Jump to content
zaib

Bolig venteliste

Recommended Posts

Hej alle sammen, Håber i kan hjælpe. I forbindelse med, at vi er igang med at finde en lejlighed, har vi fået tilbudt, at købe en opskrivning på venteliste (venteliste på lejer i malmø), nr. 3-4. Er der nogen af jer der ved om det er lovligt? Og hvis ja, hvordan man kan sikre sig, uden at blive snyd....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer lidt an på omstændighederne? Altså hvis det drejer sig om at I skal melde Jer ind i en boligforening for et par hundrede for at komme på listen så er det vel lovligt. Men I skal nok ikke begynde at lange penge ud til privatpersoner. Tænk på jerselv som kunder, og så må I forlange visse basale ting af en udlejer: Lejekontrakt, kvittering på depositum, at en privat udlejer vil identificere sig med billed ID, at man ikke skal lægge penge up-front for overhovedet at få lov at blive kunde osv. Hvis din bullshit-alarm ringer, så er det bedre at finde noget andet. :) PS. Jeg kan anbefale at du melder dig ind i hyresgästföreningen hvis du søger lejebolig. De kan også hjælpe med netop den slags spørgsmål du stiller her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kommer lidt an på omstændighederne? Altså hvis det drejer sig om at I skal melde Jer ind i en boligforening for et par hundrede for at komme på listen så er det vel lovligt. Men I skal nok ikke begynde at lange penge ud til privatpersoner. Tænk på jerselv som kunder, og så må I forlange visse basale ting af en udlejer: Lejekontrakt, kvittering på depositum, at en privat udlejer vil identificere sig med billed ID, at man ikke skal lægge penge up-front for overhovedet at få lov at blive kunde osv. Hvis din bullshit-alarm ringer, så er det bedre at finde noget andet. :) PS. Jeg kan anbefale at du melder dig ind i hyresgästföreningen hvis du søger lejebolig. De kan også hjælpe med netop den slags spørgsmål du stiller her.
Vi skal ikke melde os ind, men det er en der står på en venteliste som nr. 1. / 2 og vil sælge sin plads. Jeg tænker det er ulovligt og har droppet tanken, især fordi at han vil have pengene kontant. Nå ja, hyresgästforeningen. Jeg er selv medlem, dem har jeg helt glemt. Men tak for hjælpen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites