tReaX 10 Anmeld indhold Skrevet May 12, 2011 Hunden skal til røntgen på onsdag... Nogen der har erfaring og kan forklare hvordan og hvorledes med blanketter? Jeg glemte at spørge dyrlægen da jeg ringede til dem. Har forsøgt at finde information hos SKK, men de har umiddelbart kun prisen stående, men ikke hvordan det hele går til. Ellers gør mig gerne klogere med et link :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2011 Dyrlægen har blanketterne, du får et girokort med som du betaler for det gebyr SKK skal have for at aflæse, men det er et par hundrede kr. Dyrlægen sender så ind og SKK aflæser når de har modtaget jeres betaling. Så får i et brev fra SKK med resultatet typisk efter et par uger, og resultatet ligges ind på hunddata. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2011 Ved ikke hvor vigtigt det er for dig med røntgenresultatet, men hvis det er vigtigt skal du måske kigge på denne side: http://www.facebook.com/home.php?sk=group_107312812667434&ap=1 (pointe: mest af alt at der er stor forskel på kvaliteten af røntgendyrlæger, og hvis det er vigtigt, burde du vælge et sted med en dygtig røntgendyrlæge -og ifølge FB-gruppen er dette så alligevel ikke altid nok, men det er en længere diskussion) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2011 Tak for jeres svar :) SanneJ - jeg vil se nærmere på gruppen hvis vi får et helt mærkeligt resultat retur. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2011 Har fået at vide af flere at man ikke skal lade Annie Liman aflæse, kan ikke anbefale at få taget billeder på Lund dyrehospital, min hund var ikke nok sederet, og det var en meget urutineret veterinærsygeplejerske som tog billederne, hun var meget i tvivl hele vejen igennem om hvordan hunden skulle ligge osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2011 Det gik nogenlunde fint med at få taget billederne... Vores hund kommer sig bare alt for hurtigt over bedøvelsen, men det lykkedes at få taget billeder alligevel. Man kan vel ikke selv bestemme hvem der skal vurdere billederne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2011 Man kan vel ikke selv bestemme hvem der skal vurdere billederne?Nej, det kan man ikke :-( Ellers ville Annie Lieman ikke ha noget arbejde haha:scared: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2011 Jeg har fået at vide at det kan man godt (af en svensk opdrætter) fik bare ikke "opskriften" med på det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2011 Jeg har fået at vide at det kan man godt (af en svensk opdrætter) fik bare ikke "opskriften" med på det.Jeg har fået det modsatte at vide af en svensk opdrätter:p (eller 2) Men tro mig, hvis man kunne ville jeg vide det. Der er RIGTIG mange diskussioner om hende (Annie L.) og hele röntgenhallöjet på div. Rottweilerfora og jeg sidder selv i situationen med en c-hofte og avls-täve (=avlsforbud), som opdrätteren er forbandet over (altså c-hoften -det var pågäldende kvindemenneske som afläste). Tror også det ville ha stået i FB-gruppen (PROTESTERA MOT SKK:s ICKE PÅLITLIGA RÖNTGENAVLÄSARE !!) hvis der var en mulighed. Men du må MEGET gerne forhöre dig igen, hvis du kan!!! ALT for at Gaia kan få de hvalpe, så hun kan blive steriliseret (Ja ja, reglerne er der af en årsag, men det er lidt grotesk at en B-hofte med pålagringer kan man avle på, men ikke en C-hofte uden pålagringer, når definitionen B og C er meget diskutabel). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2011 Jeg kan forhøre mig hos dyrlægen, for jeg havde ikke lige hans stamtavle med da jeg var afsted. SanneJ - er det ikke muligt med nye billeder? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2011 SanneJ - er det ikke muligt med nye billeder?Jo, og der er problemet så at rygtet (!?) siger, at de ikke kigger på de nye billeder, men bare giver samme svar og det var hvad der skete i mit tilfælde (også) (altså samme svar, jeg ved selvfølgelig ikke om vedkommende kiggede på billederne) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites