Jump to content
ronny85

Pendle eller broen

Recommended Posts

Hej Hvormange af jer kører dagligt over broen. Kunne i finde på at tage toget fra landskrona til city i kbh? Eller parkere bilen ved malmø st. Toget er helt klart det billigste Hvad vil i andre sige?
De fleste af os har nok forsøgt os med toget på et tidspunkt, inkl. undertegnede. Det var dog en del år tilbage - og jeg holdte det ud i et lille år. (og det var endda kun fra Malmö <-> Kgs. Nytorv) Derefter vandt bilen, på trods af den ekstra udgift. Mit liv er for kort (og mageligt) til forsinkede og overfyldte toge - punktum. Jeg har ikke forsøgt mig fra min nuværende adresse, eftersom mine arbejdstider har ændret sig væsentligt...plus jeg også er rykket ud af city. Landskrona til Kbh? Tja...kommer jo an på hvilket tidspunkt af døgnet, og hvor din destination ér i Kbh. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge - medmindre jeg fik en pludselig trang til at sidde tre-fire timer i et tog hver dag ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke rigtig, du sparer noget hverken tidsmæssigt eller økonomisk ved at parkere i Malmö og tage toget derfra. Valget står reelt mellem at køre bil hele vejen eller tog hele vejen. Du kan jo prøve toget i en måned eller to og gøre dig dine egne erfaringer. Men det er ikke for folk med sarte nerver eller med små tidsmarginaler. Til gengæld kan det hurtigt blive noget nær gratis at køre i tog, da du hurtigt vil opnå at få en bunke pendlergarantibilletter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog toget i lidt over et år fra Svågertorp / Hyllie til Kongens Lyngby... og tit og ofte var det det rene helved synes jeg.. Jeg brugte alt imellem 3-5 timer på transport om dagen... Hvor jeg nu i bil maks bruger 1½ time om dagen... Så ja, det kommer lidt an på hvor du skal hen i kbh..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har taget toget siden jeg flyttede til Sverige i januar 2009 fra Svågertorp/Hyllie til KBH. Synes ikke rigtigt der noget at klage over, undtagen december sidste år hvor de swappede station fra Svågertorp til Hyllie, men da var det også et helvede :-) Mine forhendeværende kollega har gjort det i flere år end jeg og han gør det forsat til Valby.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I går var der fx totalt kaos pga. strømsvigt' date=' og der blev indsat busser mellem Kastrup og Malmö C.[/quote'] I går fik undertegnede lov til at sidde i et stillestående tog i præcist 4 timer og 19 minutter, 50-60 meter fra Häljarp station. Det var på en "vagnbrist" dag, så der manglede et togsæt, og toget var fyldt til randen. Folk byttede heldigvis lidt mellem at sidde og stå op, men for helvede da det kan man da ikke byde sine kunder. Heldigvis skinnede solen ikke, men det kunne den let have gjort. Så tror jeg faktisk jeg havde tyet til en af de der nødhamre for at komme ud gennem et vindue... At så trafiklederen ikke kunne sanse at lade toget køre 50 meter frem og lade folk komme ud fatter jeg slet ikke. De kriminelle der driver foretagendet burde straffes for frihedsberøvelse af alle passagerer i et stk. overfyldt Öresundstogsæt. Hvis der fandtes en 'hvad er din alletiders værste oplevelse med dsbfirst' tråd herinde, så ville det nok være min posting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tager toget ½årligt, når det er godt vejr, når man kan cykle til stationen og bilen det andet ½år når det er dårligt vejr Jeg vil sige at med 10. min drift så har jeg ikke oplevet de store problemer, men det kan være held, men ihvertfald bedre end da stationen hed svagertorp..... Det er dog underligt at de har lavet hyllie så det blæser MAX ind uanset hvor lidt blæst der er....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Hvormange af jer kører dagligt over broen. Kunne i finde på at tage toget fra landskrona til city i kbh? Eller parkere bilen ved malmø st. Toget er helt klart det billigste Hvad vil i andre sige?
Da jeg boede i Landskrona tog jeg toget hver dag. Næsten en times længere transporttid hver vej end fra Malmø. Største irritation jeg havde var at man ikke "bare" kunne tillade sig at rykke sine afgange som man kan når man bor i Malmø, eftersom der kun er (var?) direkte tog fra Kbh til Landskrona hver time, ellers skulle man skifte på Malmø C, og hvis det blev hen omkring efter midnat var det endnu mere vigtigt at man nåede det det sidste tog fra Malmø C til Landskrona omkring kl. 0100-0130 eller hvornår det nu var. Forsinkelser (og magelighed som Gio så fint beskriver det) gør at jeg ikke gider spilde min tid på toget længere, det er efter at have kørt med det 1 år fra Landskrona og 4 år fra Malmø. Hvis jeg kunne stole på togtiderne og en siddeplads hver dag ville jeg tage det igen, fordi det er billigere og (for mig) endnu vigtigere fordi jeg kan læne mig tilbage og sove eller læse. Fremkommelighed med bilen og parkeringsmuligheder når jeg kommer frem er også relevante. Jeg har heldigvis kun ca. 30 minutters transport fra hjem til arbejde uden for myldretid (har fleksible arbejdstider, så har blot rykket arbejdstiden 1 time) (mod ca. 1 time med bus/tog/metro) og har parkeringskælder på arbejdet. Hvis jeg skulle til at parkere ved eks. Bellacenter eller Ørestad og tage toget ind, så ville jeg nok også overveje toget igen. Det er jo endnu en (dyr) ekstraudgift for at tage bilen. Hvis jeg skulle vælge mellem at køre bil fra Landskrona til Malmø og tage toget videre end at tage bilen hele vejen, så ville jeg tage bilen hele vejen, ganske simpelt fordi jeg så ikke skulle betale for parkering OG tog, men udskifter det for en dyrere og mere bekvem brobizz.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager nu stadig toget. Den seneste 1½ måned har det kørt nogenlunde - der sker de samme dumme ting morgen og eftermiddag, og det giver ofte en 5-10 minutters forsinkelse, men efter at der er kommet 10 minutters drift i myldretiden og sneen er forsvuindet bliver det sjældent mere voldsomt end det - jeg har kun været ude for en enkelt alvorlig forsinkelse i løbet af de sidste 20 dage. Nu kører jeg også på strækningen Malmö C til København H; i myldretiden hvor der ikke er noget at spare tidsmæssigt ved at køre i bil. Og jeg har købt 1.klasses kort så jeg næsten altid kan få en siddeplads på "sild i en tønde" afgangene. Skal man til at skifte mellem toge ville jeg være noget mere betænksom. Men nu nærmer vi os sommeren hvor ferieafløserne skal styre showet og der kommer "solkurver" på skinnerne :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
puha. Ikke godt med toget. Bliver helt bange for at tage toget nu! Jeg arb 12 timer ved amager. ca 3 til 4 gange om ugen. Vil i anbefale mig en bil frem og tilbage, eller bare toget?
Er de arbejdsdage sammenhængende? I så fald = BIL! Men du kan jo egentlig bare prøve turen af i en periode - så er du jo nok blevet overbevist/klogere om tidsforbrug i netop din situation. Nogle nyder jo at bumle i toget, mens de savl-snorker iført iPod. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gammel tråd. Vækker den kun halvt i live! Hvad sparer jeg! Med det off. tog jeg tog kl 17. I bil kører jeg 17:45. Jeg vil nok mene, at det er hurtigere med tog til kbh, end med bil. Fx. tager det mig ca 30/40 min til betalingsanlæget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gammel tråd. Vækker den kun halvt i live! Hvad sparer jeg! Med det off. tog jeg tog kl 17. I bil kører jeg 17:45. Jeg vil nok mene, at det er hurtigere med tog til kbh, end med bil. Fx. tager det mig ca 30/40 min til betalingsanlæget.
Der mangler noget information min gode herre. Er det stadig landskrona til amager?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved ikke helt hvordan den tekst skal læses. Hvad sparer du? Snakker vi tid eller penge? Baseret på konteksten gætter jeg på tid. Hvis man snakker penge er der stor besparelse på at tage toget. Tror det var omkring 40000 kroner ekstra udgift om året ved at tage bilen (bro, brændstof, fradrag medregnet). Ang. tid; hvis jeg kun læser din tekst baseret på tidspunkterne du skriver, læser jeg det som om at bilen er 45 minutter hurtigere (jeg læser det som om du kører 45 minutter senere hjemmefra). Men du skriver at toget er hurtigere end bilen? Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Toget er hurtigere fra landskrona til amager. Jeg sparer 45 min, ved at kører i bil(pendler i en alfa 156 2.0 benz) så det koster mig vel 3000-4000 kr(overnatter nogle gange i DK) Og fik kun et beskedent højere beløb, for bil(når man pendler med bil)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites