Jump to content
credde

Danmark skærper grænsekontrollen

Recommended Posts

Det er svenskernes måde at lave grænsekontrol på...de kalder det bare noget andet. Der er ingen der forbyder dem at lave kørekortscheck og blæse i alkometer. Fanger man lige et par menneskesmuglere og sprit i det samme moment er jo kun positivt..... :lol: Sjovt at se medlemslandene gøre alt for at omgåes EU direktiver :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er svenskernes måde at lave grænsekontrol på...de kalder det bare noget andet. Der er ingen der forbyder dem at lave kørekortscheck og blæse i alkometer. Fanger man lige et par menneskesmuglere og sprit i det samme moment er jo kun positivt..... :lol: Sjovt at se medlemslandene gøre alt for at omgåes EU direktiver :D
Mit kørekort er ved at være så gammelt at jeg er MEGET svær at genkende på billedet, næste gang de stopper mig, kunne jeg jo snakke lide russisk til dem....og se hvordan de så reagere.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, og det svenske politi må åbenbart også stoppe tilfældige biler på den danske side (mod DK) uden at de har haft fulgt efter den pågældende bil fra Sverige siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den version har jeg ikke lige set før.... Der skal jo være et kriminel handling til grund for det...

Ja' date=' og det svenske politi må åbenbart også stoppe tilfældige biler på den danske side (mod DK) uden at de har haft fulgt efter den pågældende bil fra Sverige siden.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fandme for weird.....:rolleye:
Hvad ville der mod ske hvis man prøvede at belærer dem om at de ikke har lovhjemmel til at stoppe en på den danske side ?? Var der ikke en gang noget med at der fantes en "Øresunds patrulje" hvor der var en med fra hver land i patruljebilen - så de derved havde lovhjemmel på begge sider uanset hvad ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lov oo politimæsssig sammarbejde i Øresundsregionen Både det danske og svenske politi har ret til at forfølge lovovertrædere på hinandens teritorier i en afstand af op til 25 km. Her er lidt interessant læsning: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=87893&exp=1 Og lidt mere: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=820 Mvh Splint

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det heller ikke det vi er uenige om - som der også står i dine links, så må politiet på begge sider FORFØLGE en billist ind i det andet land - men ligefrem stoppe tilfældige biler inde i det andet land UDEN FØRST AT HA' FULGT EFTER fra deres respektive hjemland er ikke ok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Her er hvad jeg skrev herinde i 2009 da det skete for mig: http://www.sunddebat.com/archive/index.php/t-17849.html
Altså sådan som jeg læser det, så havde de kørt efter dig et stykke tid, dermed ikke bare stod og skulle tjekke tilfældige. Anyway, hverken jeg personligt, åbenbart heller ikke andre herinde som har prøvet det samme, men du skriver at de sat hurtigt af, og de stoppede en foran kørende bilist, så kunne det ikke tænkes at det svenske Polisen var på jagt efter noget bestemt den dag det sket for dig??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad de var ude efter, men jeg ved at de IKKE kørte bag mig mens jeg var på den svenske side, de begyndte først lige efter grænsen - og den bil de stoppede ved lufthavnen har de af samme grunde heller ikke forfulgt fra Sverige siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og de må ikke stoppe dig eller andre med mindre det er en straffelovsovertrædelse begået i Sverige. Står i betingelserne for Schengen. De har været postet herinde. Superior og jeg havde en lille snak om det kan jeg huske.
Og for øvrigt er det eneste de må er at tilbageholde dig til det danske politi ankommer... Derefter skal du anholdes af disse og udleveres til Sverige... De har ikke lovhjemmel til at udføre faktisk politiarbejde på dansk grund...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Læg især mærke til begrebet STRAFFELOVSOVERTRÆDELSE! Der skal altså været begået en kriminel handling på svensk jord, før de må eftersætte over grænsen. Kører man "bare" for stærkt, så er der tale om en overtrædelse af færdselsloven og den gir dem IKKE ret til at stoppe dig efter du har krydset grænsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites