Jump to content
skov76

Malmø - Lyngby (og omegn)

Recommended Posts

Jeg kører fra Västra Hamnen til Lyngby og ville høre om der eventuelt var nogle der vil køre med? På denne måde kan vi begge reducere vores transportomkostninger... Jeg er fleksibel med hensyn til hvornår vi kører fra Malmø - kører dog fra Lyngby ved 16-16.30 tiden (de fleste dage). Jeg kan hente på vejen til broen og er også fleksibel såfremt du arbejder lidt fra Lyngby. Ring eller skriv hvis du er interesseret - så kan vi snakke detaljer. Mvh Mikkel - +45 2480 3018

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan det være svært? Hvis man deler broafgiften pr. tur, så er det vel minus de ca. 16 kroner fradraget er værd, før man deler udgiften. Det eneste tidspunkt hvor regnestykket bliver giftigt er hvis man har bruttofinansieret bizz, for så er det ikke fradrag i den faste skattesats, men gevinsten ligger i ejerens yderste skattekroner / topskat, og bliver derfor afhængig af 'ejerens' indtægt. Så når man skal fraregne inden deling, så bliver det langt mere komplekst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

begge får vel også fradrag, den ene får 50 km for at køre i egen bil Den anden får 8 kr for at køre med, dvs. man får præcis det samme som hvis man tog toget i fradrag, så hvis 4 personer arbejde samme sted, kunne det rigtigt godt betale sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
begge får vel også fradrag, den ene får 50 km for at køre i egen bil Den anden får 8 kr for at køre med, dvs. man får præcis det samme som hvis man tog toget i fradrag, så hvis 4 personer arbejde samme sted, kunne det rigtigt godt betale sig.
Forklar lige hvorfor passagerer i en bil skulle få 8 tog-kroner i fradrag!? *gg*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var et lignende spørgsmål fra skat (told og skat) i 07 som dette her: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789789&vId=0 Jeg ringede til skat og hørte om kollektiv trafik kunne være hvis flere kørte sammen i en bil og de svarede ja. jeg har fratrukket og fået godkendt mit kørelsfradrag lige siden og jeg er endnu været til torskegilde hvert år jeg har boet herovre undtagen i år.... De 8 kr bruger man jo til at betale den som kører bilen, hvor man ellers lægger dem i bus/tog...... De 8 kr får man jo fordi man er passager i et tog, hvorfor skulle en bil være anderledes? I aftalen er der ikke defineret at den kollektive trafik SKAL være toget, men der er defineret at det kun er 1 der kan få brofradraget på 50 kr, alle andre kan få det på 8 kr. En af mine venner har fået samme svar og fratrækker de 8 kr. x 2 når han kører med sin fætter over dagligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan bestemt forstå at fradraget (brobizz) er rart at få med - men den store omkostning i min verden er de bilrelaterede omkostninger (altså afskrivninger, brændstof og til dels forsikring der også er kørselsbestemt):-D). Hvis man istedet for 20 ture frem og tilbage "kun" kører 5, så må der immervæk været sparet en del. Dertil kommer km fradraget (hjem-arbejde, i dette tilfælde ca. 130 km retur), som man som passager stadig får selv om man ikke er chauffør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites