sup3rior 22 Anmeld indhold Skrevet May 28, 2011 Hej folkens, Nu håber jeg der sidder et klogt hoved herinde som kan svare på denne her... I SE skal man jo som firma betale omkring 30% i socialbidrag beregnet ud fra de ansattes løn... Men samtidigt mindes jeg at have hørt noget om at såfremt det var ens eget firma (og man var ene mand) kunne man slippe for det, dvs. man betalte "kun" skatten af ens løn... Jeg har dog ikke haft det helt store held til at finde noget der kan bekræfte den information, ej heller noget om hvordan det i praksis skulle fungere... Nogen herinde som kender noget til det, evt. kan henvise til nogle regler hos relevante myndigheder? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2011 Jeg er ret sikker på at du skal registrere det som personligt for at slippe for det.... Er det et AB eller andet og du er ansat, er jeg sikker på du skal smide ca. 30% oveni. Jeg er på ingen måde sikker i min udmelding, men det er som jeg har forstået det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2011 Det lyder jo rimelig logisk, men håber nogen kender noget til det og kan henvise til et regelsæt som jeg kan konkludere ud fra... Der er jo ingen grund til at flytte sin løn fra DK til SE hvis man udover almindelig skat skal smide de 30 % ekstra... Så giver det jo ingen mening... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2011 Vi har et AB i Sverige, og du skal betale sociale afgifter.... det man kan gøre er at man en gang om året udbetaler vinst på 130.000 med 25% skat, og af det skal der ikke betales sociale afgifter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2011 Vi har et AB i Sverige' date=' og du skal betale sociale afgifter.... det man kan gøre er at man en gang om året udbetaler vinst på 130.000 med 25% skat, og af det skal der ikke betales sociale afgifter.[/quote'] Det er ligesom i DK... Synes bare jeg havde hørt man på en eller anden måde kunne slippe hvis man var ene mand... Om det så var AB eller personligt ejet aner jeg ikke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2012 Vi har et AB i Sverige' date=' og du skal betale sociale afgifter.... det man kan gøre er at man en gang om året udbetaler vinst på 130.000 med 25% skat, og af det skal der ikke betales sociale afgifter.[/quote'] Hvis det er udbytte du mener er det så ikke 30%? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2012 Gælder det også hvis du nu har et holding selskab i DK som du jo har? Du kan jo godt ha' et firma uden ansatte i.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bentper2 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2012 Hej, Hvordan fungerer det med vinst? Er der mere info om det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites