Gio 23 Anmeld indhold Skrevet June 15, 2011 Husk på at digitale tv-transmissioner fra Danmark skifter 100% fra MPEG2 til MPEG4 d. 11 januar 2012! Dette indebærer en bunke tekniske udfordringer, som du kan komme i forkøbet ved at forberede dig lidt. Bl.a. overgår TV 2 også til at være en betalings-kanal! tv2012.dk kan informere og guide dig, så du ikke sidder med sort skærm en mørk onsdag i januar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2011 Husk på at digitale tv-transmissioner fra Danmark skifter 100% fra MPEG2 til MPEG4 d. 11 januar 2012! Dette indebærer en bunke tekniske udfordringer' date=' som du kan komme i forkøbet ved at forberede dig lidt. Bl.a. overgår TV 2 også til at være en betalings-kanal! og hvad sker der også få det tv2012.dk kan informere og guide dig, så du ikke sidder med sort skærm en mørk onsdag i januar. .................. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2011 ..................http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=1595 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
coolio 10 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2011 Jeg har ingen problemer med at se samtlige dr kanaler, både dr hd, og alle de andre, og har osse et comhem abb, men ved dog ikke om de ager tv2 ind på deres kanal liste næste år, men hvad skal jeg købe, hvad er den billigste løsning for os som br i sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2011 Det tror jeg seriøst blir døden for TV2.....desværre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2011 Det tror jeg seriøst blir døden for TV2.....desværre.Det tror jeg nu ikke det gør. Det er en naturlig udvikling - og især sammen med TV2's nye tiltag i det nye år, så bliver det en del af det der skal til for at tjene penge. Og det ér det der skal til, eftersom licenspengene alle går til DR og en smule til TV2-regionerne. Og egentlig, så er det jo sådan det skal være - folk kan selv vælge hvad de vil se, og hvad de vil betale for. @ Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 24, 2011 Det tror jeg seriøst blir døden for TV2.....desværre. Næppe... Jeg arbejder for en tv-udbyder i DK, der er i rivende udvikling... Og det er helt vildt med folk der bare lige skal have tv2 kun, eller bare lige skal sikre sig at tv2 stadig er med i deres pakke... Jeg har opfattelsen af, at tv2 er vigtigere for danskerne end dr.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BAA 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2012 Jeg har tjekket tv2012.dk og her er der ingen oplysninger om, hvordan man fremover kan se TV2 fra Sverige. Jeg har undersøgt kanaludbud hos svenske Canal Digital, svenske Viasat og svenske Boxer, men det ser ikke ud som om nogen af dem udbyder dansk TV2. Hvad gør alle jer andre, der gerne vil kunne se TV2 fremover? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2012 Prøv at skriv "boxer" oppe i "søg"... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2012 Prøv at skriv "boxer" oppe i "søg"...Eller endnu bedre - brug den udvidede søgefunktion. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2012 Jeg ved meget lidt om emnet, men med vores ene TV (via en ekstern Sagem-boks med MPEG2/MPEG4-tuner) er billedkvaliteten afgjort ringere med det nye MPEG4 end go'e gamle MPEG2. Kan det tænkes (læs: er det almindeligt), at eksterne dekodere (i den billigere prisklasse) har en dårlige MPEG4-tuner indbygget sammenlignet med den indbyggede MPEG2-tuner? Den ringere billedkvalitet kommer til udtrykt som en mere "kantet"/gnidret/pixeleret billedkvalitet. Det er den bedste måde, jeg kan udtrykke det på. Skuffende. :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2012 Update: Fik lige zappet lidt mere rundt. DR Ramasjang, DR K og DR2 er knivskarpe. DR1 og DR HD er derimod :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2012 Jeg har opfattelsen af' date=' at tv2 er vigtigere for danskerne end dr..[/quote'] Mon ikke det er fordi det 'kun' er TV2 som kræver abonnement? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2012 DR har jo den fine fordel, at de ikke behøver tjene penge for at lave fjernsyn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2012 Update: Fik lige zappet lidt mere rundt. DR Ramasjang' date=' DR K og DR2 er knivskarpe. DR1 og DR HD er derimod :thumbdown[/quote'] Jeg kunne se en tydelig forbedring på DR1 med det nye signal ift. det gamle, så det må være meget individuelt hvordan man oplever det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Jeg kunne se en tydelig forbedring på DR1 med det nye signal ift. det gamle' date=' så det må være meget individuelt hvordan man oplever det?[/quote'] På vores TV i soveværelset (med indbygget tuner) samt på TV'et i stuen ovenpå ser DR1 knivskarpt ud. Det er den eksterne Sagem-tunerboks, der er koblet på TV'et i stuen nedenunder, som skuffer mht. enkelte kanaler. Hvorfor det kun gælder nogle kanaler og ikke alle virker dog besynderligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Knivskarp her - enkelte kanaler er dog også mere grynede/uskarpe (for lack of better words) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Det er den eksterne Sagem-tunerboks' date=' der er koblet på TV'et i stuen nedenunder, som skuffer mht. enkelte kanaler. Hvorfor det kun gælder nogle kanaler og ikke alle virker dog besynderligt.[/quote'] Det skal i den forbindelse måske lige nævnes, at Sagem er fransk. I Frankrig er de fabelagtige til at lave mad og vin. Elektronik.... not so much. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Det skal i den forbindelse måske lige nævnes' date=' at Sagem er fransk. I Frankrig er de fabelagtige til at lave mad og vin. Elektronik.... not so much.[/quote'] Spot on, og årsagen til man ikke køber franske biler Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Det skal i den forbindelse måske lige nævnes' date=' at Sagem er fransk. I Frankrig er de fabelagtige til at lave mad og vin. [b']Elektronik.... not so much. jaja, gnid salt i såret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mekiee 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2012 Update: Fik lige zappet lidt mere rundt. DR Ramasjang' date=' DR K og DR2 er knivskarpe. DR1 og DR HD er derimod :thumbdown[/quote'] Hej, Men kan du godt se TV2 med din sagem-boks? jeg har nemlig mistet TV2, men har stadig alle DR-kanalerne! jeg har ikke noget kort i boksen og har aldrig haft det, har du det? min tv udbyder er Canal-Digital kabel-tv.. Hilsen Mekiee Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2012 Hej, Men kan du godt se TV2 med din sagem-boks? jeg har nemlig mistet TV2, men har stadig alle DR-kanalerne! jeg har ikke noget kort i boksen og har aldrig haft det, har du det? min tv udbyder er Canal-Digital kabel-tv.. Hilsen Mekiee Nej, TV2 er væk, for omtalte TV med Sagem-boks hiver blot kanalerne via det fria marknätet. Men et TV2-boxer-kort er netop bestilt og på vej hertil via stråmand i DK... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
davsclaus 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2012 Nej, TV2 er væk, for omtalte TV med Sagem-boks hiver blot kanalerne via det fria marknätet. Men et TV2-boxer-kort er netop bestilt og på vej hertil via stråmand i DK... ;) Hejsa Hvordan virker det? Har lige købt nyt digital TV og er ved at undersøg hvordan jeg kan få danske digital kanaler? Jeg har kabel TV her hvor jeg bor i Oxie, men kan kun finde analoge kanaler. Og jeg kan se at Boxer SE kun tilbyder en stak svenske kanaler, og at man ikke engang kan tilvælge et par danske etc. Så hvis man evt. kan købe en dansk kort, og bruge den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2012 Så hvis man evt. kan købe en dansk kort' date=' og bruge den.[/quote'] Det er nemli' lige præcis sådan man gør :) Kræver en dansk adresse, så du skal lave en aftale med nogen som vil stå som abonnent, f.eks. noget familie. Husk også at du får brug for en antenne, en stueantenne kan være nok. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2012 Er der nogen steder man kan låne udstyr, ganske enkelt for at kontrollere hvordan modtageforholdende er inde omkring Kroksbäck/Hyllie? Har nemlig en altan der vender væk fra Danmark, og synes ikke jeg vil investere i antenne og abonnement, hvis det viser sig at være nær ubrugeligt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites