Saka 10 Anmeld indhold Skrevet May 7, 2011 Hej Alle. Jeg var til jordemoder her igår og fik i den forbindelse fortalt at i og med jeg bor i sverige så ville jeg selv sku betale for disse ting. har brugt søge funktionen og fandt nogle indlæg om det dog tilbage fra 06 og 07. Måske kan det være det har ændret sig, men min jordemoder lød meget usikker derfor vil jeg lige høre om der er nogen af jer der har født her i dk som ved mere om det. på forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2011 Hej Alle. Jeg var til jordemoder her igår og fik i den forbindelse fortalt at i og med jeg bor i sverige så ville jeg selv sku betale for disse ting. har brugt søge funktionen og fandt nogle indlæg om det dog tilbage fra 06 og 07. Måske kan det være det har ændret sig, men min jordemoder lød meget usikker derfor vil jeg lige høre om der er nogen af jer der har født her i dk som ved mere om det. på forhånd tak Lyder mærkeligt, hvis du arbejder i DK er du jo omfattet af sygesikringen som enhver anden der betaler skat i DK. Hvad var jordemoderens argument, at dit barn ikke har "administrativ" tilknytning til DK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2011 Ens barn er ikke omfattet af sygesikringen da det ikke betaler atp eller bor i dk. Dvs når man er udskrevet fra sit behandlingsforløb (når man har født) så er det ikke længere morens behandling, men behandlig af barnet og det skal foregå i sverige, hvis man bor der. Så længe man er indlagt til sin fødsel, så er det moren regning tilkommer og betales af sit særlige sundhedskort - husk at forny det inden du bliveri ndlagt da en fødsel koster mere end man lige tror og de sender 100% en regning. Anyway, kræv at få foretaget PKU før du forlader hospitalet og høretesten tager du så i sverige, kontakt en bvc tæt på hvor du bor, så ved de også at du er gravid og booker en tid til hjemmebesøg. Det er dog lidt forskelligt hvordan hospitalerne i DK foretager behandlinger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Saka 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2011 Ens barn er ikke omfattet af sygesikringen da det ikke betaler atp eller bor i dk. Dvs når man er udskrevet fra sit behandlingsforløb (når man har født) så er det ikke længere morens behandling, men behandlig af barnet og det skal foregå i sverige, hvis man bor der. Så længe man er indlagt til sin fødsel, så er det moren regning tilkommer og betales af sit særlige sundhedskort - husk at forny det inden du bliveri ndlagt da en fødsel koster mere end man lige tror og de sender 100% en regning. Anyway, kræv at få foretaget PKU før du forlader hospitalet og høretesten tager du så i sverige, kontakt en bvc tæt på hvor du bor, så ved de også at du er gravid og booker en tid til hjemmebesøg. Det er dog lidt forskelligt hvordan hospitalerne i DK foretager behandlinger. Tusind tak for svar:) Men kan man ligefrem kræve at få foretaget PKU inden de udskriver en?? Og hvad er en BVC??:S Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2011 BVC = barnvårdcentral. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Saka 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2011 BVC = barnvårdcentral. Ok du skal have tak rene:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites