Jump to content
Gio

11 januar 2012. Farvel MPEG2. Goddag MPEG4.

Recommended Posts

Husk på at digitale tv-transmissioner fra Danmark skifter 100% fra MPEG2 til MPEG4 d. 11 januar 2012! Dette indebærer en bunke tekniske udfordringer, som du kan komme i forkøbet ved at forberede dig lidt. Bl.a. overgår TV 2 også til at være en betalings-kanal! tv2012.dk kan informere og guide dig, så du ikke sidder med sort skærm en mørk onsdag i januar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Husk på at digitale tv-transmissioner fra Danmark skifter 100% fra MPEG2 til MPEG4 d. 11 januar 2012! Dette indebærer en bunke tekniske udfordringer' date=' som du kan komme i forkøbet ved at forberede dig lidt. Bl.a. overgår TV 2 også til at være en betalings-kanal! og hvad sker der også få det tv2012.dk kan informere og guide dig, så du ikke sidder med sort skærm en mørk onsdag i januar.
..................

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen problemer med at se samtlige dr kanaler, både dr hd, og alle de andre, og har osse et comhem abb, men ved dog ikke om de ager tv2 ind på deres kanal liste næste år, men hvad skal jeg købe, hvad er den billigste løsning for os som br i sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det tror jeg seriøst blir døden for TV2.....desværre.
Det tror jeg nu ikke det gør. Det er en naturlig udvikling - og især sammen med TV2's nye tiltag i det nye år, så bliver det en del af det der skal til for at tjene penge. Og det ér det der skal til, eftersom licenspengene alle går til DR og en smule til TV2-regionerne. Og egentlig, så er det jo sådan det skal være - folk kan selv vælge hvad de vil se, og hvad de vil betale for. @ Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det tror jeg seriøst blir døden for TV2.....desværre.
Næppe... Jeg arbejder for en tv-udbyder i DK, der er i rivende udvikling... Og det er helt vildt med folk der bare lige skal have tv2 kun, eller bare lige skal sikre sig at tv2 stadig er med i deres pakke... Jeg har opfattelsen af, at tv2 er vigtigere for danskerne end dr..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tjekket tv2012.dk og her er der ingen oplysninger om, hvordan man fremover kan se TV2 fra Sverige. Jeg har undersøgt kanaludbud hos svenske Canal Digital, svenske Viasat og svenske Boxer, men det ser ikke ud som om nogen af dem udbyder dansk TV2. Hvad gør alle jer andre, der gerne vil kunne se TV2 fremover?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved meget lidt om emnet, men med vores ene TV (via en ekstern Sagem-boks med MPEG2/MPEG4-tuner) er billedkvaliteten afgjort ringere med det nye MPEG4 end go'e gamle MPEG2. Kan det tænkes (læs: er det almindeligt), at eksterne dekodere (i den billigere prisklasse) har en dårlige MPEG4-tuner indbygget sammenlignet med den indbyggede MPEG2-tuner? Den ringere billedkvalitet kommer til udtrykt som en mere "kantet"/gnidret/pixeleret billedkvalitet. Det er den bedste måde, jeg kan udtrykke det på. Skuffende. :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Update: Fik lige zappet lidt mere rundt. DR Ramasjang' date=' DR K og DR2 er knivskarpe. :confused::thumbup: DR1 og DR HD er derimod :thumbdown[/quote'] Jeg kunne se en tydelig forbedring på DR1 med det nye signal ift. det gamle, så det må være meget individuelt hvordan man oplever det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kunne se en tydelig forbedring på DR1 med det nye signal ift. det gamle' date=' så det må være meget individuelt hvordan man oplever det?[/quote'] På vores TV i soveværelset (med indbygget tuner) samt på TV'et i stuen ovenpå ser DR1 knivskarpt ud. Det er den eksterne Sagem-tunerboks, der er koblet på TV'et i stuen nedenunder, som skuffer mht. enkelte kanaler. Hvorfor det kun gælder nogle kanaler og ikke alle virker dog besynderligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er den eksterne Sagem-tunerboks' date=' der er koblet på TV'et i stuen nedenunder, som skuffer mht. enkelte kanaler. Hvorfor det kun gælder nogle kanaler og ikke alle virker dog besynderligt.[/quote'] Det skal i den forbindelse måske lige nævnes, at Sagem er fransk. I Frankrig er de fabelagtige til at lave mad og vin. Elektronik.... not so much.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Update: Fik lige zappet lidt mere rundt. DR Ramasjang' date=' DR K og DR2 er knivskarpe. :confused::thumbup: DR1 og DR HD er derimod :thumbdown[/quote'] Hej, Men kan du godt se TV2 med din sagem-boks? jeg har nemlig mistet TV2, men har stadig alle DR-kanalerne! jeg har ikke noget kort i boksen og har aldrig haft det, har du det? min tv udbyder er Canal-Digital kabel-tv.. Hilsen Mekiee

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, Men kan du godt se TV2 med din sagem-boks? jeg har nemlig mistet TV2, men har stadig alle DR-kanalerne! jeg har ikke noget kort i boksen og har aldrig haft det, har du det? min tv udbyder er Canal-Digital kabel-tv.. Hilsen Mekiee
Nej, TV2 er væk, for omtalte TV med Sagem-boks hiver blot kanalerne via det fria marknätet. Men et TV2-boxer-kort er netop bestilt og på vej hertil via stråmand i DK... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej, TV2 er væk, for omtalte TV med Sagem-boks hiver blot kanalerne via det fria marknätet. Men et TV2-boxer-kort er netop bestilt og på vej hertil via stråmand i DK... ;)
Hejsa Hvordan virker det? Har lige købt nyt digital TV og er ved at undersøg hvordan jeg kan få danske digital kanaler? Jeg har kabel TV her hvor jeg bor i Oxie, men kan kun finde analoge kanaler. Og jeg kan se at Boxer SE kun tilbyder en stak svenske kanaler, og at man ikke engang kan tilvælge et par danske etc. Så hvis man evt. kan købe en dansk kort, og bruge den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så hvis man evt. kan købe en dansk kort' date=' og bruge den.[/quote'] Det er nemli' lige præcis sådan man gør :) Kræver en dansk adresse, så du skal lave en aftale med nogen som vil stå som abonnent, f.eks. noget familie. Husk også at du får brug for en antenne, en stueantenne kan være nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen steder man kan låne udstyr, ganske enkelt for at kontrollere hvordan modtageforholdende er inde omkring Kroksbäck/Hyllie? Har nemlig en altan der vender væk fra Danmark, og synes ikke jeg vil investere i antenne og abonnement, hvis det viser sig at være nær ubrugeligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites