øresunds 10 Anmeld indhold Skrevet June 2, 2011 Jeg har for første gang i de 5 år jeg har boet her, fået en dekleration fra skatteverket. I forummet herinde fik jeg mig læst frem til at jeg sku angive min løn (arbejder i dk) og mine renteudgifter, det gjorde jeg så. Har så fået et brev ind, hvori der står at, "skatteverket beslutar at ta upp xxx.xxx till beskattning i sverige". Det jeg så kan forstå ud fra dette er at jeg også skal betale skat i sverige eller hvorn hænger dette sammen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2011 Øhhhh - din danske løn på den svenske selvangivelse? Det er rigtigt at du kan fratrække dine danske renteudgifter. Men din danske løn hører ikke hjemme på den svenske del. /Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
øresunds 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2011 jeg har slet ikke angivet mine danske renter, mine svenske renter stod der i forvejen, jeg har på en af felterne skrevet hvad jeg fik i løn i dk og i noterne at jeg arbejder i dk, dvs at det skulle jeg ikke have skrevet eller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2011 Svenskerne tror nu du har tjent penge i Sverige, eftersom du har anført din danske løn. Du må nok hellere få ringet til dem, inden skattemaskineriet kommer for godt igang. ;) Renteudgifter kan fratrækkes i begge lande. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites