Jump to content
credde

Danmark skærper grænsekontrollen

Recommended Posts

Har du ikke lært at læse eller hvad?
Nu har sagen jo ikke så meget med læsefærdigheder at gøre... der findes også en del journalister som ikke kan læse, så man skal tage meget information med en lastbil salt til. Sagen er, at den nordiske pasunion gør, at myndighederne ikke kan kræve at se et (rejse)pas; men et legitimationskort skal man kunne fremvise. Nogle af os kan sikkert stadig huske dengang før 1995, da Sverige endnu ikke var EU-medlem. Dengang blev man kun checket når man ikke kunne svare på enten flydende dansk eller svensk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De tager jo narko ved grænsen.....hvor er problemet i det? Se hvordan de danske diskoteker SVØMMER i narko i disse år, klart der også er narko på de svenske, men jeg mener ikke problemet er lige så stort i Sverige som i DK.....det er ikke noget jeg har tal på, men det er min fornemmelse....
De danske diskoteker svømmede sq også i narko før schengen!! og de danske toldere tager allerede masser af narko. Stå konstant ved grænsen og spejde efter forbrydere giver ikke en skid. Politisamarbejde på tværs af grænserne ville derimod give mulighed for at optrevle narkohandlere.
Det betyder at det er den rumænske kassevogn eller den smadrede opel fra 83 der blir stoppet.
Og hvad så? så kan de stille et par spørgsmål til føreren af kassevogn inden den kører videre ind i Danmark.. og hvad har man opnået ved det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du vil bare være sur hva? Det kan være noget svært at forklare for en rumæner hvorfor hans bil er proppet med brugte fladskærme, Iphones, laptops osv. Ingen dårlig idé. Derudover er jeg rørende enig i det mærkværdige i at bruge 300 mil når målet var at spare. Men politik er idioti. Dog spændende på nærmeste hold at følge cirkusset der ruller pt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja når vi har brug for at spare for forhåbentlig at undgå græske tilstande og DF så kun vil føre latterlig symbolpolitik der oven i købet koster så mange mill, så bliver jeg sur. Derfor droppede jeg også alt aktiv politik som 17 årig fordi jeg simpelthen blev for sur på alle de spader der ikke kan se den store sammenhæng ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har du ikke lært at læse eller hvad? Det står tydeligvis her: http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/RegionHovedstaden/2011/05/11/175056.htm&regional Citat fra link:
Ja, hvis du tror at en avisoverskrift stemmer overens med lovforslaget, ja så har DU et større problem...haha... Danmark kan på ingen måde forlange at man viser pas ved at krydse en grænse, period over and out!!! Og det er overhoved ikke det forslaget går ud på!!! Tror desværre ikke du kan/vil læse! Læs lovforslaget inden du forholder dig til det.....kan godt forstå du forlod politik som 17 årig, hvis du kun forholder dig til hvad populistiske journalister skriver!!! Bruger du også EB's overskrifter som reference?? Haha.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig i at.... ...det formegentlig har en begrænset effekt på kriminaliteten i DK. Men mange bække små..... Jeg er tilhænger af Schengen samarbejdet, men vi har pt. et problem! Og dette tiltag kan med sikkerhed, være en del af en kortsigtet løsning på dette problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De danske diskoteker svømmede sq også i narko før schengen!! og de danske toldere tager allerede masser af narko. Stå konstant ved grænsen og spejde efter forbrydere giver ikke en skid. Politisamarbejde på tværs af grænserne ville derimod give mulighed for at optrevle narkohandlere. Og hvad så? så kan de stille et par spørgsmål til føreren af kassevogn inden den kører videre ind i Danmark.. og hvad har man opnået ved det?
Nej det gjorde de ikke.......det har jeg fra en politimand der arbejder på gaden! Klart der var narko, det var der også i 80'erne da jeg var en teenager, men man skulle kende en der kendte en det havde set Tordenskiold.....eller tage toget til staden.....i dag kan man jo bare gå 20 meter hen ad gaden i de fleste større byer, så kan man købe sne, extacy, eller anden narko....det HAR ændret sig de sidste 8-10år! Tror selvfølgelig ikke man kan lukke for strømmen af narko, man klart man kan begrænse den med grænsekontrol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du vil bare være sur hva? Det kan være noget svært at forklare for en rumæner hvorfor hans bil er proppet med brugte fladskærme, Iphones, laptops osv. Ingen dårlig idé. Derudover er jeg rørende enig i det mærkværdige i at bruge 300 mil når målet var at spare. Men politik er idioti. Dog spændende på nærmeste hold at følge cirkusset der ruller pt.
Det skal han ikke forklare nogen som helst steder... Han skal bare sige han har købt det, og kan politiet ikke modbevise det så kan de ikke gøre en skid ved det... Indtil DF får indført andet (hvilket de allerede har demonstreret de gerne vil) så er man stadig uskyldig indtil det modsatte er bevist... Du kan jo heller ikke blive anholdt på vej hjem fra Elgiganten blot fordi du ikke har kvitteringer på det grej du lige har købt... Så nej, det forslag er ikke andet end leflen for laveste fællesnævner her i landet (som lader til at være DF's kernevælgere) for noget brugbart får vi som sådan ikke ud af det... Andet end mere kontrol, men det lader jo også til at være trenden nu for tiden...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej det gjorde de ikke.......det har jeg fra en politimand der arbejder på gaden! Klart der var narko, det var der også i 80'erne da jeg var en teenager, men man skulle kende en der kendte en det havde set Tordenskiold.....eller tage toget til staden.....i dag kan man jo bare gå 20 meter hen ad gaden i de fleste større byer, så kan man købe sne, extacy, eller anden narko....det HAR ændret sig de sidste 8-10år! Tror selvfølgelig ikke man kan lukke for strømmen af narko, man klart man kan begrænse den med grænsekontrol.
Det tror jeg sgu kommer and på hvor man er opvokset. I min ungdom i brøndby Strand havde jeg ingen problemer med at købe hash som 14 årig, og inden jeg blev 18 havde jeg da også prøvet både amfetamin og kokain som jeg kunne skaffe hvor som helst. Nu har jeg sgu problemer med at finde cannabis med mindre at jeg vil ind til christiania, så det har jeg så opgivet :).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det tror jeg sgu kommer and på hvor man er opvokset. I min ungdom i brøndby Strand havde jeg ingen problemer med at købe hash som 14 årig, og inden jeg blev 18 havde jeg da også prøvet både amfetamin og kokain som jeg kunne skaffe hvor som helst. Nu har jeg sgu problemer med at finde cannabis med mindre at jeg vil ind til christiania, så det har jeg så opgivet :).
Spørg hvilken som helst betjent!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spørg hvilken som helst betjent!!
efter pot ?, eller om han ser flere stoffer end tidligere ?. Kan der være andre grunde til at de ser flere stoffer end tidligere ?. f.eks. at folk er mere ligeglade ?, at flere folk tager stofferne ?. Det er jo ligeså nemt at få stoffer hvis: 50 ud af hundrede får det tilbudt, men 10 køber 50 ud af hundrede får det tilbudt, men 40 køber Det kan godt være at mængen der er solgt er stedet, men det har ikke noget at gøre med at det er nemmere at skaffe, men at der nu bare er flere brugere af stoffet. Så jeg er egentlig blevet lidt i tvivl om vi måske er enige. Tilgangen til stoffer tror jeg ikke har ændret sig siden før schengen, men eftersom der er flere brugere og de bruger det mere er det samlede forbrug selvfølgelig steget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det skal han ikke forklare nogen som helst steder... Han skal bare sige han har købt det, og kan politiet ikke modbevise det så kan de ikke gøre en skid ved det... Indtil DF får indført andet (hvilket de allerede har demonstreret de gerne vil) så er man stadig uskyldig indtil det modsatte er bevist... Du kan jo heller ikke blive anholdt på vej hjem fra Elgiganten blot fordi du ikke har kvitteringer på det grej du lige har købt...
Kom lige ind i kampen... Du er helt ude i skoven på den her...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er desværre lidt enig med sup3rior. Tolderne checker jo på vej IND i landet og ikke ud. Så vi stopper alle de kriminelle personer der forsøger at tage deres stjålne vare ind i danmark, men ikke dem der kommer tomhændede for at Tømme danmark for værdier :( Så jeg tror at det primære vi kommer til at mærke er dyrere colaer i de lokale bikse i KBH, og så ellers kø ved grænseover gangene. Stofferne skal sgu nok komme ind alligevel, det samme med forbryderne, da de jo i DK øjne ikke er forbrydere før de ER kommer ind og laver kriminelle handlinger. Det vildeste vil være at kunne stoppe kriminelle der allerede EN gang er fanget og udvist fra DK. da schengen betyder at ALLE EU borgere kan komme ind, skal politiet have en rigtig god grund til at afvise personer ved grænsen, ellers er det hele bare en narresut til danskerne så de kan føle sig trygge, dog uden nogen reel effekt. (lidt ligsom væske reglerne ved flyvning)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror du skal ind i kampen her... Retstillingen er nu engang stadig således at du er uskyldig til det modsatte er bevist... Ergo skal politiet bevise at det du er i besiddelse af er stjålet... Kan de ikke det, så må de lade dig gå sammen med dine ejendele... Med din logik kan politiet stoppe mig i min bil, og alt det eletroniske grej jeg kører rundt med i bilen (som jeg for øvrigt bruger hos mine kunder) kan de så konfiskere og få mig dømt for hæleri alene fordi jeg ikke har kvitteringer på det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror du skal ind i kampen her... Retstillingen er nu engang stadig således at du er uskyldig til det modsatte er bevist... Ergo skal politiet bevise at det du er i besiddelse af er stjålet... Kan de ikke det, så må de lade dig gå sammen med dine ejendele... Med din logik kan politiet stoppe mig i min bil, og alt det eletroniske grej jeg kører rundt med i bilen (som jeg for øvrigt bruger hos mine kunder) kan de så konfiskere og få mig dømt for hæleri alene fordi jeg ikke har kvitteringer på det...
Der findes faktisk et ganske godt samarbejde med at udveksle information om stjålet udstyr, faktisk sker det "ofte" at udstyr der er stjålet i DK returneres til DK (sammen med de kriminelle)....så hvis ikke serienumrene er slebet væk på dit udstyr har du intet at frygte. Princippet om Schengen er ganske godt, at man skal samarbejde på tvers af grænserne, men hvis man ser på resultaterne indenfor narko og menneskesmuling er de meget begrænsede. Jeg mener faktisk at en periodevis grænsekontrol vil have en preventiv virkning, og uden tvivl fange en del "mindre organiseret" kriminalitet.....min holdning er i hvert fald, det kan IKKE fortsætte som det er nu!! Jeg er absolut parat til at give tiltaget en chance...... Og come on....på en enkelt dag snupper SKAT 1mio. afgifter på "ulovlige biler"....så til nytår er de ved at have tjent de penge ind igen.....(sidste skal ses med som et humoristisk indslag)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der findes faktisk et ganske godt samarbejde med at udveksle information om stjålet udstyr, faktisk sker det "ofte" at udstyr der er stjålet i DK returneres til DK (sammen med de kriminelle)....så hvis ikke serienumrene er slebet væk på dit udstyr har du intet at frygte. Princippet om Schengen er ganske godt, at man skal samarbejde på tvers af grænserne, men hvis man ser på resultaterne indenfor narko og menneskesmuling er de meget begrænsede. Jeg mener faktisk at en periodevis grænsekontrol vil have en preventiv virkning, og uden tvivl fange en del "mindre organiseret" kriminalitet.....min holdning er i hvert fald, det kan IKKE fortsætte som det er nu!! Jeg er absolut parat til at give tiltaget en chance...... Og come on....på en enkelt dag snupper SKAT 1mio. afgifter på "ulovlige biler"....så til nytår er de ved at have tjent de penge ind igen.....(sidste skal ses med som et humoristisk indslag)
Vi er enige om der kan være visse afledte effekter på at gøre det, såsom eks. flere opkrævninger af afgifter... Men det som den sælges på, nemlig for at forhindre de "horder" af østbander som vælter ind i landet, tror jeg ikke det får nogen effekt på...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ergo skal politiet bevise at det du er i besiddelse af er stjålet... Kan de ikke det, så må de lade dig gå sammen med dine ejendele...
Hvis du kører rundt i din bil, mistænkelig adfærd, usandsynlige forklaringer, med elektronik stablet op, tydeligvis brugt, tydelige serienumre der matcher stjålne varer så ja....du vil blive anholdt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du kører rundt i din bil' date=' mistænkelig adfærd, usandsynlige forklaringer, med elektronik stablet op, tydeligvis brugt, tydelige serienumre der matcher stjålne varer så ja....du vil blive anholdt.[/quote'] Nu taler du jo også om noget helt andet, nemlig at politiet har serienumre på varerne som værende stjålne... Så kan de jo også bevise at de ikke er dine... De andre ting du nævner er ikke grund nok til at konfiskere dine ting, det giver blot anledning til at de undersøger dig nærmere... Men kan de ikke bevise det er stjålet, så får du lov at køre igen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, hvis man ser SKAT på tur programmerne på TV2 kan man vel næppe indvende noget imod at der tjekkes mere ved grænserne. At planerne så ligner noget med skilderhuse, seperate vejbaner og mere i samme overdrev er fucking spild af penge. Forstår som sådan udemærket folks indvendinger imod dette. Grotesk at man starter forhandlinger om besparelser med at skabe udgifter for 120 mil årligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For en gagns skyld en officiel svensk udmelding, som ikke er dobbeltmoralsk: http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1467668/Borg-Bra-med-dansk-tullkontroll.html Anders Borg siger basalt set: Vi har jo selv grænsekontrol, så han ser ikke nogen umiddelbare problemer i at Danmark vil have grænsekontrol.
Ja, og det er fordi han er en af de (åbenbart) få der faktisk har læst hvad der står i forslaget og ikke bare har læst og hørt journalisternes hurtige fortolkning. Der er tale om kontrol af toldere og ikke af politi. Tolderne har skatteministeriet som chef og politiet har justitsministeren. 2 forskellige resort-områder. Tolderne kontrollere og hvis de finder stoffer o.a. tilkalder de politiet som anholder/sigter/retsforfølger. Der er altså ikke tale om paskontrol da dette ikke kan foretages af tolderne. Så det svarer altså til hvad vi ser svenskerne selv har ved grænsen næsten dagligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' og det er fordi han er en af de (åbenbart) få der faktisk har læst hvad der står i forslaget og ikke bare har læst og hørt journalisternes hurtige fortolkning. Der er tale om kontrol af toldere og ikke af politi. Tolderne har skatteministeriet som chef og politiet har justitsministeren. 2 forskellige resort-områder. Tolderne kontrollere og hvis de finder stoffer o.a. tilkalder de politiet som anholder/sigter/retsforfølger. Der er altså ikke tale om paskontrol da dette ikke kan foretages af tolderne. Så det svarer altså til hvad vi ser svenskerne selv har ved grænsen næsten dagligt.[/quote'] Præcis! Jeg er af den opfattelse, at der også er flere her på Sunddebat der har samme problem/læse vanskeligheder! Ingen nævnt, ingen glemt....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Danmark kan på ingen måde forlange at man viser pas ved at krydse en grænse, period over and out!!! Og det er overhoved ikke det forslaget går ud på!!! Haha.....
Hvorfor skal man så igennem en pas kontrol i Københavns lufthavn når man rejser fx, til England som er med i EU, men ikke Schengen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fordi de har forstået lige så lidt af hvad EU og Schengen går ud på' date=' som DF :-([/quote'] England og Irland har åbenbart heller ikke forstået det ..... eller har de siden de IKKE er med i Schengen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anders Borg siger basalt set: Vi har jo selv grænsekontrol' date=' så han ser ikke nogen umiddelbare problemer i at Danmark vil have grænsekontrol.[/quote'] "Anders Borg, som även ansvarar för tullfrågor, påpekar att det fortfarande är oklart exakt vad danskarna planerar att göra". Og det er jo det der får danske politikere med Dansk Forskelsparti i spidsen til at se tåbelige ud i det store perspektiv. Fordi man i sidste øjeblik i forbindelse med rent økonomiske forhandlinger afpresser med forslag der har langt større rækkevidde end det nationale. Vi har haft den såkaldte debat om efterlønnen igennem længere tid, men for at give regeringen flertal til at gøre noget ved den - hopsa! - op af hatten trækker man et typisk DF-emne, som igen...igen baseres på frygtscenarier med xenofobiske undertoner. Ingen rationelle kalkuler baseret på statistikker og case scenarie - næ nej, det lumpne proletariats forkæmpere har altid et kort i baghånden når man skal klamre sig til magtens taburetter. Heldigvis, for Dansk Forskelsparti, så er det politiske alternativ også under al kritik, da man i rød stue ikke rigtig ved om man skal lefle sig igennem frem til valget (lave en DF light) - eller stå fast på sine mærkesager. Tyske turister frygter grænsekontrol - har vi råd til at skære alle over én kam? Den grænsekontrol ender jo nok som en fis i en hornlygte ~ efter valget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites