Jump to content
DanskSvenskeren

Pas på bilsvindlere!!!

Recommended Posts

Hvis i prøver at sælge jeres bil i Sverige og denne gut ringer så læg på: Rolf Juliano Boban Jovanovic Friman (Eller bare Bob Friman) Jeg var så uheldig at støde på ham ved et bilsalg hos Audi i Malmø da jeg alligevel skulle have min bil til reperation. Han prøvede en tur i den, kom tilbage og var meget interesseret. Vi aftalte at når bilen var lavet ville jeg kontakte ham så vi kunne lave en handel. Problemet var bare at Bob valgte at køre forbi Audi da bilen var færdig, hente den og pist væk var den. Audi vil ikke gøre noget, politiet kender ham alt for godt i forvejen og jeg står tilbage med en kæmpe gæld. Nu kan jeg så bruge en formue på at sagsøge Audi, hyre detektiver til at finde bilen osv osv, så gør jeg selv den tjeneste at lægge på hvis denne mand ringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og efter lidt mere google'ri: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=230172&sida=3 " Personnummer Namn Rolf Juliano Boban Jovanovic Friman Adress Trelleborgsgatan 7 B Postnummer 21435 Ort Malmö Betalningsanmärkningar Antal Summa (SEK) Anmärkningar Allmänna Mål 1 950 Anmärkningar Enskilda Mål 1 155 000 Anmärkningar Total 2 155 950 Utmätning Ja Skuldsanering Nej Skuldsaldo Antal Saldo (SEK) Allmänna Mål 4 5 163 Enskilda Mål 2 432 402 Total 6 437 565 kr i skuld " Kræver vist ikke den store detektiv... (Dermed ikke sagt at han bor der længere, men kunne jo være)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må vel være Audi Malmøs ansvar, at de har givet din bil væk til en anden en dig, og så må de erstatte den. Har Audi Malmø ikke en tyveriforsikring, som dækker? Jeg har nogen gange undret mig over hvorfor man ikke skal vise kørerkort, ID eller lign., når man kommer og skal afhente en bil til nogen hundretusinde på et værksted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total 6 437 565 kr i skuld
Jøsses - manden er stort set kun lige blevet myndig, og han skylder allerede 6½ million væk pga. sin svindel. Kan man ikke bare bure tumpen inde og smide nøglen væk? Eller aflive tumpen med det samme - det må være det billigste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tage fat i Motormannens jurister... Omgående blive medlem, hvis ikke du er det i forvejen.. Audi/VW Malmø er nogle bæster... og de bliver sikkert ved med at benægte at det er dem der evt. skal dække... Så for at være på den helt rigtige side, så hiv fat i Motormannen... Deres juridiske rådgivning er gratis..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jøsses - manden er stort set kun lige blevet myndig, og han skylder allerede 6½ million væk pga. sin svindel. Kan man ikke bare bure tumpen inde og smide nøglen væk? Eller aflive tumpen med det samme - det må være det billigste.
Tror kun det er SEK 155.950 i anmärkninger, samt SEK 437.656 i gæld. Men det er dog stadig for meget, og gutten gør ikke meget for at gemme sig tilsyneladende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved nærmere eftertanke, så tror jeg faktisk jeg godt ved hvem den mand er, der bliver linket til på facebook... Haha den er god den her - beskriver lige hele forløbet... Gutten der kontakter en af vores bekendte, K, da han er interesseret i at købe hans E60 M5'er... Fair - så mig og T tager med paret ind og besøger ham - på trelleborgsgatan... Gutten er meget fin i tøjet - og prøver at ligne en businessguy.. Han kigger dårlig nok på bilen, behøver ingen prøvetur og siger den er nok fin nok.. Vi tager så med ham op i lejligheden, for at kigge på diverse papirer.. Papirerne er jo i orden - men han tager sig dog lige tid til at kigge det igennem... Han forklarer så, at han rent faktisk kører et bilfirma... Hvor han indkøber dyre biler og finder en køber til dem.. Han ville gerne give den pris K havde sat bilen til salg for.. Dog havde han endnu ikke fundet en køber til bilen.. Hans forslag var så: Han skulle have bilen i en måned, mens den stadig stod i K's navn.. havde han ikke fundet en køber inden denne måned udløb, ville K få bilen tilbage + 20 % af det bilen var tilsalg for... (lidt ligesom om det skulle kompensere for denne måneds tid)... Han havde så en hjemmelavet kontrakt, som var MEGET hjemmelavet... nu kan jeg godt nok ikke præcis huske hvad der stod - jeg kan bare huske at jeg tænkte, at dét der, skal der bare ikke skrives under på... Kontrakten var ikke særlig konkret og manglede ligesom det reelle i det... Da K vender sig til os, og spørger hvad vi synes - siger jeg med det samme at det skriver han bare ikke under på... Ham gutten bliver så ved med at presse på og fordreje forslaget, så det bliver en smule anderledes for hver gang... til sidst kommer der så en anden gut ind i rummet... de taler så deres eget sprog (MEGET suspekt) og man kan mærke på gutten at han bliver sur og meget meget ængstelig... Der blev heldigvis ikke skrevet under og vi kunne heldigvis forlade stedet i ro og fred... T har for nogle år siden haft de forkerte kontakter til de forskellige familier (bander) der er herovre... Bl.a. den Albanske Liga... og ham der kom ind i rummet, havde T mødt før via den albanske liga... Og eftersom lige netop dén familie er syge i potten - så er ham svindleren ret godt beskyttet... tror ikke politiet har en chance for at ramme ham desværre...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han prøvede en tur i den, kom tilbage og var meget interesseret. Vi aftalte at når bilen var lavet ville jeg kontakte ham så vi kunne lave en handel.
Det er sgu surt nok for dig. Hvad var Audi's kommentar til at have udleveret bilen til en helt fremmed mand? Du skrev, at han prøvede en tur i bilen - forhåbentligt sad du med i bilen under prøveturen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville tage fat i Motormannens jurister... Omgående blive medlem' date=' hvis ikke du er det i forvejen.. Audi/VW Malmø er nogle bæster... og de bliver sikkert ved med at benægte at det er dem der evt. skal dække... Så for at være på den helt rigtige side, så hiv fat i Motormannen... Deres juridiske rådgivning er gratis..[/quote'] Nope - de kan ikke hjælpe særligt meget i sådan en sag. Dette skyldes, at MM ikke har møderet i Retten, hvorfor man i givet fald alligevel skal have fat i en advokat. Check forsikringen om de vil hjælpe dig !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nope - de kan ikke hjælpe særligt meget i sådan en sag. Dette skyldes' date=' at MM ikke har møderet i Retten, hvorfor man i givet fald alligevel skal have fat i en advokat. Check forsikringen om de vil hjælpe dig ![/quote'] Det ved jeg... Men så kan de squ da gøre forarbejdet - så man ved helt konkret hvad en pisse dyr advokat skal gøre for en.. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror kun det er SEK 155.950 i anmärkninger' date=' samt SEK 437.656 i gæld. Men det er dog stadig for meget, og gutten gør ikke meget for at gemme sig tilsyneladende.[/quote'] ah ok - første ciffer var antallet af sager, så er det lidt mere forståeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ny bundrekord for Audi Malmö Nu har vi jo ret mange tråde herinde på debatten, der omhandler Audi Malmös elendige service, kundskaber og makværk. Så det undrer ikke at de kan finde på lidt af hvert. Men at udlevere nøglerne til en bil direkte til en kendt bilsvindler i stedet for ejeren selv - det må da være en eller anden form for ny rekord i stupiditet ?? :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har vi jo ret mange tråde herinde på debatten, der omhandler Audi Malmös elendige service, kundskaber og makværk. Så det undrer ikke at de kan finde på lidt af hvert. Men at udlevere nøglerne til en bil direkte til en kendt bilsvindler i stedet for ejeren selv - det må da være en eller anden form for ny rekord i stupiditet ?? :rolleye:
Hah :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men at udlevere nøglerne til en bil direkte til en kendt bilsvindler i stedet for ejeren selv - det må da være en eller anden form for ny rekord i stupiditet ?? :rolleye:
Tja...eller den ene ryg klør den anden. Bare en idé - ikke noget jeg har noget som helst belæg for at påstå...andet end at det ikke overrasker mig med de padder derude. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites