skov76 10 Anmeld indhold Skrevet May 30, 2011 Jeg kører fra Västra Hamnen til Lyngby og ville høre om der eventuelt var nogle der vil køre med? På denne måde kan vi begge reducere vores transportomkostninger... Jeg er fleksibel med hensyn til hvornår vi kører fra Malmø - kører dog fra Lyngby ved 16-16.30 tiden (de fleste dage). Jeg kan hente på vejen til broen og er også fleksibel såfremt du arbejder lidt fra Lyngby. Ring eller skriv hvis du er interesseret - så kan vi snakke detaljer. Mvh Mikkel - +45 2480 3018 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2011 Jeg kører fra Bunkeflostrand til Lyngby også... Men synes bare der er et lille problem omkring det med fradrag så :)... Der er jo kun en der kan få dette.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2011 Det er kun på broudgiften....ikke på selve km. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2011 Det er kun på broudgiften....ikke på selve km. Ja sorry, også det jeg mente :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2011 Hvordan kan det være svært? Hvis man deler broafgiften pr. tur, så er det vel minus de ca. 16 kroner fradraget er værd, før man deler udgiften. Det eneste tidspunkt hvor regnestykket bliver giftigt er hvis man har bruttofinansieret bizz, for så er det ikke fradrag i den faste skattesats, men gevinsten ligger i ejerens yderste skattekroner / topskat, og bliver derfor afhængig af 'ejerens' indtægt. Så når man skal fraregne inden deling, så bliver det langt mere komplekst Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2011 begge får vel også fradrag, den ene får 50 km for at køre i egen bil Den anden får 8 kr for at køre med, dvs. man får præcis det samme som hvis man tog toget i fradrag, så hvis 4 personer arbejde samme sted, kunne det rigtigt godt betale sig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2011 begge får vel også fradrag, den ene får 50 km for at køre i egen bil Den anden får 8 kr for at køre med, dvs. man får præcis det samme som hvis man tog toget i fradrag, så hvis 4 personer arbejde samme sted, kunne det rigtigt godt betale sig.Forklar lige hvorfor passagerer i en bil skulle få 8 tog-kroner i fradrag!? *gg* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2011 Så vidt jeg ved, så får passagere ikke fradrag for broen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2011 Så vidt jeg ved' date=' så får passagere ikke fradrag for broen...[/quote']/mangler en "Like"-knap ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2011 Begge får km-fradraget og den med bizz'en får brofradraget. *S* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2011 Der var et lignende spørgsmål fra skat (told og skat) i 07 som dette her: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789789&vId=0 Jeg ringede til skat og hørte om kollektiv trafik kunne være hvis flere kørte sammen i en bil og de svarede ja. jeg har fratrukket og fået godkendt mit kørelsfradrag lige siden og jeg er endnu været til torskegilde hvert år jeg har boet herovre undtagen i år.... De 8 kr bruger man jo til at betale den som kører bilen, hvor man ellers lægger dem i bus/tog...... De 8 kr får man jo fordi man er passager i et tog, hvorfor skulle en bil være anderledes? I aftalen er der ikke defineret at den kollektive trafik SKAL være toget, men der er defineret at det kun er 1 der kan få brofradraget på 50 kr, alle andre kan få det på 8 kr. En af mine venner har fået samme svar og fratrækker de 8 kr. x 2 når han kører med sin fætter over dagligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skov76 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2011 Jeg kan bestemt forstå at fradraget (brobizz) er rart at få med - men den store omkostning i min verden er de bilrelaterede omkostninger (altså afskrivninger, brændstof og til dels forsikring der også er kørselsbestemt):-D). Hvis man istedet for 20 ture frem og tilbage "kun" kører 5, så må der immervæk været sparet en del. Dertil kommer km fradraget (hjem-arbejde, i dette tilfælde ca. 130 km retur), som man som passager stadig får selv om man ikke er chauffør. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites