Jump to content
hpn

problemer med pc (cpu?) ved online spil

Recommended Posts

Jeg har lige et spörgsmål omkring den ene stationäre pc. Når der bliver spillet online - Bad Company 2 - så er skärmen begyndt at blinke med lidt sorte streger. CPU'en er på 94%. Er det normalt ved online spil? Vi har aldrig oplevet den så höj tidligere. Der er ikke stöv i maskineriet. To gange er der også kommet en underlig lyd, som at der er noget, der sidder fast og så lösner med stor kraft.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Siden i har tjekket cpu-forbrug, så har i vel også set hvad der brugte alle kræfterne i situationen? (Eks. bc2.exe, som jeg mener Bad Company 2-executable'n hedder) 94% er ikke unormalt - og slet ikke i nyere spil på en ældre pc. Hvilket grafikkort sidder der i maskinen? Er drivere til dette opdateret løbende? Har i tjekket nullerbasser i blæseren på grafikkortet og dettes indsugning/udblæsning? Den mekaniske klonk-lyd i har hørt....fisk! Men mon ikke det er en af de to ting jeg foreslog i min første post? Ikke nødvendigvis noget der hænger sammen med jeres grafik-problemer - medmindre det ér blæseren på grafikkortet som er ved at stå af - og derfor ikke køler ordentligt. Så overopheder grafikkortet, og man vil ofte opleve artefakter i grafikken på skærmen, når kortet får lov til at knokle lidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites