Jump to content
bluee

Pension i DK som virksomhedsejer

Recommended Posts

Jeg har prøvet at tegne en pension med Danica men de siger det kan jeg ikke fordi jeg bor i Sverige men virksomhed i DK. Nogen der har hørt om det før eller erfaring med hvad man så kan gøre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har prøvet at tegne en pension med Danica men de siger det kan jeg ikke fordi jeg bor i Sverige men virksomhed i DK. Nogen der har hørt om det før eller erfaring med hvad man så kan gøre?
Hvilken type virksomhed?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er pension for selvstændige med forsikringer. Det behøver dog ikke være med forsikringer. Jeg var, udover at spare op til pension, bla. interesseret i at flytte mine Rate og Kapital pension over på noget der giver lidt mere afkast. Men interessant dillema at man ikke kan spare op til pension når man er selvstændig og bor i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder mærkeligt. Jeg kunne da godt have en pension i min bank (bor i SE, enkeltmandsfirma i DK). Kig ind på Pensionsstyrelsens hjemmeside eller skriv en privat besked til LotteB herinde fra - hun kan måske hjælpe dig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites