Jump to content
henke

Moderna - + 50% stigning på bilforsikring

Recommended Posts

Hej blot en reminder / advarsel til folk (jeg kan se at emnet har været oppe før): Husk at kontrollere Jeres Moderna forsikringsoversigter! Jeg har tilfældigvis kigget nærmere på den seneste jeg har fået, og opdager at de lader mine bilforsikringer stige med 50% ved næste fornyelse. Som andre har skrevet i tidligere indlæg er der ikke noget følgebrev med, det er blot af autogiro-oversigten at ændringen fremgår. Mvh Hen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme her... :( Og det skete i øvrigt også med min husforsikring... Og ulykkesforsikring fik lige +40%... Møgselskab.. Man burde egentlig tage fat i Nordea og høre om de VIRKELIG mener at det er en seriøs samarbejdspartner de har der!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen stigninger her, har dog valgt et andet selskab alligevel fordi det var billigere der. Men det er ned af bakke med dem - i hvert fald på bilforsikringer. Ved ikke om de er igang med at få alle under 50 år ud af deres portefølje eller noget griner

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Damn... Talte lige med insplanet - hans bedste bud var så lige 3.000 over hvad Moderna Trygghetsförsäkringar skal have(!) -- hmmm.. Men han kunne ikke få fat i alle - og han mente at der var ihvertilfælde ét bedre bud så han ringer igen i morgen... Hvad hulen er det LIGE der sker med bilforsikringer da... Jeg betalte 6.751 sek årligt i 2009 for forsikringen - og nu her i 2011 er den fornyet til 11.559 sek(!!) for præcist samme dækning/præmietrin!! Hvis der er nogen der har et godt bud på et godt selskab til at helforsikre en import-BMW ejet af en på 37 bosiddende i Malmö i hus hører jeg gerne! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Damn... Talte lige med insplanet - hans bedste bud var så lige 3.000 over hvad Moderna Trygghetsförsäkringar skal have(!) -- hmmm.. Men han kunne ikke få fat i alle - og han mente at der var ihvertilfælde ét bedre bud så han ringer igen i morgen... Hvad hulen er det LIGE der sker med bilforsikringer da... Jeg betalte 6.751 sek årligt i 2009 for forsikringen - og nu her i 2011 er den fornyet til 11.559 sek(!!) for præcist samme dækning/præmietrin!! Hvis der er nogen der har et godt bud på et godt selskab til at helforsikre en import-BMW ejet af en på 37 bosiddende i Malmö i hus hører jeg gerne! :)
BMW originalförsäkringar kanske...? På min Mercedes (hvor det så er Mercedes Benz Försäkring, eller IF om man vil) er de væsentligt billigere end de andre jeg har spurgt inkl. insplanet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da mærkeligt - jeg er ikke steget. Har også Moderna og er faldet i præmie ved fornyelsen her i april, da jeg er steget i anciennitet. Giver 6000 sek årligt for delkasko på en 2009 BMW 335i coupe. Måske det er fordi min er Svensksåld? Min indbo er samme pris fra sidste år..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BMW originalförsäkringar kanske...? På min Mercedes (hvor det så er Mercedes Benz Försäkring, eller IF om man vil) er de væsentligt billigere end de andre jeg har spurgt inkl. insplanet...
Det er et godt bud - men de vil ha' 14.600 sek årligt... Eller 13.500 hvis jeg flytter min villaforsikring over til dem... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var da mærkeligt - jeg er ikke steget. Har også Moderna og er faldet i præmie ved fornyelsen her i april, da jeg er steget i anciennitet. Giver 6000 sek årligt for delkasko på en 2009 BMW 335i coupe. Måske det er fordi min er Svensksåld? Min indbo er samme pris fra sidste år..
Det lyder ikke så slemt, enig. Jeg skal nu betale 11.000 / året (helforsäkring) for en 2008 Audi A3 med den voldsomme 1,9 TDI 105 hestes miljøbil-motor :rolleye: Dette med frie mil, men dog 19 års anciennitet, tonsvis af andre forsikringer hos Moderna, parkering i garage mv. Uden Nordea-rabat var beløbet på over 13.000,-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik 12 måneders gratis forsikring med (det er vist mere end "normalt", som er 3 mdr, right?), da jeg købte min FRS sidste sommer. Fik tilbud om forlængelse for nylig. ~3900,- joyjoy.gif (det er billigere end konens Octavia (samme selskab) :rolleye:, som dog har fri km)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For bilforsikringer så prøv http://www.mecano.se - har gode erfaringer med dem' date= og de er billige (specielt for specialbiler)
Jeg tror sørme det ender med dem her - med mindre da at KundKraft kommer med noget billigere... :) De virker ret fornuftige i øvrigt og ret komplet dækning også ved hærværk og den slags...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket selskab er det?

Jeg fik 12 måneders gratis forsikring med (det er vist mere end "normalt"' date=' som er 3 mdr, right?), da jeg købte min FRS sidste sommer. Fik tilbud om forlængelse for nylig. ~3900,- [img']http://sentinel.dk/images/smiley/joyjoy.gif (det er billigere end konens Octavia (samme selskab) :rolleye:, som dog har fri km)
Jeg skal vist også have checket vores forsikringer. Er dog fint tilfreds med min miljøgolf som koster 3500 pr år incl fri km - og mener jeg betaler 7500 for min 325 cab med 10.000 km

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt en falliterklæring imo - med Moderna Trygghetsförsäkringar... Jeg ringede for at sige min forsikring op i dag - efter at have ventet fra nr 4 kommer jeg igennem.. Tydelig top-40 disko i baggrunden (altså det ER bare ikke seriøst når man passer telefonerne.... Men whatever)... Siger at jeg gerne vil opsige min bilforsikring, hun får mit personnnummer.. trykker lidt.. Så er det klart jeg får en bekræftelse... Hmm - ja det var da en hurtig måde at miste kunder på når de ikke engang interesserer sig for hvorfor man siger den op.. ;) Tja... Nå men bye-bye til dem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En stor del af de forsikringsselskaber der findes på det svenske marked, er i bund og grund de samme firmaer under forskellige navne. Jeg har forsøgt at skabe et overblik: Moderna Tryghettsforsäkringer (tidligare Vesta Skadeförsäkring) = Tryg koncernen (Tryg koncernen ejes af danske Tryghedsgruppen) Moderna Forsäkringer (tidligara Moderna Försäkringar SAK) = Tryg koncernen Netviq = Tryg koncernen Tryg-Vesta = Tryg koncernen Vesta = Tryg koncernen Tryg Hansa = Codan (britiske RSA Group) Aktsam = Codan (britiske RSA Group) Redo = svenske Insplanet Mecano = svenske Insplanet og britiske Hiscox Kundkraft = den norske mediekoncern Schibsted Volvia = If = den finske Sampo koncern Skandia = sydafrikanske Old Mutual SalusAnsvar = den norske storbank DNB Nor Tre Kronor = svenske Folksam (som er ejet af bla HBS og OK/Q8) Länsförsäkringar = kundeejet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Lars og andre Måske kunne nedenstående link være interessant. Vi bruger dem på el og hvis systemet er ligeså smidigt på forsikringer prøver vi dem. Det tiltaler mig, at der er årlige genforhandlinger. http://kundkraft.se/forsakring
Er der nogen der har haft succes med den her? Jeg tastede pænt forespørgsel ind på 2 x bil + 1 x hus... Men har intet hørt fra dem endnu...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samme her... :( Og det skete i øvrigt også med min husforsikring... Og ulykkesforsikring fik lige +40%... Møgselskab.. Man burde egentlig tage fat i Nordea og høre om de VIRKELIG mener at det er en seriøs samarbejdspartner de har der!
Vi spurgte faktisk Nordea hvad der lige skete for Moderna og alle de prisstigninger, men de forsikrede (he he...) os om, at alle forsikringsselskaber har hævet priserne pga. alle de skader som de sidste 2 meget hårde vintre har skabt på både huse og biler. Og baseret på svarene herinde, lader det da også til, at de andre er blevet lige så dyre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi spurgte faktisk Nordea hvad der lige skete for Moderna og alle de prisstigninger' date=' men de forsikrede (he he...) os om, at alle forsikringsselskaber har hævet priserne pga. alle de skader som de sidste 2 meget hårde vintre har skabt på både huse og biler. Og baseret på svarene herinde, lader det da også til, at de andre er blevet lige så dyre.[/quote'] Jeg kan så dementere den forklaring... Min forsikring er blevet billigere i denne periode end den foregående...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Oh... Hmmm - så dumpede der et brev ind fra Moderna om at min bilforsikring er ophørt per 18. maj... Ufff - og ikke per 31. maj... Det er da sådan set ret godt klaret - gad vide om de gør sådan noget når de bliver sure fordi man skrider?! Nå tror bare vi tager den anden bil i morgen indtil jeg lige får dem til at lade den løbe ud og bare undlade at fornye den... Ja jeg sagde jeg ville opsige den - men tja-bum - jeg skulle nok ha' været eksplicit om at jeg ikke ønskede at fornye den... Men man "plejer" da ikke at kunne komme ud af forsikringen i den tid den løber med mindre man sælger bilen... Troede jeg så åbenbart forkert...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe.. De kan heller ikke formulere sig - for den gælder til 31. maj.. Der står bare i brevet : "Vi har tagit emot din uppsägning och vill härmed meddela att din personbilförsäkring har upphört at gälla. Din försäkring var gällande til och med den 31 maj 2011." - men det betyder så på Moderna-sprog at den løber til og med 31. maj hvorefter en ikke fornyes.. Hmm-tja...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skynd dig at få tegnet en ny forsikring, hvis din bil står i fordonsregistret unden en aktiv forsikring, kan transportstyrelsen tvangstilmelde dig forsikringskassen (tror jeg det hedder) - som koster kassen hvad jeg kan forstå..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov - ja det var ikke helt klart i mit indlæg - jeg ringede til dem jo (netop for at undgå det det med tvungen $$$$-dyr forsikring) og jeg var ikke den første der havde reageret... Den udløber først 31.5 på trods af ovenstående formulering - måske man skulle tilbyde dem et sprogkursus? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites