BS 4 Anmeld indhold Skrevet May 23, 2011 Hvad skal man købe? Kan det bwtale sig at købe en mærkemaskine (Stiga) eller bare en noname fra bauhaus? Har en 900kvm grund. Der SKAL være opsamler og budgettet er på 4000skr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2011 900... bom bom. køb en brugt som man kan sidde på hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2011 Har lige solgt min traktor fordi jeg alligevel ikke kan komme rundt over det hele med den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2011 Jeg står selv og tænker på at købe plæneklipper, og er af den overbevisning at man sparer noget på den lange "plæne" ved at købe et kendt kvalitetsmærke, fremfor en NoName fra Bauhaus... Både hvad angår kvalitet og fremtidige reservedele. Se denne test i Gør-Det-Selv bladet, der udkom for nyligt.... Der får Husqvarna LC48V meget ros for dens ergonomi og håndterbarhed, samt den indbyggede rengørings feature. Dog ligger den lidt over dit budget på 4000sek (står til 3995Dkr). http://goerdetselv.dk/vaerktoj/test-af-benzinplaeneklippere MVH Jasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2011 Tænk har også lavet en test, men det kræver abonnement at læse konklussionen http://taenk.dk/test/pl%C3%A6neklippere/testkonklusioner-pl%C3%A6neklippere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2011 Se denne test i Gør-Det-Selv bladet, der udkom for nyligt.... Der får Husqvarna LC48V meget ros for dens ergonomi og håndterbarhed, samt den indbyggede rengørings feature. Dog ligger den lidt over dit budget på 4000sek (står til 3995Dkr). http://goerdetselv.dk/vaerktoj/test-af-benzinplaeneklippereLog ind og hent artiklen Som abonnent på Gør Det Selv har du fri adgang til denne artikel. Er du abonnent på Gør Det Selv, kan du oprette dig som bruger på websitet. Herefter har du gratis adgang til artikler på Goerdetselv.dk* Er du allerede oprettet som bruger, kan du logge ind her. Så må vi jo håbe Brian abonnerer på GDS. ;) (...eller skal en tur i dansker-kiosken indenfor overskuelig fremtid) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2011 Hvad skal man købe? Kan det bwtale sig at købe en mærkemaskine (Stiga) eller bare en noname fra bauhaus? Har en 900kvm grund. Der SKAL være opsamler og budgettet er på 4000skr. Der er 3 at vælge imellem.....en Klippo, en Klippo eller en Klippo!!! Sagde en der har solgt plæneklippere (ikke kun) i 5 år..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2011 Jeg har også før sværget at Klippo var den eneste rigtige, men har ændret opfattelse efter de nyeste Husqvarna maskiner. Husqvarna, Klippo og Jonsered bygges primært samme sted idag. Nu har jeg adgang til en del småklippere via mit job. Godt nok bruges disse proff. og ikke som alm havemaskine, men måske det kan give en indikation: KØB ALDRIG STIGA HELVEDE Vi har en del Husqvarna med Honda motorer M53 pro s(Næsten samme bord som Klippo)- de starter let, også når en ny sæson begynder.(den sværger jeg nok mest til i skrivende stund) Vi har en del Klippo pro 21s (årgang 2007 - 2010)- De starter ikke altid lige let med B&G motor - B&G motorene er de sidste par år begyndt at have en del fejl. Har også en med Honda motor og den kører og starter upåklageligt nu på andet år. Du kan også roligt købe Jonsered da de bygges samme sted som Husqvarna - De er bare lidt billigere, så til en privat have vil jeg mene det er et fornuftigt valg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2011 Tja... Vi har en no-name från Bauhaus med hondamotor, kostade 2500 tror jag för 5 år sen. Vi har 3500 m2, varav ca 1800 är gräs. Den har gått perfekt alla år och startar med en gång på våren fast att vi misshandlar den fullständig, vi byter inte olja och vi låter den stå med bensin över vintern. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2011 Takker for alle indspark. Klippo med opsamler er bare for dyr. Har kigget lidt på Jonsered og der er noget til en fornuftig pris. Så der skal lige googles lidt mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2011 Det blev til en Husqvarna R152SVH (den på linket er dog nyeste model) fra Blocket. 1½ år gammel. Den er sq lækker! Og lidt på baggrund af Michaels melding om at Husqvarna, Klippo og Jonsered blev bygget samme sted. Så blev det denne. Så tak for alle tips. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2011 Jeg har også før sværget at Klippo var den eneste rigtige, men har ændret opfattelse efter de nyeste Husqvarna maskiner. Husqvarna, Klippo og Jonsered bygges primært samme sted idag. Nu har jeg adgang til en del småklippere via mit job. Godt nok bruges disse proff. og ikke som alm havemaskine, men måske det kan give en indikation: KØB ALDRIG STIGA HELVEDE Vi har en del Husqvarna med Honda motorer M53 pro s(Næsten samme bord som Klippo)- de starter let, også når en ny sæson begynder.(den sværger jeg nok mest til i skrivende stund) Vi har en del Klippo pro 21s (årgang 2007 - 2010)- De starter ikke altid lige let med B&G motor - B&G motorene er de sidste par år begyndt at have en del fejl. Har også en med Honda motor og den kører og starter upåklageligt nu på andet år. Du kan også roligt købe Jonsered da de bygges samme sted som Husqvarna - De er bare lidt billigere, så til en privat have vil jeg mene det er et fornuftigt valg. Har altid ment at Klippos vibrationsdæmpning på PRO serien er markedes bedste.... Har haft et par kunder der kom og sagde; "nu kan min Klippo ikke mere.....nu skal jeg have en ny, den sidste, købte jeg ellers lige inden min søn blev født, nu har han selv lige fået barn".... Mener at have hørt at Klippo har haft lidt problemer med B&S motoren....men en B&S motor er ikke "bare en B&S motor"....de fås i flere kvaliteter indenfor samme motornummer, de køber vist bedre motorer nu, det var jo i 2006 Elektrolux købte butikken....."lur mig" om ikke de har bestilt "de billige" B&S motorer i en periode. derefter......og man kan jo også bare købe en 21S med en Honda motor..... En GCV motor og en "hel kniv" på en 21PRO er efter min mening den bedste plæneklipper man kan købe.... Anyway....tillykke med "dyret", pas på tæerne! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites