Marraffay 10 Anmeld indhold Skrevet May 16, 2011 Det er hverken bil eller båd, men dog et transportmiddel tråden her handler om. Jeg har købt cykel i DK og er blevet lidt i tvivl om hvad reglerne er omkring returret af den 2-hjulede. Cyklen er købt hos FriCykler og på deres side står der: 14 dages fortrydelsesret: I forbruger køb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. http://www.fricykler.dk/HANDELSBETINGELSER-527.aspx Jeg har snakket med chefen og selvfølgelig vil han ikke tage cyklen tilbage. Han forklarer at jeg har købt cyklen fysisk og ikke over nettet hvor returretten gælder. Men kan det passe? Der står jo at, er varen bestilt over tlf eller internet gælder returretten. Men hvad er forskellen på om jeg ringer og bestiller min cykel eller jeg møder op fysisk og bestiller en cykel? Har I nogen gode inputs?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2011 Forskellen er lovgivning. Via telefon/internet/postordre har man besluttet returret da du ikke mulighed for fysisk at besigtige det emne du er interesseret i før købet. Den mulighed har du i en fysisk butik. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2011 Nu skal det siges at det var en bestillingsvare jeg bestilte fysisk i butikken. Dvs, jeg tog ikke cyklen med hjem samme dag jeg bestilte den. Så på den måde er der vel ikke den store forskel?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2011 Der er ikke noget at gøre Marraffay. Køb er bindende som udgangspunkt. At du ikke har kigget i kassen før du bestilte/tog den ud af butikken har ikke noget at sige. Kun postordre køb, telefonkøb og netshopping omfattes af de 14 dages ubetingede returret af de årsager som Pede nævner. Hvis det er fordi cyklen er defekt eller mangelfuld så er det en anden sag. Så har du reklamationsret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2011 Det er hverken bil eller båd' date=' men dog et transportmiddel tråden her handler om. Jeg har købt cykel i DK og er blevet lidt i tvivl om hvad reglerne er omkring returret af den 2-hjulede. Cyklen er købt hos FriCykler og på deres side står der[/quote']Ergo, flyttet over i "Indkøb". ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2011 Der er ikke noget at gøre Marraffay. Køb er bindende som udgangspunkt. At du ikke har kigget i kassen før du bestilte/tog den ud af butikken har ikke noget at sige. Kun postordre køb, telefonkøb og netshopping omfattes af de 14 dages ubetingede returret af de årsager som Pede nævner. Hvis det er fordi cyklen er defekt eller mangelfuld så er det en anden sag. Så har du reklamationsret. Du har sikkert ret, men sådan helt praktisk er der jo ingen forskel på om jeg bestiller en vare over telefon eller jeg gør det fysisk i butikken. Det er bare det der undrer mig lidt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2011 Ergo' date=' flyttet over i "Indkøb". ;)[/quote'] tak :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites