tReaX 10 Anmeld indhold Skrevet May 10, 2011 Nu har vi boet i huset i fire måneder, og modtager stadig post fra det offentlige til sælger, senest i dag et brev fra polisen og har modtaget en del fra Trafikstyrelsen til dem også. Og Trafikstyrelsen fandt hurtigt ud af at vi var flyttet efter vi ændrede folkeregisteradresse. Jeg er jævnt træt af at kontakte sælger når vi modtager post til dem. Jeg ved jeg ikke må åbne deres post, men hvad SKAL jeg gøre ved det, hvis jeg ikke gider kontakte sælger konstant. Må jeg godt bare arkivere det i skraldespanden eller SKAL jeg forbi postkassen og skrive "ukendt på adressen" på brevet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2011 Jeg modtog post i ca 2 år til den tidligere ejer. Hvis det var breve skrev jeg med store bokstaver "Flyttat" på brevene og smed dem i en postkasse, alt andet smed jeg ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2011 Jeg skriver tidligere ejers nye adresse på, og drøner dem i "Retur"-kassen i ICA. Og ja - selv efter (snart) tre år, så kommer der stadig post til hende Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Men SKAL man gøre det? Synes det er imponerende at vi modtager post fra Trafikstyrelsen, polisen, kronfogeden, skat og lægen til sælger (eller nogen af de 10 mennesker de på papiret havde boende...). Kan lidt forstå at vi modtager fra butikskæder og andre steder som måske ikke lige har adgang til folkeregisteradressen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Jeg har meget svært ved at tro at der er dit ansvar at sørge for det. Har du forsøgt at undersøgt om sælger overhovedet har flyttet folkeregister adresse? Det virker ret underligt at "officielle" breve stadig kommer forkert.... Og når nu Kronofogeden sender post så kunne det da godt lugte lidt af at han måske gerne ville gemme sig? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Har du forsøgt at undersøgt om sælger overhovedet har flyttet folkeregister adresse? Hvordan gør jeg det? Vil jo egentlig gerne vide hvem der mener de bor på min adresse. For så synes jeg godt de snart må deltage aktivt i husholdningen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Prøv at søge din adresse her http://www.ratsit.se/BC/Search.aspx og se hvem der bor der :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Spændende... Der var fire ekstra på adressen... Hvordan smider jeg dem ud? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 haha... Det går sgu godt hva... Og tja - du kan kontakte Skatteverket og spørge om de ikke kan korrigere det.... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
L_B_P 11 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Fed pil til afsendes navn hvis den står på kurverten eller skriver flyttet år 200x Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Jeg har nu sendt en mail til skatteverket, så håber jeg på at få smidt dem alle ud af huset - manden får nok lov til at blive :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 hehehe... Det sidste bliver han trods alt nok glad for.. Surt at komme hjem - og indse at det fine lille telt i forhaven er ens nye bolig... :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Prøv at søge din adresse her http://www.ratsit.se/BC/Search.aspx og se hvem der bor der :) Kan man have en hemmelig adresse i SE...hvor man ikke kan finde oplysninger om nogen på ratsit.se? F. eks. ham fra paradis hotel, han bor i SE siger han, men findes ikke på ratsit...bare et tilfældigt eksempel.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2011 Kan man have en hemmelig adresse i SE...hvor man ikke kan finde oplysninger om nogen på ratsit.se? F. eks. ham fra paradis hotel, han bor i SE siger han, men findes ikke på ratsit...bare et tilfældigt eksempel.. Han bor herover, har ikke nogen dæk adresse, hvis det er det du tænker på.. boede ham og amalie boede / bor her.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2011 Nu er der lidt nyt. Jeg skrev jo til skatteverket fik et autosvar om at den var modtaget... Ventede tålmodigt i to måneder på svar... Skrev så og spurgte om to måneder var rimelig behandlingstid og dagen efter var der svar. Og svaret var Skatteverket kommer att starta bosättningsutredning på personen som är felaktig folbokförda på din adress. Jag skickar över tips till beskattningen angående ett företag som är felaktig reg på din adress. Så nu må jeg se hvornår de bliver smidt ud. Lige et bonusspørgsmål - nu det med firmaet der er registeret på vores adresse, kan vi hænge på noget økonomisk i den forbindelse? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rva 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 hej Den side er da helt væk.. min søster knægt flyttede fra Malmö for 2år siden men er stadig reg. på adressen på trods af han og mægler har flyttet hans adresse 2 gane.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2011 hej Den side er da helt væk.. min søster knægt flyttede fra Malmö for 2år siden men er stadig reg. på adressen på trods af han og mægler har flyttet hans adresse 2 gane....Har aldrig oplevet den har misset de tre gange jeg har flyttet herovre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2011 Har aldrig oplevet den har misset de tre gange jeg har flyttet herovre. Det er også fungeret fint for os at få flyttet vores adresse og har også lige kontrolleret min bror han er også væk fra den gamle adresse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites