Jump to content
testeren

Broen er lukket pga. strømsvigt (03-06-2011)

Recommended Posts

Jeg priser mig lykkelig for' date=' at jeg har haft fri i dag. Jeg var EKSPLODERET, hvis jeg var blevet fanget i dette. :mad: Sidst det skete, var jeg lige ved at ringe til en mægler og bede dem sætte huset til salg, så vi kunne rykke til Sjælland i stedet. Den bro drives SÅ pisse hjernedødt. Hvorfor ikke bare sende folk af sted i "klumper" med politiet forrest (som også foreslået af 'ice' tidligere i tråden)?!? Det kan KUN være broens mistede overfartsindtægt, som har sat en stopper for den simple idé. :mad:[/quote'] Jeg har valgt at få et arbejde i Sverige pr. 1. juli til det samme efter skat som i Danmark :th2: så slipper jeg for broen fremover! Men jeg føler med alle jer, som sad fast.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde været så søde at tage ungerne med på en shoppedag i Kæbenhavn nu skolen var lukket. Det tror jeg aldrig de kommer til at glemme. Kl.16 tager vi toget fra Nørreport. Vi når næsten ud til Tårnby da togføren meddeler at broen er lukket og toget kommer til at stoppe i Kastrup hvor vi kan komme med nogle erstatningsbusser. Der går over 30 min før toget fører ind til Kastrup. I Kastrup ved ingen noget. Ikke engang alle de busser der holder der. Jeg ringer til DSB first da der ikke en nogen information på Kastrup. De fortæller at broen også er lukket for biler. Vi køber en billet til Helsingborg istedet og hopper på et tog mod København. Toget kommer ikke langt. Der er kaos på hovedbanen og der er ikke plads til togene. Det viser sig at de fleste tog kun kører imellem hovedbanen og Kastrup fordi der mangler togfører. Kl.19 kommer vi med et tog der kører til Helsingør. Heldigvis er færgen lige kommet så vi kan gå direkte ombord. I Helsingborg skal vi vente 30 min før vi kan komme med et tog mod Landskrona. Vi var hjemme 21.30. Sikke en dag. Jeg har tidligere pendlet hver dag med tog over broen, og det er jo ikke første gang der er problemer. Men jeg syntes godt nok ikke de lærer noget angående information til passagerene. Og evt kunne det være en ide hvis man kunne høre hvad der blev sagt i højtalerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sydsvenskan siger 18.00' date=' Broens side siger 19.00 og DSB First gutten, som konen lige har snakket med i lufthavnen (hvor perron skiltene viser vej til erstatningsbusser :) ) siger det nok er bedst at tage over Helsingborg. Det er dårlig information, så man kan tage og føle på det.[/quote'] Jeg har svært ved at tro at det kan betale sig at tage over Helsingør. De fleste 'fejl' bliver trods alt løst inden for et par timer, hvilket gør turen nord over lidt ekstrem (med mindre man da bor tilstrækkeligt langt nordpå) ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver mere og mere glad for at mit arbejde holdt lukket på dagen efter kristi himmelfart og jeg benyttede lejligheden til at rejse væk på forlænget weekendferie. Men var dette her sket torsdag morgen var jeg ikke kommet af sted. Hvis der var retfærdighed til burde broen og/eller DSB First være erstatningspligtig overfor dem som mister en hel ferie når de laver nogen af disse her mange timers forsinkelse. Man skal naturligvis indlægge en hvis tidsbuffer på mindst ½ time, hvis man skal med tog til lufthavnen, men man kan jo ikke tage afsted et halvt døgn i forvejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan broen jo ikke gøre for, at der har været strømsvigt, ej heller kan DSB first... og netop derfor gælder rejsegarantien nok ikke.. Uforudsete ting som de ikke er skyld i, er de ikke erstatningspligtige ved... De kalder det noget specielt, kan ikke lige huske det nu... Men alt var helt normalt, da jeg kørte over.. Den var lidt i ni da jeg satsede på at tage over... Og der var det som en helt almindelig dag..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kan broen jo ikke gøre for' date=' at der har været strømsvigt, ej heller kan DSB first... og netop derfor gælder rejsegarantien nok ikke.. Uforudsete ting som de ikke er skyld i, er de ikke erstatningspligtige ved... De kalder det noget specielt, kan ikke lige huske det nu... [/quote'] Force majeure? De var jo heller ikke skyld i at sporskiftene frøs til i vinters, eller at der var problemer med signalsystemet da citytunnelen åbnede, men de gav erstatningsrejser alligevel. Jeg tager chancen og sender en forsinkelsesblanket ind.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Force majeure? De var jo heller ikke skyld i at sporskiftene frøs til i vinters, eller at der var problemer med signalsystemet da citytunnelen åbnede, men de gav erstatningsrejser alligevel. Jeg tager chancen og sender en forsinkelsesblanket ind.
Nu er der også forskel på at erstatte sine kunder med en garantibillet, eller erstatte en hel families flybilletter. Man kan ikke gøre DSBfirst/Skånetrafiken erstatningsansvarlig fordi man ikke nåede sit fly fordi der mangle strøm på broen eller fordi vigtige sikkerhedssystemer var ude af drift og togene derfor ikke kunne køre. Det er vel ikke så mærkeligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det værste er jo at det hele virkede undtagen deres kameraer og bomanlægget.....
Alt andet virkede ... mener du at betonen stadig stod ? =) Overvågning giver mening hvis noget går galt, men vi har trods alt en del motorvejsstrækninger uden overvågning. Desuden er det da utroligt at de ikke har nogle generatorer hvis disse systemer er så kritiske for at støbt beton kan udføres sit arbejde ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi jo selv valgt at bo herovre, og dermed være afhængige af den pokkers bro. Og egentlig er vi jo pokkers r**-forkælede, når der skal så lidt til inden vores hverdag vælter. Enig i at det er u-fedt - men måske vi skulle se lidt indad, hvis vores daglige (tålmodigheds-)buffer tømmes på under en time. Broen er ikke en menneske-ret, selvsom vi ofte ophøjer den til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jesper....man kan godt høre du ikke har børn du skal hente fra børnehave.
Det var præcis den kommentar jeg forventede ville komme først ;) Læs mit indlæg igen, og se hvor godt din kommentar egentlig passer ind i mit spørgsmål :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er egentlig ligeglad med min egen tid, for den er jeg selv herre over, men når jeg ikke kan hente mine unger pga. broen, så blir jeg gal! Gudskelov havde jeg fri igår, ellers havde i læst om en biljagt på Øresundsbroen igår.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jesper....man kan godt høre du ikke har børn du skal hente fra børnehave.
Men Brian -det kommer vel næppe som en overraskelse for dig at du kan stå med skægget i postkassen, hvis broen lukker og du skal hente børn? Kan du med fuld alvor påstå at den tanke ikke har strejfet dig??? Jeg har da selv en aftale med et danskerpar i byen at de kan ringe til mig, hvis situationen opstår. Det er meget muligt du bliver gal, men det er ikke skide konstruktivt vel:p Så det er bare igang med at finde et muligt "offer" du -det er jo næppe sidste gang broen klokker i det jo:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde heldigvis ferie hele denne uge, så jeg var allerede hjemme i Malmø. Hvad jeg finder idiotisk ved sådanne fejl her, er at det er noget man kan planlægge sig ud af, især hvis man har oplevet fejlen tidligere og derved burde have lært af den. Strømafbrydelse på sikkerhedssystemerne? UPS/dieselgenerator. Som der jo skrives i avisen tyder det på at strømafbrydelsen i sig selv ikke var det store problem, men at personalet ved broen havde problemer med af få deres udstyr startet op efterfølgende. Så størstedelen af dette problem hvis Brokonsortiet havde lært af tidligere fejl og fået sat UPS/nødgeneratorer ind. Hvis der er tekniske problemer med togene eller infrastrukturen til togene, indsættes erstatningsbusser (hvis man er heldig og som regel først efter flere timers undskyldninger). Hvis der er tekniske problemer med en færge, går jeg ud fra en anden færge sættes ind. Hvis der er problemer med bilen tager man en anden bil (eller toget, eller færgen). Er der problemer med broen så er alle bare fucked, undtagen færgen. Bare ærgelig at færgen er et par timers kørsel væk. Ang. erstatning af flyrejser mv. så er jeg enig at brokonsortiet og DSB First mv. burde have en forsikring der dækker sådan noget. Men jeg mener at en alm. rejseforsikring rent faktisk dækker det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Korrekt, men en fredag i Kr. Himmelfartsferien er ikke en hverdag i mine øjne.... Så de muligheder vi havde, såfremt jeg ikke havde været hjemme allerede, var udtømte. Derfor min hidsighed.... Og et stykke infrastruktur lukker man ikke bare selvom man ikke har kameraer osv kørende. Så finder man alternativer til overvågningen lynhurtigt! Men det virker ikke som om broen har en plan B for noget som helst.

Men Brian -det kommer vel næppe som en overraskelse for dig at du kan stå med skægget i postkassen, hvis broen lukker og du skal hente børn? Kan du med fuld alvor påstå at den tanke ikke har strejfet dig??? Jeg har da selv en aftale med et danskerpar i byen at de kan ringe til mig, hvis situationen opstår. Det er meget muligt du bliver gal, men det er ikke skide konstruktivt vel:p Så det er bare igang med at finde et muligt "offer" du -det er jo næppe sidste gang broen klokker i det jo:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Havde heldigvis ferie hele denne uge, så jeg var allerede hjemme i Malmø. Hvad jeg finder idiotisk ved sådanne fejl her, er at det er noget man kan planlægge sig ud af, især hvis man har oplevet fejlen tidligere og derved burde have lært af den. Strømafbrydelse på sikkerhedssystemerne? UPS/dieselgenerator. Som der jo skrives i avisen tyder det på at strømafbrydelsen i sig selv ikke var det store problem, men at personalet ved broen havde problemer med af få deres udstyr startet op efterfølgende. Så størstedelen af dette problem hvis Brokonsortiet havde lært af tidligere fejl og fået sat UPS/nødgeneratorer ind. Hvis der er tekniske problemer med togene eller infrastrukturen til togene, indsættes erstatningsbusser (hvis man er heldig og som regel først efter flere timers undskyldninger). Hvis der er tekniske problemer med en færge, går jeg ud fra en anden færge sættes ind. Hvis der er problemer med bilen tager man en anden bil (eller toget, eller færgen). Er der problemer med broen så er alle bare fucked, undtagen færgen. Bare ærgelig at færgen er et par timers kørsel væk. Ang. erstatning af flyrejser mv. så er jeg enig at brokonsortiet og DSB First mv. burde have en forsikring der dækker sådan noget. Men jeg mener at en alm. rejseforsikring rent faktisk dækker det?
Rejseforsikringe dækker ikke den slags...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites