lovebuine 10 Anmeld indhold Skrevet June 9, 2011 nogen der har styr på en god kvalitets tyverialarm? som man kan købe enten ny eller brugt? Jeg kom til at købe en GSM home alarm, totalt crap, så går den pludselig igang og den reset alarm, bare fordi man slukker og tænder den, som i øvrigt er latterligt, at der er en sluk knap på den. fik den i øvrigt heller aldrig til at sende en sms til mig, kun ringe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2011 Jeg vil anbefale et abbonnement via enten Trygga Hem eller Securitas Direct. Det koster lidt mere - men det er jo også ens hjem og indbo det handler om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2011 jeg har haft Securitas Direct før, men deres ekstra udstyr koster kasse. jeg købte engang en fjernbetjening til 500, har aldrig set så dårligt kvalitet, så jeg har mine betænkligheder ved at vælge dem igen. og man ejer hvis ikke den alarm man får, de kom endda ud og fjernede alarm mærkerne alle steder. Kunne prøve de andre, men jeg overvejer kraftigt at købe min egen alarm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2011 Rigtigt nok - du ejer ikke noget af det. Til gengæld reparerer de det u/b, skulle det gå i stykker/ikke virke. Og de rykker ud til dig ved alarm. Og de dækker af, hvis der har været indbrud (alt efter abb-type, selvfølgelig). De har en web/mail/sms-service der kan advisere dig ved hændelser, skulle du ønske det. Osv osv. Alt i alt, så synes jeg det er en ok bas-øre at betale for et alarmsystem jeg ved virker. At det så ingen garanti ér mod ubudne gæster er jeg fuldt ud klar over. Men det sorterer opportunisterne fra - og alarmen går såmænd også ved røgudvikling i hytten. Ja - jeg har Securitas Direct, hvis det ikke allerede skinner igennem ;D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2011 Kan varmt anbefale G4S Hemlarm. Forleden kom der lidt røg i køkkenet uden af vi havde opdaget det, før røgalarmen gik i gang og de straks ringede fra kontrolcentralen og spurgte om vi var ok eller om de skulle sende brandvæsenet. Indbrud har jeg heldigvis ikke prøvet, men har flere gange set G4S vægter holde klar på indfaldsvejene til den by jeg bor i eller kørt rundt. Det ser man ikke med de små selskabet og naturligvis får man hellere ikke den service på en alarm der ikke er koblet op på en kontrolcentral. De har iøvrigt også netop lanceret en udemærket Ipone App knyttet op på ens abonnement. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 ... og man ejer hvis ikke den alarm man får' date=' de kom endda ud og fjernede alarm mærkerne alle steder.[/quote'] Ganske simpelt: du betaler ikke for alarmen, men for den service alarmen indebærer. Jeg har haft både Securitas og egen alarm uden vægterservice. Om det ene er bedre end det andet må ens egen mavefornemmelse bedømme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Lad mig lige slå fast: jeg har Securitas, OG EJER SELV HELE MIT ANLÆG!! Det er der intet mærkeligt i, efter som det tydeligt fremgår på deres website, at kunden køber og ejer anlægget som en hver anden vare. Jeg betaler fast max pris på 259 sek/mnd, uanset hvor mange extra enheder jeg kobler på systemet (og det er blevet til en del). Min aftale med Securitas blev indgået for et lille års tid siden, så ved ikke om dem der sidder med et gammelt anlæg/aftale, er på en aftale hvor man ikke ejer sit anlæg selv. Men det er i hvert fald forkert, når flere åbenbart skriver at man ikke ejer sit anlæg selv, det kan man sagtens hos Securitas. Dog kan jeg ikke få koblet mine to rottweilere på anlægget, men det går nok. Anlægget er i øvrigt pisse nemt at montere selv, og derefter aktivere det så det er koblet op på Securitas central. Én gang har der været alarm mens ingen var hjemme, det var en IR sensor som åbenbart sensede noget som ikke var der, så Securitas tog det på sin kappe og sendte fluks en ny sensor - fin service. Jeg vil ikke sige Securitas er det bedste, det aner jeg intet om, det var der jeg fik klart det bedste tilbud/aftale, så sådan blev det. Præcis ligesom folk har forskellig opfattelse af bilværksteder, forsikringsselskaber, banker osv, så er jeg hos Securitas til de giver mig en dårlig behandling. har flere gange set G4S vægter holde klar på indfaldsvejene til den by jeg bor i eller kørt rundt. Det er jo fint, men vær sikker på at uanset om du har G4S, Securitas, Sydsec, eller noget helt 10. - så er der INGEN der rykker ud så snart din alarm går. Alle vægtere ønsker ikke at komme til et hus hvor tyvene stadig befinder sig i, og det er heller ikke deres job, så der går et pænt stykke tid før de dukker op på adressen alligevel. I Skurup har Securitas faktisk en station, ca. 2½ km fra min adresse, og jeg garanterer dig at de ikke står her 2 min efter de har ringet til mig og sagt alarmen er gået, og jeg så fortæller dem at der ingen hjemme er. Det er dog nice at vide at der ikke går 4 timer inden de kommer og lukker huset tæt igen. Jeg kan også lige fortælle en historie med G4S fra i sommers (ikke for at nedgøre G4S, kunne lige så godt have været Securitas). Vi har ikke rigtig nogle naboer herude på markerne, men der ligger ét hus 100 meter fra vores (vi kalder dem alligevel for vores nabo). Jeg gik i sommers og byggede brændeskur, og pludselig gik alarmen i deres hus, så jeg røg derhen med min hund i den ene hånd, og min 38 cm mag-lite i den anden. Falsk alarm, en bil fra G4S ankom 65 min senere, og de havde ikke kunne få fat på beboerne (det havde vi heller ikke kunne). De kom dog hjem 5 timer senere, hurra så kunne vi sove for den skide alarm. For lige at runde den af, så skulle naboen til Norge dagen efter i en uges tid. De kørte om morgenen, og kl. 18 samme aften gik alarmen igen, så jeg røg derop igen med værktøj #1 og #2 ved min side, falsk alarm, præcis som dagen inden.. Ventede på G4S, men de kom ikke... Lod min hund være ude i haven, og efter lang tid (længere tid en dagen inden) begyndte min hund at gå amok, og så var der ligesom aktivitet ovre hos naboen, G4S var ankommet.. Jeg løb derhen og snakkede med dem, det eneste de kunne sige var at de ikke kunne gøre noget. Alarmen lød uafbrudt i 3 døgn, indtil man havde fået fat på naboen, og de fik kørt hjem fra Norge.. Der var fejl på deres anlæg, men uheldigt det lige skete mens de var i Norge, og ikke rundt om hjørnet. Jeg var ovre og tjekke deres hus hver 2. time i 3 døgn undtagen om natten, efter som der er helt stille herude, bortset fra deres alarm som 24/7 nærmest bare stod og indikerede med kæmpe neon bogstaver i lyd: HER ER INGEN HJEMME, OG G4S VED DET ER EN FEJL SÅ DE KOMMER IKKE FØR EJERNE KOMMER HJEM!! de kom endda ud og fjernede alarm mærkerne alle steder. Selvfølgelig fjerner de deres dekaler, når abonnementet ophører, det er jo logik. Jeg ejer som nævnt selv mit anlæg, men skulle jeg en dag opsige mit Securitas abonnement, så skal dekalerne stadig fjernes fra mit hus.. Ingen alarmselskaber vil da yde en gratis præventiv virkning på dit eller mit hus, med mindre vi betaler for det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Vi overtog sælgers abonnement på securitas og er godt tilfredse med dem. Vi tog på weekend og satte selvfølgelig alarmen på - kattene valgte åbenbart at flytte sig på en bestemt måde så de kunne aktivere rumsensorerne. De ringede fint til os hver gang og kunne fortælle at der var en 'jættestor' kat. Da der havde været lidt rod med at få os registreret ordentligt blev vi lørdag ringet op af deres help desk for at vi kunne få lagt mig korrekt ind i deres system. Især med kattene i hytten er det rart at de lige kan kigge ind i hytten og se vores rod og sige det er kæmpekatten der har bevæget sig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 hvorfor er deres sensor ikke husdyr sikret op til 30kg? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 hvorfor er deres sensor ikke husdyr sikret op til 30kg? Måske fordi børn i 30 kgs vægtklassen godt kan instrueres i at rydde et hus..!? Vores er i hvert fald også til maks 2*10 kg... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Lad mig lige slå fast: jeg har Securitas' date=' OG EJER SELV HELE MIT ANLÆG!! Det er der intet mærkeligt i, efter som det tydeligt fremgår på deres website, at kunden køber og ejer anlægget som en hver anden vare. Jeg betaler fast max pris på 259 sek/mnd, uanset hvor mange extra enheder jeg kobler på systemet (og det er blevet til en del). Min aftale med Securitas blev indgået for et lille års tid siden, så ved ikke om dem der sidder med et gammelt anlæg/aftale, er på en aftale hvor man ikke ejer sit anlæg selv. Men det er i hvert fald forkert, når flere åbenbart skriver at man ikke ejer sit anlæg selv, det kan man sagtens hos Securitas. [/quote']Securitas og Securitas Direct er to forskellige selskaber, men dog i familie. Med mit abbonnement hos Securitas Direct er det hele til leje, og er ikke bekendt med at anlægget kan fritkøbes og ejes. Men godt det samme, da jeg har det fint med ikke at skulle vedligeholde det selv. Kald det bare en slags dovenskab jeg betaler mig fra ;) Så der er nu ikke noget med gamle aftaler eller lignende - men bare forskellige selskaber med forskellige varer på hylderne. Du nævner 259,-/md hos Securitas. På deres web står der godt nok 279,-/md - men det er vist en detalje. Bemærkede også lige at de ikke har husdyrssensorer (i kameramodel), men at dette skulle komme her til sommer. Vedr. din 100m-nabo - var det så ikke en idé at du og Sanne fik en nøgle/evt. larm-brik/kod, og kunne stå som sekundære kontaktpersoner ved alarm - og dermed mulighed for at slå systemet fra!? Bare en tanke - og helt sikkert en nattesøvn (eller tre) værd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Jeg synes da umiddelbart, det er nogle höje abonnementsafgifter, I kommer af med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Jeg synes da umiddelbart' date=' det er nogle höje abonnementsafgifter, I kommer af med.[/quote']Hvad betaler du da? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Vedr. din 100m-nabo - var det så ikke en idé at du og Sanne fik en nøgle/evt. larm-brik/kod' date=' og kunne stå som sekundære kontaktpersoner ved alarm - og dermed mulighed for at slå systemet fra!? Bare en tanke - og helt sikkert en nattesøvn (eller tre) værd.[/quote']Nu er det desvärre ikke nogen vi snakker så meget med längere -kvinden kom i tanke om at hun var allergisk mod hunde da Shankly ikke var hvalp längere:laugh: Så synes ikke det er vores beslutning at tage:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Nu er det desvärre ikke nogen vi snakker så meget med längere -kvinden kom i tanke om at hun var allergisk mod hunde da Shankly ikke var hvalp längere Ah...ja, det giver jo mening *gg* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Det er jo fint, men vær sikker på at uanset om du har G4S, Securitas, Sydsec, eller noget helt 10. - så er der INGEN der rykker ud så snart din alarm går. Alle vægtere ønsker ikke at komme til et hus hvor tyvene stadig befinder sig i, og det er heller ikke deres job, så der går et pænt stykke tid før de dukker op på adressen alligevel. Jeg har ikke erfaring med G4S udrykning til private adresser i Sverige og skal derfor ikke kunne sige om du har ret, men i kraft af mit erhverv er jeg i Danmark erhvervskunde hos G4S og her kan jeg love dig at de kommer med det samme og absolut ikke er nervøse for at støde ind i en tyv. Da det er præcist de samme vægtere der kaldes ud til henholdsvis erhvervs og privatalarmer, så er din påstand om at vægterne skulle være tøvende med at rykke ud til privatalarmer, for at undgå at støde ind i tyven, svært for mig at forestille mig skulle være rigtigt. Men at der kan gå noget tid inden de kommer pga. af afstand og prioriteringer i opgaver er naturligvis rigtigt, ligesom det er et velkendt faktum, at man ikke skal købe alarmer med vægtersupport i håb om at få en tyv pågrebet i så fald stikker man ihvertfald sig selv blår i øjnene. Dog skal det siges at jeg flere gange (igen kun i arbejdssammenhæng og kun i Danmark) har oplevet af G4S vægterne decideret har pågrebet indbrudstyve på min arbejdsplads i gerningsøjeblikket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Hvad betaler du da? under halvdelen; 105/mån - dog koster det 1400/udrykning, hvis det er nödvendigt. Og det er G4S Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 under halvdelen; 105/mån - dog koster det 1400/udrykning, hvis det er nödvendigt. Og det er G4SJeg har frie udrykninger på min aftale - men så kan man jo sige, at jeg bare betaler for det i den højere månedsafgift. Er din aftale med inre eller yttre åtgärd? (går vægteren i huset og tjekker, eller runderer han bare skallen?) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Jeg har ikke erfaring med G4S udrykning til private adresser i Sverige og skal derfor ikke kunne sige om du har ret, men i kraft af mit erhverv er jeg i Danmark erhvervskunde hos G4S og her kan jeg love dig at de kommer med det samme og absolut ikke er nervøse for at støde ind i en tyv. Da det er præcist de samme vægtere der kaldes ud til henholdsvis erhvervs og privatalarmer, så er din påstand om at vægterne skulle være tøvende med at rykke ud til privatalarmer, for at undgå at støde ind i tyven, svært for mig at forestille mig skulle være rigtigt. Men at der kan gå noget tid inden de kommer pga. af afstand og prioriteringer i opgaver er naturligvis rigtigt, ligesom det er et velkendt faktum, at man ikke skal købe alarmer med vægtersupport i håb om at få en tyv pågrebet i så fald stikker man ihvertfald sig selv blår i øjnene. Dog skal det siges at jeg flere gange (igen kun i arbejdssammenhæng og kun i Danmark) har oplevet af G4S vægterne decideret har pågrebet indbrudstyve på min arbejdsplads i gerningsøjeblikket.Jeg går til hundetræning med en som er ved at blive uddannet til vægter, hun arbejder hos securitas, så hun må kende til reglerne her i Sverige. Jeg hører hende ad hvordan reglerne eksakt er her i landet, så kan vi få det opklaret:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Jeg har frie udrykninger på min aftale - men så kan man jo sige, at jeg bare betaler for det i den højere månedsafgift. Er din aftale med inre eller yttre åtgärd? (går vægteren i huset og tjekker, eller runderer han bare skallen?) Det er også indvendigt, og så er det vores eget alarm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2011 Jeg går til hundetræning med en som er ved at blive uddannet til vægter' date=' hun arbejder hos securitas, så hun må kende til reglerne her i Sverige. Jeg hører hende ad hvordan reglerne eksakt er her i landet, så kan vi få det opklaret:)[/quote'] Tak for de gode intentioner SanneJ, men jeg tror ikke at du kan få en Securitas ansat vægter til at sige (uanset om det er tilfældet eller ej) at virksomhedens forretningsgang er, at vægteren skal vente med at dukke op til en indbrud, til de er sikre på at tyven er væk :-) Men skulle det alligevel lykkedes at få din Securitas ansatte bekendte til at sige dette, så vil jeg da gerne melde mig frivilligt til at tage hende under armen og gå til Aftonbladet med historien. Så kan vi dele de 10 000 kr for den gode afsløring i porten, for tro mig, det vil være forsidestof. Prøv at forestil dig hvor mange private alarmkunder der har den klare forventning, at en vægter iler til deres hus i tilfælde af en alarm? Får de mange kunde ødelagt den illusion så vil du se en sand masseflugt af både privat og erhvervskunder væk fra det selskab der evt. måtte indrømme en sådan praksis, uanset om det i praksis er tilfældet eller ej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2011 Tak for de gode intentioner SanneJ, men jeg tror ikke at du kan få en Securitas ansat vægter til at sige (uanset om det er tilfældet eller ej) at virksomhedens forretningsgang er, at vægteren skal vente med at dukke op til en indbrud, til de er sikre på at tyven er væk :-) Men skulle det alligevel lykkedes at få din Securitas ansatte bekendte til at sige dette, så vil jeg da gerne melde mig frivilligt til at tage hende under armen og gå til Aftonbladet med historien. Så kan vi dele de 10 000 kr for den gode afsløring i porten, for tro mig, det vil være forsidestof. Prøv at forestil dig hvor mange private alarmkunder der har den klare forventning, at en vægter iler til deres hus i tilfælde af en alarm? Får de mange kunde ødelagt den illusion så vil du se en sand masseflugt af både privat og erhvervskunder væk fra det selskab der evt. måtte indrømme en sådan praksis, uanset om det i praksis er tilfældet eller ej.Ach so :) Jeg troede ikke de var ude på at snyde kunderne, men faktisk at det var rent praksis... Jeg hører hende nu alligevel ad, nu bliver jeg jo nysgerrig, når det åbenbart er så "betændt" et emne ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2011 Hvis det var "common knowledge" at vägterne venter 30-60 minutter for at undgå tyven, hvorfor har det så en afskräkkende effekt på selve tyvene? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2011 Hvis det var "common knowledge" at vägterne venter 30-60 minutter for at undgå tyven' date=' [b']hvorfor har det så en afskräkkende effekt på selve tyvene?Fordi der vil stå en alarm og tude med 130db og tiltrække opmæksomhed? Fordi de ved at de risikerer politiet dukker op ret hurtigt, hvis en billedsensor registrerer ubudne gæster (og en kontrolopringning ikke besvares med aktuelle kodeord). Fordi de ved at det er meget nemmere at finde et hus uden alarm nede ad vejen. Tror sagtens jeg kunne komme på flere. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites