Løvendahl 10 Anmeld indhold Skrevet May 11, 2011 Har lige modtaget brev (har ventet i 6 måneder) om at jeg ikke kan få en operation i Danmark, kan det være rigtig og er reglerne lavet om? Det er en standard skrivelse fra region sjælland med et flueben ud fra teksten ”Henv. Til Sverige, pt.kan ikke ses uro.afd. Roskilde sygehus” Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Riget har mig i et kontrolprogram, som jeg først blev optaget i efter jeg flyttede til Sverige. De skulle bare have kopi af mit sygesikringsbevis og så var der ingen problemer. Men er det ikke noget med det kun er akut sygdom vi må opsøge læge i DK for? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Arbejder du i (og dermed betaler skat) til Danmark har du også fuld ret til at benytte det danske sundhedsvæsen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Du skal dog altid huske at få taget en kopi af dit særlige sundhedskort da du enten bliver nægtet operationer eller selv efterfølgende skal betale for den. Hvis du ikke har et særligt sundhedskort, så kan du ikke få operationer i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Løvendahl 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Det er min praktiserende læge i der har henvist mig og jeg arbejder i DK hvor alt min skat også bliver betalt, derudover har jeg gyldig sundhedskort. I Januar 2009 bliv min achillessene revet over mens jeg var på arbejde, og de næste 8 uger var jeg i behandling på Hvidover hospital uden problemer, så jeg tænkte at der måske var lavet om på love/regler i tiden imellem Januar 2009 og til nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Det er min praktiserende læge i der har henvist mig og jeg arbejder i DK hvor alt min skat også bliver betalt' date=' derudover har jeg gyldig sundhedskort. I Januar 2009 bliv min achillessene revet over mens jeg var på arbejde, og de næste 8 uger var jeg i behandling på Hvidover hospital uden problemer, så jeg tænkte at der måske var lavet om på love/regler i tiden imellem Januar 2009 og til nu.[/quote'] Nope - det ligner en om'er. Her i huset er der een, som indenfor de seneste 2 mdr. er blev opereret i DK vha. den offentlige sygesikring... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Det er min praktiserende læge i der har henvist mig og jeg arbejder i DK hvor alt min skat også bliver betalt, derudover har jeg gyldig sundhedskort. I Januar 2009 bliv min achillessene revet over mens jeg var på arbejde, og de næste 8 uger var jeg i behandling på Hvidover hospital uden problemer, så jeg tænkte at der måske var lavet om på love/regler i tiden imellem Januar 2009 og til nu. De mangler helt sikkert en kopi af dit kort, dem der har afvist dig. Selvom man giver det til afdelingen og de lægger det på ens jounal, så får visitationsafdelingen det ikke og efterfølgede opkrævningsafdelingen. Selvom det kan trækkes elektronisk, så mangler der kompetence hos nogen medarbejdere til at sætte sig ind i hvordan sådan en pc arbejder..... så må man hjælpe dem med at fremvise det et par gange for meget :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites