en smule gammeldags... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Nu er det jo sådan at det er garanteret på danske servere i Danmark og ikke som Apples eller mange andres såkaldte cloud....det er mit rack og mit eget grej. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Ja men ja.. Det ER smart nok :) Hvis jeg havde mit eget server rack i et datacenter kunne jeg også finde på at gøre præcist dét... Absolut! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2012 Jeg kan ikke gå i så mange detaljer omkring det' date=' uden at begynde at levere lidt hemmeligheder over disken, men ja. Grundlæggende er det det det handler om :)[/quote'] Hvad er specs så på sådan en VDI kværn? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2012 Serveren?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2012 Serveren?? Nærmere selve VDI maskinen... Hvad får man for sine penge? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2012 Det bedste.....:D Tilbage til 60mbit Telia....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2012 Det bedste.....:D Tilbage til 60mbit Telia....... Så som kunde må man ikke vide hvad man får? ;) :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2012 Jow men du er jo ikke kunde :D De kunder jeg gider at ha', får den information, men de skræddersyes som regel til kundens behov udfra det de skal bruge..... Nogle skal køre Adobes Master Collection, andre AutoCAD 2012 og nogle skal bruge dem til at trade med.... :) Men AutoCAD er hurtigere på en virtuel med 2GB ram end på en fysisk med 16GB ram....Det kom lidt bag på et par af de store byggefirmaer i DK. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2012 Jow men du er jo ikke kunde :D De kunder jeg gider at ha', får den information, men de skræddersyes som regel til kundens behov udfra det de skal bruge..... Nogle skal køre Adobes Master Collection, andre AutoCAD 2012 og nogle skal bruge dem til at trade med.... :) Men AutoCAD er hurtigere på en virtuel med 2GB ram end på en fysisk med 16GB ram....Det kom lidt bag på et par af de store byggefirmaer i DK. :D Hvorfra ved du det? ;) Men nu gjorde du jo så heftig reklame herinde for dit produkt, så det er vel ganske naturligt at give lidt info om det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2012 Hvis folk er interesseret, er jeg ikke længere væk end en PM ;) HAHAHA, jeg ved ikke hvor du er kunde, men det er ikke hos mig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites