daneren 10 Anmeld indhold Skrevet May 12, 2011 Hej. Vi er et par der har boet 5 år i malmø/almvik. Vi har fået barn og skal nu have det i vuggestue. Er der nogen der kan anbefale en vuggestue i området? De usikre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kiwi 10 Anmeld indhold Besvaret May 13, 2011 Er det en spøg? Kan ikke forestille mig at man kan bo 5 år i et land og få barn uden at undersøge hvilke pasningsmuligheder landet tilbyder. Der findes ikke vuggestuer i Sverige. Man kan tidligst få sit barn i børnehave når de er 1 år. Som i Danmark er det kommunen I skal kontakte for at skrive barnet op, så det ser sort ud hvis I ikke har gjort det endnu. Men pøj pøj! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret May 13, 2011 Jeg tænkte godt nok også 'vorherrebevares' må jeg indrømme. En ting er de mange der pludselig ikke kan finde ud af en skid fordi de flytter over på den anden side af en bro, men at det efter 5 år stadig ikke er lykkedes med bare et minimum af integration er da direkte.. hmm.. tjah, jeg savner det rigtige ord her. Men jeg er enig med Kiwi i at Jeres udsigter er dårlige. I beder om en anbefaling af en vuggestue (som hedder förskola i Sverige), og så må vi regne med at i ønsker en anbefaling fordi I gerne vil have en GOD förskola til Jeres barn. Kære ven, det løb er kørt nu. Der er typisk optag i august, og køen til de gode børnehaver er lang. Hvis I har ambitioner om at Jeres barn skal ind til efteråret så må I tage til takke med en af de der som er fyldt med indvandrer børn. I Jeres tilfælde er det måske meget passende egentlig.. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 13, 2011 Tror nu bare at når man skal skrive et barn op, så skal man også skrive hvilken en vuggestuen/børnehave/dagis man ønsker at den lille skal gå i og personen ønsker en anbefaling til dem der ligger i området. anyway, tillykke :-) Vi bor i området og dem vi valgte lå tæt på og så hyggelige ud, vi fik dog tilbudt en plads på kastanjegården som ligger 20 min gang fra hvor vi bor og vi takkede ja til pladsen og søgte om at få ham flyttet ved førstkommende lejlighed. (man skal ikke takke nej og vente for man kommer bagerst i rækken) Der gik vist 8 måneder før vi fik tilbud om en tæt på hvor vi boede og skulle så ned og se den.... vi valgte at beholde vores barn på kastanjegården. En god ide er at slå dem op i ønsker og så enten ringe rundt eller tage rundt og få lavet en aftale om at kigge på dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2011 Jeg tænkte godt nok også 'vorherrebevares' må jeg indrømme. En ting er de mange der pludselig ikke kan finde ud af en skid fordi de flytter over på den anden side af en bro, men at det efter 5 år stadig ikke er lykkedes med bare et minimum af integration er da direkte.. hmm.. tjah, jeg savner det rigtige ord her. Men jeg er enig med Kiwi i at Jeres udsigter er dårlige. I beder om en anbefaling af en vuggestue (som hedder förskola i Sverige), og så må vi regne med at i ønsker en anbefaling fordi I gerne vil have en GOD förskola til Jeres barn. Kære ven, det løb er kørt nu. Der er typisk optag i august, og køen til de gode børnehaver er lang. Hvis I har ambitioner om at Jeres barn skal ind til efteråret så må I tage til takke med en af de der som er fyldt med indvandrer børn. I Jeres tilfælde er det måske meget passende egentlig.. :(Det var dog noget af en svada til et ganske simpelt spørgsmål. Kunne det tænkes at De Usikre ikke har haft brug for, i fem år, at undersøge mulighederne omkring børnepasning før nu - da de ikke har haft en dyt at bruge den information til før nu, eftersom bebs først er kommet til nu? Tæl da lige til ti, og giv folk en chance....inden de skydes små-racistiske hentydninger i skoene. Godmorgen, ellers. :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2011 Hold da op nogle åndsvage kommentare til 2 af jer!!!... Jeg har boet her i 1½ år snart... og jeg har godt nok ikke i sinde at undersøge pasningsmuligheder til et barn, eftersom jeg ikke har børn!!!!... præcis som gio skriver... Giv dem dog lige en chance... Til trådstarter: har som sagt ingen børn, så kan desværre ikke hjælpe.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2011 Det var dog noget af en svada til et ganske simpelt spørgsmål. Kunne det tænkes at De Usikre ikke har haft brug for, i fem år, at undersøge mulighederne omkring børnepasning før nu - da de ikke har haft en dyt at bruge den information til før nu, eftersom bebs først er kommet til nu? Tæl da lige til ti, og giv folk en chance....inden de skydes små-racistiske hentydninger i skoene. Godmorgen, ellers. :p Godmorgen :) Jeg tror vi læser OP's indlæg forskelligt. Han skriver "Vi har fået barn og skal nu have det i vuggestue". Ergo må barnet være minimum 9 måneder gammelt hvis det skal være "nu". Læg hertil 9 måneders graviditet, og så har OP altså haft 1½ år til at undersøge pasningsmuligheder. Det gør hans spørgsmål til spild af tid for ham selv, fordi hvis han rent faktisk får en anbefaling i Almvik området på en institution som ovenikøbet objektivt set er god, så kan jeg nærmest give statsgaranti for at han ikke får sit barn ind i den før tidligst næste efterår 2012. Jeg kommer iøvrigt ikke med nogen småracistiske hentydninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2011 Det da et meget fair spørgsmål. Da vi flyttede herover var der ikke børn med i planen. Så det med pasningsmuligheder var jo slet ikke noget vi undersøgte. Da junior så meldte sin ankomst var det i gang med at finde ud af hvordan det fungerer, bl. a via forummet her. Og det der med at der er mange indvandrer i förskolan, det er da kun fint, da det betyder at de har fint styr på skæve ikke svenske helligdage, drengen får en lektion i at alle mennesker ikke er ens og har de samme vaner. Det er mere pædagogernes engagement i deres arbejde, åbningstider transporttid etc., som gør det til et godt pasningssted. Kender desværre ikke Almvik specielt godt, men start da med at spørg din naboer med børn. De fleste elsker at snakke om deres børn og deres hverdag :) Vi skrev drengen op da han blev født, og fik stille i udsigt at der var i hvertfald 18 måneder før der var plads i den vi kunne tænke os. Så fandt vi en privat dagmamma (i øvrigt ved at spørge omkring her) og en uge før hans 1 år fødselsdag fik vi at vide at der var plads til ham. Så bag om i køen, tag den förskola i bliver tilbudt og så kan man altid flytte rundt hvis det ikke lige er én for jer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2011 Jeg kommer iøvrigt ikke med nogen småracistiske hentydninger. Hvis I har ambitioner om at Jeres barn skal ind til efteråret så må I tage til takke med en af de der som er fyldt med indvandrer børn. I Jeres tilfælde er det måske meget passende egentlig.. Muligt at ovenstående sætning ikke er ment som en småracistisk hentydning -men så tillad mig at kalde det for en latterlig kommentar!! :( Hvad mener du med den? At det er passende fordi VI også er indvandrere eller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lisberg 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2011 fdhin: latterlig kommentar at komme med!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2011 fdhin: latterlig kommentar at komme med!! Min kommentar, i retning af danske bekvemmelighedsflygtninge bredt, står jeg 100% ved. Min PM er åben for alle som trænger til at afreagere. Jeg skal nok svare på alle. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2011 Min kommentar, i retning af danske bekvemmelighedsflygtninge bredt, står jeg 100% ved. Min PM er åben for alle som trænger til at afreagere. Jeg skal nok svare på alle. Er man bekvemmelighedsflygtning når man ikke har sat sig ind i tingene....sådan 100%......?? Havde jeg ingen bil kendte jeg nok ikke forhold der gør sig gældende for billister.....ligesom inden min kone blev gravid, anede jeg ikke en fløjtende fis om Forsikringskassan og "forälder penning"!!! Trådstarters spørgsmål er ganske relevant, hvis han skal stå mål for kritik, skal du jo vide meget mere, end det spørgsmålet lægger op til.....det er en ommer fdhin! .....ved nærmere eftertanke.....bekvemmelighedsflygtning....er vel bare en der vil gøre det bekvemt for sig selv.....er vel en del af den menneskelige natur. Jeg har i hverfald ikke til hensigt at gøre det ubekvemt for mig selv.....om jeg så er en flygtning, tjaa....vi flygter vel alle fra noget, svigermor, dyre huse i DK, manglende natur på Sjælland, manglende job til sin hustru eller at man vil bo tættere på Kastrup.....var bare en strøtanke.... Hvorfor er du flygtet fdhin? Fordi du ikke kendte reglerne i DK for vuggestuer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2011 Er man bekvemmelighedsflygtning når man ikke har sat sig ind i tingene....sådan 100%......?? Havde jeg ingen bil kendte jeg nok ikke forhold der gør sig gældende for billister.....ligesom inden min kone blev gravid, anede jeg ikke en fløjtende fis om Forsikringskassan og "forälder penning"!!! Trådstarters spørgsmål er ganske relevant, hvis han skal stå mål for kritik, skal du jo vide meget mere, end det spørgsmålet lægger op til.....det er en ommer fdhin! .....ved nærmere eftertanke.....bekvemmelighedsflygtning....er vel bare en der vil gøre det bekvemt for sig selv.....er vel en del af den menneskelige natur. Jeg har i hverfald ikke til hensigt at gøre det ubekvemt for mig selv.....om jeg så er en flygtning, tjaa....vi flygter vel alle fra noget, svigermor, dyre huse i DK, manglende natur på Sjælland, manglende job til sin hustru eller at man vil bo tættere på Kastrup.....var bare en strøtanke.... Hvorfor er du flygtet fdhin? Fordi du ikke kendte reglerne i DK for vuggestuer? Kunne næsten ikke skrives bedre.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jenny 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2011 I Fosie kontaktar ni :Furman, Dennis, barnomsorgshandläggare 040-34 09 30 där ni sätter upp ert barn i kö. Ni kan besöka förskolorna i området och se var ni skulle vilja ha ert barn. Det är dock inte säkert att man får det ställe man önskat! De som ligger i Almviksområdet är Almviks förskola och Högaholms förskola men där finns 35 förskolor i Fosie så det är bara att gå runt och titta. Finns också privata förskolor bla Hindby Småskola se här : http://www.forskolaskolamotesplatsenmalmo.se/Hindby/HINDBY.html Där finns också dagmammor i Fosie om man hellre vil ha det . Finns även ett företag se mer på www.christella.se som är på gång i Fosie som är ett privat dagmammeföretag. De söker förresten dagmammor runt i hela Malmö om någon skulle vara intresserad av att jobba som det ! Lycka till Jenny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites